دسته‌بندی نشده

حکم خوردن گوشت یاکریم از منظر اسلام و علمای شیعه

حکم خوردن گوشت یاکریم

پرندگانى که بال میزنند یا بال زدن آنها از صاف نگه داشتن بیشتر است گوشتشان حلال است از جمله انواع کبوترها و قمرى، کبک و یاکریم حلال است، ولى گوشت هدهد مکروه است. همچنین پرندگانی که چینه دان یا شاخک پشت پا دارند گوشت آنها نیز حلال است.

یاکریم یک پرنده است که در دنیا با نام علمی Streptopelia decaocto شناخته می شود.این پرنده از تیره کبوتریان است و بومی کشورهای آسیایی و اروپایی است.
نکته ای که باید در مورد این پرنده بداین این است که یاکریم بزرگتر از دیگر گونه‌ های قمری است و رنگ آن شنی صورتی یا نخودی کمرنگ است و نیم طوق سیاهی روی گردن خود دارد. پرواز این پرنده با سرعتی بسیار کم است و بال‌هایش را بسیار کم تکان می‌دهد. قمری خانگی نیز گاه یاکریم خوانده می‌شود.

گوشت یاکریم

خوردن گوشت یا کریم حلال است و حرفی در آن نیست و می توانید مانند پرندگان حلال گوشت از آن مصرف کنید.

خوراک قمری خانگی دانه‌ها، غلات، علفها، دیگر انواع سبزیجات و حشرات کوچک است. میان دانه‌ها، بیشتر ارزن و گندم را دوست دارد. البته اگر گندم و ارزن را پیدا نکند، دنبال برنج و تکه‌های کوچک نان می‌گردد. گاهی اوقات هم سنگ‌های کوچک را می‌خورد. بیشتر بر روی زمین زندگی می‌کنند و به دنبال غذا می‌گردند. اصولاً اجتماعی نیستند و معمولاً تنها یا جفتی زندگی می‌کنند. نر و ماده آن شبیه به هم و پرنده نابالغ تیره‌رنگ‌تر است.

خوردن گوشت یاکریم

ویژگی‌ های گوشت سالم یاکریم

برخی ویژگی‌های گوشت سالم: بدون بوی بد ترشیدگی و غیرطبیعی بدون لکه‌های غیرطبیعی و اثر ضربه یا خون‌مردگی بدون بوی بد در هنگام پختن یا خوردن گوشت دارای ظاهر و رنگ طبیعی حمل و نقل آن با وسایل نقلیهٔ دارای سردخانه انجام شده باشد عدم شل شدن بیش از اندازه و چسبندگی.

از آن‌جایی که گوشت به سرعت فاسد می‌شود، پس از خرید باید سریعاً در زیر دمای چهار درجه سانتی‌گراد یخچال قرار گیرد و ظرف یک تا دو روز مصرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا