دسته‌بندی نشده

حاشیه ساز شدن پاسخ مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به یک پرستار

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت که در بازدید وزیر بهداشت از نمایشگاه مطبوعات وی را همراهی می کرد با پاسخ های غیراصولی به یک پرستار معترض حاشیه ساز شد.

پاسخ غیراصولی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به یک پرستار

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سومین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری بازدیدی پنج ساعته از نمایشگاه به عمل آورد.

حاشیه ای که در این بازدید به چشم می خورد عدم پاسخ وزیر بهداشت به دلیل ازدحام جمعیت به دانشجوی پرستاری بود که به تعرفه های پرستاری و عدم رسیدگی به مشکلات پرستاران معترض بود.

وی از وزیر بهداشت پرسید: چرا به کارورز حقوق نمی دهید؟چرا خدمات به پرستاران نمی دهید؟چرا بیمه طلایی به پرستاران نمی دهید؟تعرفه پرستاری چه زمانی قرار است اجرا شود؟اما وزیر بهداشت پاسخی به سئوالات در این زمینه نداد و پرستار معترض با پافشاری بر پاسخگویی به سئوالات خود گفت: آقای وزیر سئوالاتمان را بدون جواب نگذارید.

دکتر زارع نژاد در واکنش به پرستار معترض با جملاتی نظیر: «شما عجولید و نباید با وزیر اینطور حرف می زدید، این چه سوالاتی است که می پرسید؟ و سوال هایی که پرسیدید از روی جهل است و در جریان نیستید و شان دانشجو را پایین آوردید»، به وی پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر زارع نژاد مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت که وزیر بهداشت را در این بازدید همراهی می کرد در پاسخ به این پرستار گفت: پرستاران نباید خود را پزشک جماعت مقایسه کنند. کارهای زیادی برای پرستاران شده است.که پرستاران حاضر در محل پرسیدند چه کاری برای پرستاران شده است؟هیچ کاری برای پرستاران نشده است.شخصیت یک پزشک با پرستار چه تفاوتی دارد؟

حاشیه ساز شدن پاسخ مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به یک پرستار

دکتر زارع نژاد در پاسخ گفت این حرف ها معنایی ندارد.فکر می کنم هرکسی باید در جایگاه خود باشد. من پزشک، خود را با یک بازاری با درآمد 100 میلیاردی مقایسه می کنم؟منتظر بمانید وضع پرستاران از پزشکان بهتر خواهد شد.

یکی دیگر از پرستاران معترض حاضر در محل نمایشگاه در واکنش به این گفته های دکتر زارع نژاد گفت: در کشور کانادا شأن و شخصیت یک پرستار به اندازه یک پزشک است.

دکتر زارع نژاد در پاسخ وی گفت: در کشور کانادا رشته های تخصصی در پرستاری تعریف شده است اما در کشور ما تفکیکی در حوزه پرستاری نشده است.

وی ادامه داد: در زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، 15 ماه کارانه پرستاران پرداخت نشده بود این در حالی است که اکنون این معوقات به روز پرداخت شده است.در هفت بیمارستان نیز تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت پایلوت در حال اجرایی شدن است که به این معنا است که منابع باید مشخص شود و دولت باید آن را تامین کند. اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری 12 هزار میلیارد تومان بودجه می خواهد.

زارع نژاد افزود: اکنون پرستاران معاونت پرستاری در وزارت بهداشت دارند. وزیر بهداشت نیز در نظر دارد غیرپزشکان را در رده های مدیریتی بیاورد.سه معاون غیرپزشک دارد.
لازم به ذکر است مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در حالی به پرستارانی که حقوق خود و جامعه پرستاری را پیگیر هستند؛ برچسب جهل و عجول بودن را می زند که وزیر بهداشت به صورت مستقیم و مکرر پیگیر مطالبات پرستاران است و به نظر می آید این رفتار موجب دلخوری بیشتر جامعه پرستاری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا