دسته‌بندی نشده

خواص گیلاس، گیلاس بخورید تا سلامت باشید

اختصاصی دلگرم: گیلاس میوه ایست که اکثر افراد از خوردن آن لذت می برند. گیلاس علاوه بر طعم لذت بخشی که دارد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. یک درخت گیلاس سالانه چیزی حدود 7000 گیلاس تولید می کند. گیلاس در رنگ های متفاوت یافت می شود از زرد گرفته تا مشکی و قرمز اما رایج ترین نوع گیلاس همان گیلاس قرمز و زرد است. گیلاس ها همچنین در شکل های متفاوت یافت می شوند دایره ای و قلبی شکل. از گیلاس به عنوان یک میان وعده کوچک نیز استفاده می شود. تارت و پای گیلاس نیز طرفداران زیادی دارد.

گیلاس منبع غنی مواد مغذی و ویتامین هاست. گیلاس به سوزاندن چربی ها کمک می کند اگرچه گیلاس به طور چشمگیر وزن را کاهش نمی دهد اما به منظور کاهش میزان کالری دریافتی بدن در طول روز می تواند جایگزین خوبی برای غذاهای سنگین باشد.

در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا به شما بعضی از خواص گیلاس را بگوییم.

نوشته های مشابه

خواص گیلاس، گیلاس بخورید تا سلامت باشید

خواص گیلاس/ گیلاس چه خاصیتی دارد؟

1. گیلاس حاوی آنتوسیانین است که برای حفظ سلامت بدن کارایی دارد. همچنین این میوه خوش طعم حاوی ملاتونین است که به درمان بیخوابی کمک زیادی می کند و برنامه خواب را تنظیم میکند که همین منجر به داشتن پوستی لطیف و شاداب می شود. این ماده به عملکرد مفاصل هم کمک بزرگی میکند.گیلاس برای افرادی که دچار بی خوابی شدید ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما شده اند نیز بسیار موثر است.

2. گیلاس حاوی فاکتورهای ضد التهاب می باشد.

3. گیلاس تسکین خوبی برای سردرد است .

4. گیلاس به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد برای مبارزه با سرطان بسیار موثر است.همچنین سطح بالای آنتی اکسیدان گیلاس در مقایسه با دیگر میوه ها سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد شده و در نتیجه از پیر شدن و کهنسالی زودرس جلوگیری میکند.

5. گیلاس به کنترل فشار خون و ضربان قلب کمک می کند . بنابراین برای بهبود عملکرد دستگاه قلبی عروقی بسیار توصیه می شود.

6. هر فنجان گیلاس حاوی 100 کالری می باشد که میزان کالری روزانه بدن را تامین می کند. گیلاس همچنین به کاهش وزن کمک بسیار زیادی می کند آنقدر که میتوانید زمان ناهار و یا بعد از ظهر گیلاس بخورید و نگران چاقی نباشید. آب گیلاس نیز بسیار مفید است به این ترتیب که کمی آب و گیلاس خام را داخل مخلوط کن ریخته و به همراه یخ مخلوطی دلچسب درست کنید و روزی یک فنجان از آن را بنوشید. همچنین می توانید گیلاس را داخل ماست بدون چربی بریزید و با خامه و دارچین آن را تزئین کرده و نوش جان کنید.

7. گیلاس به دلیل خاصیت قلیایی که دارد سطح PH مطلوب بدن را متعادل نگاه می دارد.

8. گیلاس حاوی ویتامین آ ، ویتامین ب، کلسیم و فسفر( مفید برای مغز) می باشد.

9. گیلاس نه تنها خون ساز است بلکه انرژی لازم برای سلامت بدن را تامین می کند و به دلیل سدیم موجود در آن بدن را انعطاف پذیر می کند.

10. گیلاس منبع غنی ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث و ویتامین ای می باشد. این بدان معنی است که گیلاس حاوی تمامی مولتی ویتامین های موجود برای داشتن پوستی براق و سالم است.

11. آب گیلاس دانه های سیاه روی پوست را ازبین می برد و به هر چه درخشندگی آن کمک می کند.محققان بر این باورند که خوردن طولانی مدت گیلاس سبب جوانی و احیا پوست می شود.

12. خوردن گیلاس نه تنها به سیم تغذیه ای بدن و پوست کمک می کند بلکه برای سلامت مو نیز موثر است. ویتامین های موجود در گیلاس به خوبی موها را تغذیه می کنند. ویتامین آ موجود در گیلاس آب مورد نیاز مو و پوست سر را تامین می کند. همچنین ویتامین ب گیلاس به گردش خون در مغز کمک بسیاری میکند که سبب رویش مجدد سلول های موجود و در نتیجه رشد موها می شود.ویتامین ث گیلاس به تقویت موها کمک شایانی می کند و از مو خوره ، شکنندگی و ریزش مو جلوگیری میکند.

خواص گیلاس، گیلاس بخورید تا سلامت باشید

توصیه هایی برای خرید گیلاس:

گیلاس هایی بخرید که سفت باشند و سطحی براق داشته باشند.

گیلاس هایی با رنگ تیره خوش طعم تر هستند چرا که کاملا رسیده و آبدارند.

گیلاس هایی با رشته های سبز روشن برای خوردن مناسب اند. گیلاس بدون باکس خیلی زود از بین می رود.

خواص گیلاس، گیلاس بخورید تا سلامت باشید
توصیه هایی برای نگهداری گیلاس:

اگر گیلاس را در دمای اتاق نگهداری میکنید در عرض 2 روز می بایست مصرف شود.در غیر اینصورت خوردن آن برای سلامت بدن مضر است.

گیلاس تا یک هفته سالم در یخچال می ماند فقط به شرط اینکه داخل پلاستیک نگهداری شود.

گیلاس را چند دقیقه قبل از خوردنتان بشویید. اگر آن را بشویید و در یخچال بگذارید به سرعت از بین می رود.بنابراین گیلاس ها را نشسته داخل یخچال بگذارید.

ترجمه و گرداوری:
بخش خواص مواد غذایی مجله دلگرم
(اختصاصی دلگرم)
اعظم بهادرپور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا