دسته‌بندی نشده

خلاصه داستان و بازیگران سریال نهنگ آبی

خلاصه داستان نهنگ آبی

نهنگ آبی جدیدترین تولید شبکه نمایش خانگی به نویسندگی بهرام توکلی،روایتی است معمایی و راز آلود از اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد.

نهنگ آبی عنوان سریال نمایش خانگی به کارگردانی فریدون جیرانی، نویسندگی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال 1397 می‌باشد. این سریال به سبک اجتماعی و به زبان فارسی می‌باشد. همچنین در خلال ضبط این سریال شخصی با نام هلیکس نبولا (Helix Nebula) که خود را سومین پاپاراتزی سینمای ایران معرفی کرده از روزهای سوم تولید نهنگ آبی از پشت صحنه این سریال ویدیوهای مخفیانه ای را در فضای مجازی منتشر کرده‌است. تا کنون عوامل سریال نهنگ آبی واکنشی به این موضوع نداشتند.

سریال نهنگ آبی
حضور ساعد سهیلی در نهنگ آبی

سریال نهنگ آبی جدیدترین تولید شبکه نمایش خانگی به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی سعید ملکان کلید خورد. فیلمنامه «نهنگ آبی» که فضای تازه‌ای دارد و داستان متفاوتی را روایت می‌کند، نوشته بهرام توکلی است.

سریال نهنگ آبی یک مجموعهٔ نمایش خانگی محصول سال ۱۳۹۷ است. این مجموعه به سبک اجتماعی و به زبان فارسی است؛ اولین قسمت این سریال در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ پخش خواهد شد. علاوه بر سعید ملکان، شرکت‌های هنر اول و فیلیمو نیز از سرمایه گذاران این مجموعه هستند.

سریال نهنگ آبی فیلمبرداری سریال «نهنگ آبی» که اولین تجربه حضور لیلا حاتمی و ساعد سهیلی در شبکه نمایش خانگی است، در یکی از پارک‌های مرکز شهر به مدیریت تصویربرداری داوود رحمانی آغاز شد و به زودی با حضور سایر بازیگران ادامه پیدا خواهد کرد.

داستان سریال نهنگ آبی

داستان سریال نهنگ آبی

آرمین (ساعد سهیلی) دانشجوی تیزهوش کامپیوتر توان برقراری ارتباط با آدم‌ها را ندارد و بیشتر وقت خود را با سایت کتابخوانی اش که خودش ساخته می‌گذارند پدرش (مجید مظفری) مبتلا به بیماری ام اس شده و در آستانه جدایی از مادرش (پریوش نظریه) است او در سایت کتابخوانی با ژاله (ماهور الوند) دختری که فهرست کتاب‌های مورد علاقه اش بسیار شبیه به آرمین است آشنا می‌شود ژاله او را که مشکل مالی دارد برای کار به شرکت ساختمانی ای معرفی می‌کند که خودش در آنجا به عنوان گرافیست کار می‌کند آرمین در شرکت با بهمن (حسین یاری) رئیس شعبه آناهیتا (لیلا حاتمی) نامزد بهمن هاله (آزاده صمدی) منشی فضول شرکت نادر (حمیدرضا آذرنگ) رئیس هیئت مدیره شرکت مادر و مروارید (ویشکا آسایش) همسر نادر و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت مادر آشنا می‌شود آرمین در این شرکت به عنوان مسئول امنیت استخدام می‌شود و این شروع ماجراهای زندگی تازه اوست.

بازیگران سریال نهنگ آبی

  1. لیلا حاتمی
  2. حسین یاری
  3. ویشکا آسایش
  4. ساعد سهیلی
  5. مجید مظفری
  6. ماهور الوند
  7. حمیدرضا آذرنگ
  8. آزاده صمدی
  9. پریوش نظریه
  10. الهام کردا
  11. ستاره پسیانی
  12. دیبا زاهدی
  13. مصطفی زمانی
  14. فرهاد آئیش

تیزر سریال نهنگ آبی

آهنگ تیتراژ سریال

آهنگ تیتراژ این سریال را سیروان خسروی و کاوه یغمایی خواهند خواند.

دیگر عوامل مجموعه نمایشی نهنگ آبی

همچنین آلاله هاشمی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز این سریال است و بابک کریمی طاری طراحی صحنه، مارال جیرانی طراحی لباس و سعید زند صدابرداری «نهنگ آبی» را بر عهده دارند.

  1. کارگردان : فریدون جیرانی
  2. تهیه کننده: سعید ملکان
  3. نویسنده: بهرام توکلی
  4. مجری طرح: محمدرضا منصوری
  5. تولید کننده: سازمان هنری رسانه ای اوج
  6. دستیار سوم کارگردان و برنامه ریز : آلاله هاشمی
  7. طراحی صحنه : بابک کریمی طاری
  8. طراح لباس : مارال جیرانی
  9. صدابردار : سعید زند
خلاصه داستان سریال نهنگ آبی
مصطفی زمانی در سریال نهنگ آبی

دیگر فیلم های فریدون جیرانی

فریدون جیرانی، کارگردان «نهنگ آبی» سابقه ساخت فیلم‌هایی مانند«آشفتگی»، «خفه‌گی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «ستاره‌ها»، «صورتی» و سریال «مرگ تدریجی یک رویا» را دارد. لیلا حاتمی، بازیگر سریال «نهنگ آبی» در فیلم‌هایی مانند «جدایی نادر از سیمین»، «خوک»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «پله آخر» بازی کرده است. ساعد سهیلی، یکی دیگر از بازیگران اصلی «نهنگ آبی» است. این بازیگر در فیلم‌هایی انند «اتاق تاریک»، «لاتاری» و گشت ارشاد» بازی کرده است. مصطفی زمانی دیگر بازیگر این سریال است. او با سریال «یوسف پیامبر» به شهرت رسید و پس از آن در سریال‌هایی مانند «شهرزاد» جلوی دوربین رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا