دسته‌بندی نشده

داستان کودکانه تصویری بیایید حباب بازی کنیم !

قصه تصویری کوتاه بیایید حباب بازی کنیم! برای کودکان

یک روز صبح، تریستان در حال بازی بود که ناگهان یک مرد رو دید که داشت با یک وسیله، حباب‌های خیلی زیبا درست میکرد. تریستان با هیجان گفت: واااای، عجب حباب‌های زیبایی!!

مرد حباب‌های بزرگ، حباب‌های کوچیک و حباب‌های خیلی ناز درست میکرد. اون توی یک میله فوت میکرد و کلی حباب از توی میله بیرون میریخت. حباب‌های زیبا، خیلی آروم روی زمین فرود میومدن.

حباب‌ها توی هوا و روی زمین پاپ پاپ میترکیدن!! رنگ حباب‌ها مثل رنگین کمون بود. حباب‌های زیبا همه جا بودن. تریستان به یکی از حباب‌ها اشاره کرد و با شادی گفت: واااای! اون یکی آبیه! چقدر قشنگه!! تریستان با خودش گفت: من حتما باید بدونم که چطور میتونم حباب‌های زیبا درست کنم!! اون به سمت مرد رفت تا از اون بپرسه که چطور این کار رو میکنه!

قصه بچگانه

تریستان مودبانه از مرد پرسید: آقا! من تا حالا حباب‌های به این زیبایی ندیدم! من واقعا دوست دارم بدونم که چطور میتونم این شکلی حباب درست کنم. این حباب‌ها قشنگترین چیزهایی هستن که من تا حالا دیدم!!

مرد دست از حباب درست کردن برداشت و گفت: خیلی ممنونم مرد جوان! راستش وقتی من هم سن تو بودم، یک مرد رو دیدم که حباب‌های زیبا درست میکرد. من ازش راه درست کردن حباب رو پرسیدم و اون به من یا داد! من از اون روز به بعد دیگه نمیتونم دست از حباب درست کردن بردارم!! صبر کن!! الان باید یکم حباب درست کنم!!

داستان بچگانه

وقتی مرد حسابی حباب درست کرد، لبخندی زد و گفت: دوست داری امتحان کنی و کمی حباب درست کنی؟ تریستان که هیجان زده شده بود، فریاد زد: واااای، واقعا میتونم امتحان کنم؟!

تریستان میله رو گرفت و اونو توی ظرف فرو کرد. بعد میله رو خیلی آروم توی هوا تکون داد. همون لحظه، بزرگترین حبابی که تریستان توی عمرش دیده بود، روی هوا شناور شد!! تریستان حسابی داشت لذت میبرد. بعد از این که تریستان کمی بازی کرد، مرد چند نکته‌ی مهم راجع به حباب بازی به تریستان یاد داد.

قصه کودک

تریستان گفت: من میتونم این نکته‌ها رو به خاطر بسپارم. ولی من چجوری باید این محلول و این میله رو بسازم؟؟ مرد با صدای خیلی آروم جواب داد: بذار یکم حباب درست کنم و بعدش بهت میگم!!

مرد دو تا میله رو با دو تا دستش برداشت و اونارو تو هوا تکون داد. تریستان چیزی که میدید رو باور نمیکرد!!! یک دیوار بزرگ حبابی درست شده بود!! تریستان دیگه نمیتونست مرد رو ببینه!! بعد از مدتی حباب‌ها شروع کردن به ترکیدن!!

پاپ پاپ پاپ … پاپ… پاپ پاپ …

پاپ … پاپ پاپ پاپ … پاپ پاپ

داستان تصویری

وقتی همه‌ی حباب‌ها ترکیدن، مرد درست همون جا ایستاده بود و کنارش روی پیاده‌رو، یک تکه کاغذ افتاده بود!! تریستان خم شد تا کاغذ رو برداره!! اون دقیقا چیزی بود که تریستان نیاز داشت!!

روی کاغذ نوشته شده بود: این راهنمای بزرگ برای دانشمندان حبابیه!! یادت باشه که اول محلولت رو دقیقا مثل این دستورالعمل درست کنی. اگر یکم بیشتر از شکر استفاده کنی، حباب‌هات قوی‌تر و بزرگتر میشن ولی اگر خیلی بریزی محلولت خراب میشه!! اگر دلت میخواد حباب بیشتری درست کنی، راهش خیلی ساده‌است!! میتونی موادت رو دو، سه یا چهار برابر کنی!! یادت نره که چی بهت گفتم!! تو یک دانشمند حبابی هستی!! تو باید خودت آزمایش بکنی و ببینی که ترکیب محلول مورد علاقه‌ات چیه!!

قصه کودکانه

توی بیشتر محلو‌ها از گلیسیرین استفاده میشه، اما چون گلیسیرین گرونه و قیمتش زیاده، ما با کلی آزمایش فهمیدیم که میتونیم از شکر هم استفاده کنیم!! یادت باشه که وقتی محلولتو درست کردی، بگذاری که برای یک روز استراحت کنه!! این طوری حباب‌هات قوی‌تر میشن. محلولت رو توی یک ظرف در بسته نگهداری کن! بعد از یک روز محلول رو توی یک ظرف کم عمق بریز. یادت باشه که اندازه‌ی ظرفت باید از اندازه‌ی میله بزرگتر باشه!

قصه

یادت نره که میله باید بتونه محلول رو به خودش جذب کنه!!! پس اگر یک میله‌ی صاف با سیم درست کردی، کمی دستمال یا پارچه دورش بپبچ که بتونه محلول رو جذب کنه! تو میتونی برای حباب درست کردن توی میله فوت بکنی یا اون رو آروم توی هوا تکون بدی.

اگه دلت میخواد که حباب‌ها رو با دست بگیری، باید یک جفت دستکش پلاستیکی دستت کنی. آخه اگر دستت کثیف یا چرب باشه حباب‌ها توی دستت میترکن. وقتی که داری حباب درست میکنی، نباید ظرف محلولت رو خیلی تکون بدی. موادی که داخل آب هستن میتونن محلولت رو خراب بکنن. به خاطر همین از مادرت خواهش کن که بهت آب جوشیده بده. و در آخر: خوش بگذره!!

داستان

حالا وقتشه که فرمول جادویی محلول حباب رو بهت یاد بدم: یک چهارم لیوان مایع ظرفشویی رو به همراه سه چهارم لیوان آب داخل یک ظرف بریز و یک قاشق چایخوری شکر هم بهش اضافه کن. بعد خیلی آروم مخلوطت رو به هم بزن تا همه‌ی مواد در هم حل بشن!

یادت باشه که اگر محلولت با میله‌ها خوب کار نکرد، اونو نریزی دور!! میتونی باهاش آبشار حبابی درست کنی!! محلولت رو با یک نی ببر بیرون و با نی داخل محلول فوت کن!! اینجوری یک عالمه حباب درست میشه!!

قصه کوتاه

برای درست کردن میله باید حسابی خلاق باشی!! میتونی از سیم مفتول یا از یک چوب لباسی قدیمی استفاده کنی!! سیم رو به هر شکلی که دوست داری در بیار و پایینش رو خوب بپیچ که حباب داخلش گیر بیوفته!! هرچی میله بزرگتر باشه، حباب‌ها هم بزرگتر میشن! تبریک میگم!! تو الان یک دانشمند حبابی هستی!! حباب درست کن و لذت ببر!!

داستان کوتاه

تریستان که حسابی هیجانزده و خوشحال بود، شروع به دویدن کرد تا به خونه برسه و با کمک مادرش حباب درست کنه!! تریستان با شادی فریاد زد: اصلا نمیتونم صبر کنم تا حباب درست کنم!!

قصه برای کودک

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا