دسته‌بندی نشده

درباره سلامت روان چه میدانید؟

“محمدرضا صائینی” در کارگاه آموزشی «سلامت روان و مروری بر بیماری اسکیزوفرنیا»، اظهار کرد: سلامت روان از اهمیت ویژه برخوردار است، چرا که افرادی که اندیشه و فکر مستحکمی دارند و در همه حال تکیه بر خداوند متعال می‌کنند، می‎توانند در برابر سختی‎های زندگی بایستند، زیرا دارای سلامت روان هستند از این رو 27 مهرماه به عنوان روز فرهنگ و هنر، معنویت و سلامت انتخاب شده است.

به بیماران روانی انگ نزنید

وی افزود: ما باید بیشتر از این‌ها در حوزه سلامت روان فعالیت کنیم و این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‎ها و ارگان‏‌ها است و اگر بتوانیم برنامه‎های سلامت روان را اجرایی کنیم تأثیر چشمگیری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

در ادامه این برنامه متخصص روانپزشکی درخصوص اهمیت روان، تصریح کرد: روان عضوی از بدن مانند سایر اعضاء بدن است که در قسمت غدامی مغز قرار دارد و می‎تواند مانند دیگر اعضا دچار بیماری شود.

درباره سلامت روان چه میدانید؟

حتی ممکن است برخی از افراد این عضو را داشته و زندگی نباتی داشته باشند. در واقع نمود این عضو با دیگر اعضاء بدن متفاوت و این در حالی است که روان ما نیز به همان اندازه با روح ما در ارتباط است که سایر اعضا ارتباط دارند

“سیدرضا حسینی” با اشاره به بهداشت روان، یادآور شد: تعریفی که در این خصوص وجود دارد این است که بهداشت روان به مفهوم تأمین و ارتقای سلامت روانی فردی و اجتماعی، پیشگیری از ابتلا و درمان مناسب بیماری‎های روانی و توانبخشی بیماران روانی است .

درباره سلامت روان چه میدانید؟

در تعریف دیگری که WHO در سال 2004 از بهداشت روان ارایه کرده حالتی از بهداشتی (آرامش و آسایش) که در آن فرد توانایی‎های شخصی خود را شناخته، می‎تواند با فشارهای طبیعی (معمولی) زندگی مقابله کند، می‎تواند بهره‌وری و مردمی شغلی داشته باشد و قادر است در جامعه نقش مهمی داشته باشد که همه اینها در داخل خانواده و جامعه انجام می‌پذیرد.

این متخصص روانپزشکی خاطرنشان کرد: در حقیقت جسم ما زبان روان ما است، زیرا وقتی ارتباطات و تعاملات کم می‌شود، بهداشت روان دچار مشکل می‌شود.

در ضمن روزمره گی نیز یکی دیگر از آسیب‎های مربوط به بهداشت سلامت روان است که باید به آن توجه شود، به همین جهت کارکردهای روانی موفق که نتیجه آن فعالیت‎های مثمرثمر روابط رضایت‌بخش اجتماعی با دیگران و توانایی سازگاری با تغییرات و مقابله با ناگواری‎ها است.

منبع:طبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا