دسته‌بندی نشده

خواندنیهای جالب از سرتاسر ایران

نذری‌خورهای هلندی در ایران، چهل منبر، دو برادر برنده جایزه جهانی برترین اختراع، و نمایندگان مجلس، مسی ماهیگیر، سلفی با آب و تصاویر دستچین دیگری از گشت و گذار این هفته در کشور عزیزمان ایران.

چهل منبر
هر ساله به مناسبت فرارسیدن ایام محرم آیین چهل منبر در خرم‌آباد برگزار می‌شود. در این مراسم زنان با رفتن به چهل خانه از اهل محل خود، با روشن کردن شمع، عزاداری می‌کنند.

خواندنیهای جالب از سرتاسر ایران

نذری‌خورهای خارجی
گروهی از گردشگران هلندی در روز تاسوعا در مقابل مسجد ارگ به تماشای مراسم عزاداری نشستند و در هوای بارانی نذری هم گیرشان آمد.

مراسم عزارداری امام حسین و نذری

دیدار
بورگِ برندِ، وزیر خارجه نروژ در تهران به دیدار محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود رفت.

ورگِ برندِ، وزیر خارجه نروژ در تهران به دیدار محمد جواد ظریف رفت

آسمان اهواز
ریزگردها بار دیگر عرصه زندگی را بر شهروندان اهوازی تنگ کردند.

ریزگردها در آسمان اهواز

عیادت از کودکان قربانی انفجار مین
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کودکان قربانی انفجار مین عیادت کرد. در مهرماه سال گذشته ۷ کودک به هنگام بازی در روستای نشکاش شهرستان مریوان واقع در استان کردستان بر اثر انفجار مین مصدوم شدند.

عیادت از کودکان قربانی انفجار مین

عزاداری
عزاداری عاشورا در ارتفاعات درفک گیلان

عزاداری عاشورا در ارتفاعات درفک گیلان

“سیزده آبان”
راه‌پیمایی سی و پنجمین سالگرد “اشغال سفارت آمریکا” در روز سیزده آبان برگزار شد.

راه‌پیمایی سی و پنجمین سالگرد

ایران سفید‌پوش شد
در نیمه دومین ماه پاییز و زودتر از سال‌های گذشته برف و باران نوید شروع زمستان را داد. یازده استان آذربایجان‌غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل، زنجان، مازندران، قزوین، کردستان، سمنان، گیلان و گلستان در یورش برف و کولاک قرار گرفتند.

بارش برف در ایران در آبان ماه

جایزه جهانی برترین اختراع
علی محمدی، دانشجوی دانشگاه اپسالای سوئد و دانشگاه تکنولوژی کارلسروهه آلمان و برادرش محمد حسن محمدی، دانشجوی دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (KTH) موفق به کسب مدال طلا، تندیس افتخار و عنوان “برترین مخترع جهان” در حوزه سلامت الکترونیک (eHealth) در سمپوزیوم جهانی پزشکی دیجیتال شدند. اختراع این دو برادر، سیستمی جدید برای کمک به تشخیص زودرس بیماری‌های درمان‌ناپذیر است.

علی محمدی، دانشجوی دانشگاه اپسالای سوئد و دانشگاه تکنولوژی کارلسروهه آلمان و برادرش محمد حسن محمدی، دانشجوی دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (KTH)

روز جهانی شهر
برای نخستین‌بار مراسم “روز جهانی شهرها” همزمان با سراسر جهان با حضور نماینده سازمان ملل ، مدیران شهری، کارشناسان و استادان دانشگاه در تهران برگزار شد. شعار این مراسم “شهر بهتر، زندگی بهتر، پيشبرد تحولات شهری” بود.

روز جهانی شهر

زنجیر آتشین
روستای بیاضه در شمال شرقی استان اصفهان. عزاداری با “زنجیر آتشین”.

روستای بیاضه در شمال شرقی استان اصفهان. عزاداری با

زنجیر چرخ
برف در مازندران. تردد خودروها بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

بارش شدید برف در مازندران

سلفی با آب
آب به زاینده رود بازگشت. هزاران نفر از شهروندان اصفهانی شب را در انتظار بازگشت آب در کنار بستر خشک زاینده‌رود سپری کردند.

بازگشت آب به زاینده رود

مسی ماهیگیر
شهرستان کُنارَک در انتهای جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان در نواحی ساحلی دریای عمان واقیانوس هند و درحدود ۳۰ کیلومتری بندر چابهار قرار گرفته است. زندگی مردم کنارک به صید و صیادی (شیلات) وابسته است.

مسی ماهیگیری میکند!

نهنگ عنبر
فیلم‌برداری فیلم سنیمایی نهنگ عنبر با هنرنمایی مهناز افشار و به کارگردانی سامان مقدم وارد هفته سوم شد. (عکس مهناز افشار در کنارآیدا مصباحی مشاور تولید فیلم نهنگ عنبر)

فیلم‌برداری فیلم سنیمایی نهنگ عنبر با هنرنمایی مهناز افشار و به کارگردانی سامان مقدم وارد هفته سوم شد.

خبرهای خواندنی هفته گذشته از ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا