دسته‌بندی نشده

حل مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی‌های آیفون

چگونه مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی‌های آیفون را حل کنیم ؟

تلفن‌های همراه، که امروزه به مهم‌ترین ابزار ارتباطی تبدیل شده‌اند. علاوه بر انجام کارهایی همچون عکاسی، فیلم برداری، انجام بازی‌های مختلف و… وظیفه دارند تا ارتباط به کمک شبکه تلفن همراه را برقرار کنند. این ارتباط از طریق سیم کارت انجام می‌شود. در نتیجه اگر مشکلاتی مثل عدم خواندن سیم کارت در گوشی پیش بیاید، کارهای روزانه افراد دچار مشکل می‌شود. در این مطلب مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی‌های آیفون و روش‌های رفع این مشکل را بررسی می‌کنیم.

این مشکل که در گوشی‌های آیفون به صورت No SIM Card Installed و یا Invalid SIM اعلام می‌شود، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری و حتی اتصال به اینترنت را از بین می‌برد. اما چگونه می‌توانیم این مشکل نخواندن سیم کارت را در تلفن‌های آیفون رفع کنیم؟

Airplane Mode را فعال و غیر فعال کنید

برای این کار وارد قسمت تنظیمات شده و حالت هواپیما را برای 20 ثانیه فعال کنید. پس از 20 ثانیه آن را غیر فعال کرده و وضعیت آنتن دهی سیم کارت را بررسی کنید.

برای رفع مشکل نخواندن سیم کارت، وضعیت قرارگیری سیم کارت را بررسی کنید

وقتی که با مشکل عدم شناسایی سیم کارت روبرو می‌شوید، وضعیت قرارگیری سیم کارت را بررسی کنید.

علت نخواندن سیم کارت در گوشی نوکیا

برای این کار اسلات سیم کارت را خارج کرده و آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که سیم کارت از نظر ظاهری سالم است. حتی می‌توانید اسلات و سیم کارت را تمیز کنید که گرد و غبار احتمالی آنها پاک شود. اما این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به آنها وارد نشود. حالا می‌توانید سیم کارت را با دقت بیشتر و به صورت صحیح در گوشی قرار دهید. اکنون گوشی را خاموش و روشن کنید، بعد از این کار باید مشکل عدم شناختن سیم کارت حل شود.

سیم کارت دیگری را روی گوشی خود تست کنید

اگر سیم کارت شما از نظر ظاهری مشکلی ندارد، اما در گوشی خوانده نمی‌شود آن را از گوشی خارج کنید. فراموش نکنید که ابتدا آیفون را خاموش کرد و سپس سیم کارت را خارج کنید. حالا سیم کارت دیگری را در گوشی قرار دهید و وضعیت آن را بررسی کنید. اگر سیم کارت جدید در گوشی شما شناسایی شد، سیم کارت شما خراب شده و باید با اپراتور آن برای تعویض تماس بگیرید. در غیر این صورت ادامه مطلب را دنبال کنید.

سیستم عامل iOS را بروزرسانی کنید

گاهی ممکن است مشکل نخواندن سیم کارت مربوط به سیستم عامل گوشی باشد و این مشکل با بروزرسانی iOS حل شود.

مشکل locked sim در آیفون

برای انجام بروزرسانی، ابتدا گوشی را کامل شارژ کرده و به یک اینترنت قوی متصل شوید. سپس مسیر زیر را طی کنید:

Software Update

گوشی آیفون را ریست کنید

روش دیگر برای حل مشکل نخواندن سیم کارت ریست کردن موبایل است. با انجام این کار احتمالا همه مشکلات برطرف شوند.

تنظیمات شبکه را ریست کنید

اگر تنظیمات قسمت شبکه دچار مشکل شوند ممکن است باعث عدم شناسایی سیم کارت در آیفون شوند. راه حل آن هم این است که Network Setting را ریست کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. ابتدا وارد قسمت Setting و سپس General شوید.
  • 2. در این بخش روی گزینه Reset ضربه بزنید.

Locked SIM در آیفون

  • 3. سپس گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.
  • 4. در گام آخر passcode خود را وارد کنید را عملیات ریست کردن انجام شود.

تنظیمات سیم کارت در آیفون

Carrier Setting را بروزرسانی کنید

در بیشتر موارد مشکل عدم شناسایی سیم کارت با بروزرسانی تنظیمات Carrier رفع می‌شود. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و مسیر About

مشکل no service در آیفون 5s

گوشی خود را از نظر سخت افزاری چک کنید

گاهی نخواندن سیم کارت در گوشی آیفون مربوط به مشکلات نرم افزاری نبوده و ممکن است به دلیل مسائل سخت افزاری باشد. در صورتی که مشکلی همچون افتادن گوشی از دست یا افتادن در آب پیش آمده باشد. ممکن است روی عملکرد موبایل تاثیر گذاشته و آن را با مشکل مواجه کند.

اگر مشکل عدم خواندن سیم کارت با راهکارهای نرم افزاری بالا حل نشد، باید آن را به یک متخصص بسپارید تا تعمیرات سخت افزاری را شروع کند. در مطلب امروز روش‌های حل مشکل نخواندن سیم کارت را در گوشی‌های اندروید و آیفون به شما آموزش دادیم. آیا راه حل‌های دیگری برای رفع این مشکل وجود دارد؟ مشکل گوشی شما با کدام یک از این روش‌ها برطرف شد؟ نظرات و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا