دسته‌بندی نشده

خواص بی نظیر سبوس برنج ناژوان

فواید مصرف سبوس برنج ناژوان گیاه

سبوس برنج ناژوان گیاه با تأمین ویتامین‌های موردنیاز و حذف‌شده از برنج سفید، باعث تقویت و رشد موها شده و همچنین با حفظ رطوبت پوست از چروک شدگی و پیری پوست جلوگیری کرده و در سوزاندن چربی‌ها بسیار مؤثر است. این محصول با استفاده از ماشین‌آلات مدرن آلمانی تولیدشده و کاملاً بهداشتی و استریل می‌باشد.

ویژگی‌های سبوس برنج ناژوان گیاه

  • جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو و کمک به رویش مجدد آن
  • بهداشتی، استریل و فاقد هرگونه آلودگی قارچی و میکروبی
  • حاوی ویتامین E با خاصیت آنتی‌اکسیدان (ضد پیری)
  • پیشگیری از پیری و چین‌وچروک زودرس پوست
  • مهم‌ترین راه درمان طبیعی یبوست
  • کاملاً نرم، قابل‌حل و خوش‌طعم
  • مفید در بهبود آلرژی و التهاب
  • کمک به توازن قند خون
  • رفع چربی شکم و پهلو
  • کاهش کلسترول و فشارخون
  • خاصیت ضد سرطانی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مفید برای کبد
  • تقویت اعصاب

ترکیبات سبوس برنج ناژوان گیاه

پروتئین، فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم، سدیم، فلوئور، منیزیوم، سلنیوم، منگنز، کروم، ویتامین A , ویتامین E، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین B12، پرو ویتامین

سبوس برنج

سایر خواص سبوس برنج ناژوان گیاه

شاید دقت کرده باشید که چینی‌ها معمولاً دیرتر پیر می‌شوند. همیشه سالم بوده و موهای سرشان دیرتر سفید و ریزش مو و کچلی در آن‌ها کمتر از بقیه جاها می‌باشد. ویتامین E موجود در سبوس برنج و خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با چروکیدگی پوست مقابله می‌کند. و ضمن حفظ رطوبت پوست از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند، به شخص نیروی جوانی می‌بخشد و عمر را طولانی و اعصاب را قوی می‌کند.

سبوس برنج ناژوان گیاه تمامی ویتامین‌های غربال‌شده از برنج سفید را برای بدن تأمین می‌کند. همچنین باعث جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو و کمک به رویش مجدد آن می‌شود. سبوس برنج ناژوان گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و برای پیشگیری از پیری و چروک پوست مناسب است. سبوس برنج ناژوان گیاه همچنین برای کبد، کاهش کلسترول خون، بهبود آلرژی و التهاب و رفع چربی شکم و پهلو مناسب است.

مصرف سبوس برنج و بهبود بیماری‌های التهابی

دانشمندان شواهدی را ارائه داده‌اند که بیان می‌کند برنج سیاه (یک گونه‌ کم شناخته‌شده‌ای از غلات که غذای اصلی یک‌سوم از جمعیت جهان نیز می‌باشد) می‌تواند به تسکین التهابات ناشی از آلرژی‌ها، آسم و دیگر بیماری‌ها کمک کند.
محققین در بررسی‌های خود فواید آشکار نشده‌ متعددی را در مصرف سبوس برنج سیاه یافتند. سبوس، غلاف بیرونی غلات است که در طول فرایند تولید برنج سفید از برنج قهوه‌ای برداشته می‌شود. بررسی‌های آزمایشگاهی که در محیط سلولی انجام شدند نشان دادند، سبوس برنج سیاه، ترشح هورمون هیستامین را که موجب بروز التهابات می‌شود، متوقف می‌کند.ماده فعال دیگری که در روغن برنج خودنمایی می‌کند، اریزانول است. این چربی فعال، امروزه به یکی از پرکاربردترین داروهای کاهش‌دهنده کلسترول خون تبدیل‌شده است.
در مطالعات جدید، محققین اثرات عصاره سبوس برنج را بر روی التهابات پوست در موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند. با تزریق این عصاره به موش‌ها، التهاب پوست آن‌ها در مقایسه با موش‌های گروه کنترل حدود 32 درصد کاهش‌یافته بود و همچنین تولید مواد دیگری در بدن که باعث افزایش التهاب می‌شدند نیز کاهش‌یافته بود. این یافته‌ها بیانگر ارزش ناشناخته‌ی سبوس برنج سیاه به‌عنوان یک ماده غذایی ضدالتهاب و آنتی آلرژیک است و در ضمن این ماده به‌عنوان یک ماده درمانی در درمان و پیشگیری از التهابات مزمن مؤثر می‌باشد.
نتایج مطالعه اخیر اهمیت سبوس برنج بر تسکین التهابات ناشی از آلرژی را در آزمایشگاه نشان داده است.البته این اثر مفید توسط پژوهش‌های عملی ناژوان گیاه بر روی انسان نیز موردمطالعه قرار گرفت و نتایج مثبت آن بالعیان مشاهده گردید.

سبوس برنج و جلوگیری از ریزش و سفید شدن موها

ماده‌ای که باعث شده برنج را حامی بزرگ پوست و موی خود بدانیم ویتامین B موجود در سبوس آن است. ویتامین‌های گروه B به‌خصوص ویتامین B5 باعث تحریک سوخت‌وساز سلول‌های فعال پیاز مو می‌شود. این ویتامین به‌مرورزمان موهای سفید را مشکی کرده و موجب رویش مجدد آن‌ها می‌شود.بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند باعث سفید شدن موها شوند. کمبود ویتامین‌های B، به‌خصوص اسیدپانتوتنیک و ویتامین B12 یکی از این موارد است. بیماری تیروئید، بیماری‌های سیستم ایمنی، کم‌خونی، رژیم‌های سخت و طولانی‌مدت، بیماری‌ها و افزایش گلبول‌های سفید خون نیز باعث سفیدی زودرس و بیش‌ازحد موها می‌شود.
ویتامین B5 موجود در آن موجب تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و هم‌چنین به‌مرورزمان موهای سفید را مشکی کرده و موجب رویش مجدد موها می‌شود.

سبوس ناژوان

سبوس برنج و تقویت اعصاب

سبوس برنج غنی از ویتامین‌های B است. این ویتامین‌ها اعمال متابولیک مختلفی را در سلول‌های خونی، عضلات و سیستم‌های اعصاب انجام می‌دهند.

سبوس برنج و کمک به توازن قند خون

مطالعات دانشمندان نشان داده است که سبوس برنج علاوه بر دارا بودن مواد مفیدی مانند فسفر و سلنیوم به توازن قند خون کمک می‌کند. غلاتی ازجمله برنج و آرد سفید که سبوس آن‌ها از آن‌ها جداشده بیشتر فیبر و مواد مغذی خود را ازدست‌داده‌اند. آن‌ها در بدن خیلی زود تبدیل قند خون (گلوکز) می‌شوند و سریعاً قند خون را بالا می‌برند و با این کارشان این پیغام را به بدن می‌رسانند که مقدار زیادی انرژی، آماده ذخیره شدن هست. خوردن غذاهای با فیبر بالا با آرام تبدیل‌شدن به قند خون، سطح قند خون را کنترل کرده و متعادل می‌سازند.

سبوس برنج رفع چربی پهلو و شکم

یک تحقیق در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا جهت بررسی برنامه‌های کاهش وزن به مدت سه ماه با آزمایش دو گروه انجام شد. دستور غذایی به این صورت بود که یک گروه فقط از غلات سبوس‌دار استفاده کند. و گروه دیگر تنها غلات تصفیه‌شده (تماماً بدون سبوس) مصرف کند. به برخی فواید انحصاری غلات سبوس‌دار پی بردند. همچنان متوجه شدند که با خوردن آن‌ها چربی در ناحیه شکم به میزان قابل‌توجهی از بین رفته.
پژوهشگران دریافتند که غلات سبوس‌دار سرشار از منیزیم هستند که یک ماده معدنی مؤثر در تنظیم متابولیسم چربی است.سبوس برنج دارای فیبر فراوان است، استفاده از غذاهای دارای فیبر با کند کردن روند هضم باعث می‌شوند علاوه بر اینکه در حین غذا خوردن زودتر احساس سیری کنیم، بعد از صرف غذا نیز مدت‌زمان بیشتری سیر بمانیم. درواقع یک نان سبوس‌دار می‌تواند شمارا به‌اندازه دو نان سفید سیر کند. نکته قابل‌توجه دیگر این است که فیبرها، چربی‌ها را سریع‌تر از دستگاه گوارش عبور می‌دهند بنابراین فرصت کمتری برای جذب آن‌ها وجود دارد. همچنین سبوس به دلیل سرشار بودن از فیبر نامحلول، ملین بوده و یبوست را برطرف می‌کند.

روش مصرف سبوس برنج

  • روزانه دو قاشق مرباخوری پودر سبوس برنج که کاملاً نرم و قابل‌حل است را به خورشت، سالاد، ماست، سوپ، آبمیوه، شیر و غیره اضافه نموده و میل کنید.
  • دوز مجاز مصرف سبوس برنج 2 الی 3 قاشق مرباخوری در طول شبانه‌روز می‌باشد. رعایت اعتدال و میانه‌روی در مصرف هر نوع ماده غذایی (هرچند که مفید باشد) لازم و ضروری است.

موارد منع مصرف سبوس برنج

  • در صورت ابتلا به مشکلات حاد گوارشی و زخم معده و بیماری‌های کلیوی از مصرف این فرآورده پرهیز کنید.
  • از مصرف همزمان این محصول با سایر داروها به‌خصوص مکمل‌های حاوی آهن و کلسیم خودداری کنید.

شرایط نگهداری

در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا