دسته‌بندی نشده

خرید عسل کوهی اصل از فروشگاه هیرودنا

از گذشته‌های دور عسل طبیعی که توسط زنبور عسل تولید می‌شد مورد استفاده بومیان مناطق مختلف قرار می‌گرفته است. عسل کوهی یکی از انواع عسل می‌باشد که روش تهیه و خواص خاصی دارد. در حال حاضر نیز زنبورداران در شهرها و کشورهای مختلف به تولید و عرضه عسل مشغولند که برخی از آن‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. ما در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی را درباره عسل اصل کوهی در اختیار شما قرار داده و تفاوت آن را با سایر نمونه‌های عسل ذکر کنیم. در انتها نیز فروشگاه هیرودنا را به شما معرفی خواهیم کرد که با خرید عسل هیرودنا از این مجموعه می‌توانید از کیفیت بی‌نظیر آن مطمئن باشید.

خرید عسل کوهی اصل

عسل اصل به چه روش‌هایی تولید می‌شود؟

جالب است بدانید عسل اصل همان عسلی است که به عسل وحشی معروف است و در دامان طبیعت و در شکاف کوه‌ها و یا شاخه درختان در مکان‌های دور و بکر توسط زنبورهای وحشی تولید می‌شود. اما در حال حاضر بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان این محصول، عسل وحشی و عسل کوهی را در یک دسته قرار می‌دهند. ما در ادامه قصد داریم این دو نوع عسل اصل را از هم جدا کرده و به معرفی جداگانه هر یک بپردازیم.

عسل وحشی: این نوع عسل محصولی است که کاملا ارگانیک بوده و بدون دخالت انسان تولید می‌شود. به این ترتیب عسل توسط زنبورهای عسل که اغلب شکل و شمایل‌شان با زنبورهای کندو متفاوت است داخل کندوهایی که خود در شکاف صخره‌ها، سنگ‌ها و یا بر تنه درختان می‌سازند، تولید می‌شود. در قدیم برداشت این نوع عسل به “شکار عسل” مرسوم بوده است که توسط بومیان منطقه انجام می‌شده است و هنوز نیز در بخش‌هایی از کشور هند و نپال انجام می‌شود و زمان شکار این نوع عسل کوهی دو بار در سال و در فصول بهار و پاییز انجام می‌شود. که البته لازم است تحت مراقبت‌های اصولی و به روش خاصی انجام شود به طوری که تمامی کندو دچار آسیب نشود.

عسل کوهی : نوع دیگری از عسل طبیعی و اصل وجود دارد که در این روش نیز عسل باکیفیتی به دست می‌آید با این تفاوت که زنبوردار کندوهای عسل را در منطقه‌ای کوهستانی قرار می‌دهد و زنبورها از شهد گل‌ها و گیاهانی که در این مناطق می‌روید برای تهیه عسل استفاده می‌کنند. این نوع عسل کوهی بیشتر در مناطق کوهستانی، روستایی و ییلاقی تولید می‌شود و هیچ آلودگی به آن راه نمی‌یابد؛ بخصوص آن که از داروهای ضد آفت استفاده نشده و زنبوردار برای عرضه محصول خود از ظرف‌های شیشه‌ای استفاده می‌نماید.

عسل طبیعی: نوعی دیگری از عسل هم با عنوان عسل طبیعی در این نوع مناطق تهیه می‌شود که زنبورهای کندو از شهد گل و گیاهان منطقه استفاده می‌کنند با این تفاوت که زنبوردار به شکل استانداردی از داروهای ضد آفت استفاده می‌کند.

عسل تغذیه‌ای: نوع دیگری از عسل هم تولید می‌شود که با عسل‌هایی که پیشتر اشاره کردیم، یک فرق کلی دارد. اینکه در تولید این عسل زنبور به جای جمع‌آوری شهد گل‌ها و گیاهان کوهی و طبیعی که در آن منطقه می‌روید، از شربت شکری که برای این امر توسط زنبوردار تهیه شده استفاده می‌کند. میزان ساکاروز موجود در این عسل بیشتر از انواع دیگر است و تا حدودی خواص عسل را به همراه دارد که طبیعتا به آن اندازه نیست و لازم است هنگام خرید عسل یا شناسایی کامل از این محصول داشته باشید و یا به فروشگاه‌های معتبر برای خرید عسل کوهی و طبیعی با کیفیت مراجعه کنید.

خرید عسل کوهی

چنانچه بتوانید عسل کوهی اصل را خریداری کنید، این عسل با توجه به کیفیت و خلوص بالایی که دارد می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن و حافظه شما سهم بسزایی داشته باشد. ما در ادامه به چند مورد از خواص عسل اصل خواهیم پرداخت.

خرید عسل کوهی اصل

  • برای ترمیم پوست

عسل کوهی می‌تواند یک لایه بردار و ترمیم کننده عالی برای پوست باشد. به همین علت از آن به عنوان ماسک‌های خانگی استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند افتادگی‌های پوست را ترمیم کرده و با برطرف کردن آلودگی‌های پوست از ایجاد و یا بیشتر شدن آکنه‌ها جلوگیری نماید.

  • تقویت و از بین بردن درد معده

قدرت تسکین‌دهندگی خواص دیگر عسل است، افرادی که دچار دردهای شدید معده می‌شوند با خوردن این عسل توانسته‌اند درد، ورم و یا زخم معده را به شکل غیرقابل وصفی درمان نمایند. ویژگی درمان معده با عسل در این است که به لحاظ طبیعی بودن سبب بالارفتن قند خون نمی‌شود و برای بیماران دیابتی نیز مناسب است.

  • پیشگیری از عفونت

بانوان با خرید عسل کوهی و مصرف آن به صورت دمنوش عسل می‌‎توانند دردهای قاعدگی را تا حد زیادی تسکین دهند. عسل اصل از لخته شدن خون جلوگیری کرده و از بروز عفونت‌های زنانه در سنین مختلف جلوگیری می‌کند.

  • موثر بودن عسل در شیمی درمانی

چنانچه بیماری دارید که در حال شیمی درمانی است با استفاده از عسل کوهی به اندازه روزانه دو قاشق می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن وی کمک نمایید.

  • افزایش قدرت حافظه

استفاده از عسل کوهی و یا عسل وحشی اصل برای پیدا کردن تمرکز و تقویت قدرت حافظه بسیار مفید است زیرا در طولانی مدت می‌تواند به ساخت و ترمیم سلول‌های مغزی کمک نماید.

عسل هیرودنا

فروشگاه اینترنتی هیرودنا با شعار قهرمان سلامتی در تلاش است تا محصولات ارگانیک و سالم را به مشتریان خود عرضه نماید. با مراجعه به سایت هیرودنا به آدرس https://herodena.com می‌توانید تمامی محصولات این مجموعه از قبیل عسل کوهی ، انواع عرقیات، روغن‌های گیاهی و .. را انتخاب کرده و سفارش دهید و از کیفیت آن مطمئن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا