دسته‌بندی نشده

جواب درس ۱ نگارش ششم / صفحه ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴

گام به گام نگارش ششم درس 1

جواب درس اول ششم ابتدایی

گام به گام نگارش ششم درس 1

نام درس : تماشا خانه | موضوع : گام به گام درسی | ششم ابتدایی

جواب درس اول ششم ابتدایی

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام نگارش ششم /  درس 1 / پاسخ درس اول نگارش ششم – جواب املا و دانش زبانی و واژه آموزی، کارگاه نویسندگی و درک متن و هنر و سرگرمی صفحه ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ درس ۱ نگارش کلاس ششم.

جواب املا و دانش زبانی صفحه ۱۰ نگارش ششم

۱-با توجه به متن درس، کلمه های مرتبط با هر واژه را بنویسید.

جواب املا و دانش زبانی صفحه 10 نگارش ششم

۲ با توجه به متن درس، جاهای خالی را با واژههای مناسب کامل کنید.
۱- اندیشه کردن در کار ……خالق….. و ….. مخلوق…….. موجب روشنایی دل می گردد.
۲- باد بهاری از طرف …… مرغزار …… وزیدن گرفت.
۳- هر برگی از درختان نشانه ای از ……معرفت…… کردگار است.

 

 

جواب صفحه ۱۱ درس اول نگارش ششم

۳ نوع جمله های زیر را مشخص کنید.

جمله  نشانهی نگارشی نوع جمله
زیر درخت را نگاه کن . امری
برای سربلندی میهن عزیزمان چه کار هایی باید انجام دهیم ؟ پرسشی
امروز بهترین دوستم جان مرا نجات داد . خبری
خدایا تو معرکه ای ! عاطفی

جواب نگارش صفحه ۱۲ ششم

۱ با کلمات زیر، متنی مناسب در چند سطر بنویسید.
بهار، سوسن، نرگس ، لاله زار ، بید، بلبل
جواب نگارش صفحه ۱۲ ششم

پاسخ: سوسن نرگس در فصل بهار بیرون می آیند به طرف لاله زار می روند و بلبل های رنگارنگ را نگاه می کنند. نرگس یک بلبل قهوه ای رنگ را دید روی درخت بید سوسن بلبل قرمز رنگ دید. سوزن آن بلبل را گرفت و نرگس آن بلبل را گرفت و به خانه رفت و با آنها بازی کرد.

۲. داستان زیر را تا یک بند، ادامه دهید. امروز شاخه ی دیگری از درخت توت شکست و بر زمین افتاد. درخت توت، آهی کشید و به درخت بید در آن سوی باغ، که کودکان، کاری به کارش نداشتند، خیره شد ………..
جواب نگارش صفحه ۱۲ ششم

پاسخ:  درخت توت در دلش آرزو کرد که درخت بیدی بود در این لحظه ناگهان همه توت های شاخه هایش ریخت و سرشاخه ها یش مانند یک درخت بید مجنون به پایین خم شد باورش نمی شد تبدیل به درخت بید بزرگی شده بود چند روزی با غرور شاخه های آویزانش را به باد سپرد و خوشحال بود که کسی کارش ندارد گاهی پیرمرد ویا پیرزنی در زیر سایه اش به استراحت می پرداختند کم کم درخت حوصله اش سر رفت دلتنگ صدای کودکان شده بود کودکانی که با ذوق توت های شاخه هایش را می چیدند و با خوشحالی طعم شیرینی توت را می چشیدند و لذت می بردند با این که گاه گاهی شاخه ها می شکست ولی شور و شوق بچه ها بسیار دلنشین بود پشیمان شده بود و از خدا می خواست به حالت قبل درخت میوه داری شود تا بتواند بچه های گرسنه ای را سیر کند در این هنگام با صدای کودکی که از شاخه اش آویزان شده بود بیدار شد درست نمی دانست که چه اتفاقی افتاده ولی از اینکه برای همیشه به درخت بید تبدیل نشده بود بسیار خوشحال بود.

 جواب صفحه ۱۳ نگارش ششم

نگارش صفحه 13 ششم

بهـار و زیباییهای آن را با کالمی زیبا توصیف کنید. در متن خود از یک یا دو بیت شـعر که در مورد فصل بهار سروده شده است، استفاده کنید.
پاسخ: بهار عروس فصل هاست، فصلی که با تمام وجودش سعی می کند زیبایی های خلقت خداوند را به نمایش بگذارد. وقتی بهار می آید، همه جا سرسبز می شود و درختان، گل ها و چشمه ها دیدنی هستند. عطر گل ها فضای باغ را پر می کندو صدای پرندگان به گوش میرسد. ببهار از خواب بیدار می شود، انگار دوباره به دنیا آمده است. همه ما بهار را دوست داریم چون سرشار از سر سبزی و زیبایی است. گل های مختلف در این فصل میرویند و پرندگان دسته دسته از کوچ زمستانی خود بر می گردند، حتی مورچه ها هم از لانه های خود بیرون آمده و شروع به جمع آوری آذوقه می کنند. بهار برای ما یادآور خیلی چیزها است، باران های شدید که هر بار می بارند طبیعت سرسبز تر از قبل می شود.

 جواب صفحه ۱۴ نگارش ششم

با نثر ساده و روان زیبایی های محل زندگی خود را در یک بند معرفی کنید هستید جواب صفحه ۱۴ نگارش ششم
پاسخ: خانه ما اخر کوچه است کوچه ما نه خیلی پهن و نه خیلی باریک است اینطوری است که دو تا ماشین میتواند به راحتی عبور کند کنار کوچه درختهای زیبایی وجود دارد که هوای کوچه ه را تازه میکند

۳ ضرب المثل  «شکر نعمت، نعمتت افزون کند» را در یک بند توضیح دهید. جواب صفحه ۱۴ نگارش ششم

در بخش بالا برای شما جواب نگارش ششم درس ۱ را قرار دادیم، اگر درس شما به دومین درس از نگارش ششم رسیده پیشنهادم میکنیم از درس ۲ نگارش ششم نیز دیدن فرمایید.

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا