دسته‌بندی نشده

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیار مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سركه و یا خرد ل كه هر یك به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه كرد ، زیرا اینها محرك هستند در صورتی كه فلفل قرمز ارامبخش و مسكن است .

مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا كهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریكی نمی كند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك می كمند .

در مصرف داخلی درعین حال كه نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای كلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

.فلفل كه به فلفل قرمز نيز معروف است، براي اولين بار از سوي سرخپوستان “كاراييب” به خارج آمريكا معرف شد.

از آن زمان به بعد شهرت اين گياه فراگير شده است، و به عنوان يك چاشني مهم به ويژه در طبخ “كاجون و كرول” و در كازينوهاي جنوب شرق آسيا، چين، جنوب ايتاليا و مكزيك محسوب ميشود. “كپساسين” ماده اي در فلفل است كه سبب گرم بودن اين گياه ميشود.

هر چند كه فلفل گياهي گرم است، اما كپساسين موجود در آن در واقع سبب كاهش درجه حرارت بدن ميشود كه يكي از دلايل اصلي تمايل مردم مناطق آب و هوايي گرم به مصرف زياد فلفل محسوب ميشود.

طبق نظر كارشناسان طبیعت درمانی : فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیرا مفید درمانی است .

ولی فلفل سیاه و خردل و سركه اگر روی زخم گذارده شد تحریك می كنند و خاصیت التیام زخم ندارند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك می كمند .

در مصرف داخلی درعین حال كه نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای كلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .

خواص اعجاب انگیز فلفل قرمز

در مورد یبوست گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حركت دودی كشل روده ها را تحریك می كند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار كم باید با غذا مصرف شود . در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد . منظور از دروز بالا در حدو ۶۰۰ میلی گرم تا یك گرم است.

بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می كند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند .

برای تسكین سرفه های شدید بخصوص در مواردی كه اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار كمك می كند و در نتیجه سرفه رفع می شود فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایا ن به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. )

فلفل قرمز یك ماده ضد عفونی كننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می شود . در موارد خونریزی های رحمی ، مخلوط با گل و برگ و پوست گیاه ( درخت موم ) برای قطع خونریزی بسیار موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا