دسته‌بندی نشده

خاصیت بادام تلخ و خواص بینظیر بادام تلخ

خاصیت بادام تلخ و تاثیر بینظیر بادام تلخ

خاصیت بادام تلخ و خواص بینظیر بادام تلخ

این گیاه از هر لحاظ شبیه به بادام شیرین است با این تفاوت که مغز آن به علت داشتن یک ماده ای از نوع هتروزیدها تلخ مزه می باشد. اندام مورد استفاده داروئی بیشتر مغز دانه گیاه و روغن حاصل از آن است. طبیعت آن گرم است.

روغن بادام تلخ چنانچه بصورت خوراکی مصرف گردد یکی از داروهای بسیار خوب برای دفع اخلاط چسبیده به دیواره دستگاه گوارش است و ضماد آن با مقداری سرکه به پیشانی و اطراف، سردردهای سرد مزاج را ساکت می کند.

خاصیت بادام تلخ و تاثیر بینظیر بادام تلخ

ریختن روغن بادام تلخ در چشم قدرت بینایی را زیاد می کند. بادام تلخ یا روغن آن در معالجه تنگی نفس و آسم و ورم شش ها نیز فافع می باشد. افرادیکه به درد کلیه ها مبتلا هستند در صورتیکه علت درد وجود سنگ نباشد بلکه مربوط به بافت خود کلیه باشد می توانند مقداری بادام تلخ را با مقداری نشاسته و مقداری نعناع خشک پودر کرده بخورند، درد کلیه ها ساکت خواهد شد.

روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد.

بادام میوه ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می شود ولی بادام تلخ دارای خواص بیشتری است. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.

خاصیت بادام تلخ و تاثیر بینظیر بادام تلخ

بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می کند. همچنین در درمان سرماخوردگی و سرفه موثر است.

ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.

خاصیت بادام تلخ و تاثیر بینظیر بادام تلخ

روغن بادام خاصیت مسهلی دارد و ضد سرماخوردگی است و خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می کند. ریشه درخت بادام برای پاک کردن طحال و کلیه و دفع کرم روده موثر است.

مغز بادام تلخ مخلوط شده با سرکه، درمانی موثر برای بیماری های پوستی و تقویت موها است. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن دقت کرد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا