دسته‌بندی نشده

خواص بابونه،معرفی خواص بابونه که تا به حال نمیدانستید

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه:بابونه با نام علمی Matricaria Chamonail گیاهی از تیره کاسنی( مرکبات) است. ارتفاع این گیاه بین 30 تا 70 سانتیمتر متغیر بوده و ساقه آن دارای انشعاب هایی است

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

– موارد مصرف بابونه
بابونه یکی از پرارزش ترین گیاهان دارویی بودهو مصرف آن در جهان از سابقه طولانی برخوردار است. ولی، با این وجود تاریخ استفاده از این گیاه با همه قدمتی که برای آن قائلند به علت مشابهت با چند جنس گیاهی دیگر و سایر گونه های ماتریکاریا به طور دقیق معلوم نیست.

نوشته های مشابه

درگذشته صرفاً از گلهای بابونه به صورت سنتی استفاده می شد ولی در حال حاضر از اسانس این گیاه در صنایع داروسازی، آرایشی، بهداشتی و غذایی به طور وسیعی استفاده می شود. در کشورمان نیز مصارف داروهای تهیه شده از بابونه در حال افزایش بوده و داروهای متعددی در داروخانه های کشور به فروش می رسند که از مواد موثره بابونه در تهیه آنها استفاده شده است.

خواص دارویی و درمانی

خواص بابونه:مور، معرق، مقوی معده با دشکن، اشتها اور، هضم کننده غذا، صفرابر، قاعده آور و التیام دهنده است.

خواص بابونه:اثر ضدعفونی کننده ضعیف ولی قاطع دارد. مسکن درد و ضد تشنج نیز می باشد. چون از ترشح و التهاب های چرکین مخاط ها جلوگیری به عمل می آورد، از این نظر به کار بردن آن در رفع یبوست هایی که مواد دفعی مخصوصاً در قولون چپ جمع می شود، اثر مفید دارد.

خواص بابونه:از بابونه در موارد سوء هاضمه، آبریزش بینی، آسم، گریپ، درمان قولنج، میگرن، انسداد کبدی و ورم پلک ها استفاده می-شود. اگر به شیر نوزادان مقدار کمی از دم کرده کاپیتول های گیاه استفاده شود، دل پیچه ناشی از نفخ و حالات تشنجی کودک رفع می شود.

خواص بابونه:در استعمال خارجی ضماد، لوسیون و حمام فرآورده های این گیاه اثر قاطع در رفع بیماری ها دارد به طوری که از آن برای محفوظ نگه داشتن زخم از آلودگی ها و بهبود زخم های عمیق، زخم انگشتان، رفع التهاب و درمان ورم چشم و مخاط دهان، حلق و لثه ها می توان استفاده به عمل آورد.

خواص بابونه:همچنین خستگی چشم را تسکین می دهد. حمام فرآورده های گیاه اثر معالج در زخم های واریسی، اگزماهای کهنه و خارش اشخاص مسن دارد.

خواص بابونه:روغن گیاه ضد تشنج، آرام بخش و ضد التهاب می باشد و مرهم گل های آن در درمان زخم، خارش و گزیدگی بکار می رود

خواص بابونه و معرفی خواص بابونه

خواص بابونه:بابونه در درمان و تسکین دردها بسیار موثر بوده و آرام بخش عضلات است. شهرت بابونه به عنوان مسکن و آرام بخش نیز مبنای علمی دارد و تحقیقات جدیدی که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که بابونه سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و اثر آرام بخشی دارد.

خواص بابونه:بابونه عامل موثری در تحریک گلبول های سفید خون و افزایش آنهاست و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن دربرابر بیماری-ها می شود. بابونه به دلیل وجود اسپیرواتر دارای خاصیت ضد اسپاسم قوی و به دلیل وجود کامازولن دارای خاصیت ضد آلرژیک است.

خواص بابونه:اثر ضد التهاب بابونه به دلیل وجود کامازولن و آلفابیسابولول موجود در اسانس آن است.

خواص بابونه:در چین و ژاپن، گل های خشک آن را با چای دم کرده و به عنوان بادشکن استفاده می کنند. در آلمان گل بابونه به عنوان یک چای دارویی استاندارد برای مصرف خوراکی و شکل شوینده غرغره، کرم یا پماد، بخور و افزودنی در حمام و سونا پذیرفته شده است.

خواص بابونه:در طب آلمان، فرآورده های بابونه انتخاب اول جهت درمان حساسیت های پوستی کودکان می باشد. با وجود استفاده عمومی از چای بابونه به عنوان آرام بخش خفیف و خواب آور، در کشور آلمان به علت عدم وجود تحقیقات چاپ شده، مصرف گیاه به این منظور پذیرفته نشده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا