دسته‌بندی نشده

جزیره ساردینیا ایتالیا کجاست؟

جزیره ساردینیا یکی از جزایر زیبای ایتالیاست که البته یک جزیره خودمختار محسوب می شود. این جزیره که در بخش غربی دریای مدیترانه واقع شده و بین اروپا و شمال آفریقا قرار گرفته، یک جزیره بسیار دیدنی است که بیشتر شبیه به بهشت می ماند، تا یک جزیره ساده در وسط یک دریا!

جاذبه های گردشگری ساردینیا ایتالیا

جزیره ساردینیا که 24،100 کیلومتر مربع مساحت دارد، سومین جزیره بزرگ ایتالیا محسوب می شود. نکته جالب تر اینکه این جزیره دومین جزیره بزرگ موجود در دریای مدیترانه است و به جرئت می توان گفت که یکی از خاص ترین و زیباترین جزایر این منطقه است.

جزیره ساردینیا ایتالیا

گفتنی است که ساردینیا در اصل متعلق به ایتالیا است. اما به هر حال بیشتر مردم این جزیره ترجیح می دهند که در کل مستقل باشند و خود را جزء مردم ایتالیا ندانند. به همین خاطر است که خیلی از تصمیمات سیاسی در این جزیره به صورت مستقل از ایتالیا گرفته می شود و به نوعی می توان گفت که این جزیره خودمختار است. از همه جالب تر اینکه بعضی از مردم این جزیره تمایل دارند که جزیره شان جزئی از سوئیس محسوب شود.

حالا که بحث به اینجا رسید، اجازه دهید ببینیم که جزیره ساردینیا ایتالیا دقیقا کجاست. اگر شما هم به نقشه اروپا نگاهی بیندازید و در دریای مدیترانه کمی جست و جو کنید، می توانید لوکیشن دقیق جزیره ساردینیا را ببینید. جزیره ای که فاصله یکسانی از ایتالیا و همین طور شمال آفریقا دارد.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، ساردینیا حدود 200 کیلومتر با غرب ایتالیا و همین طور حدود 200 کیلومتر با ساحل شمال آفریقا دارد. نکته دیگر اینکه جزیره کرس فرانسه که اتفاقا تاریخ آن شباهت های زیادی هم با ساردینیا دارد، دقیقا در شمال این جزیره واقع شده است و فاصله شان از هم فقط 13 کیلومتر است. در حقیقت این جزیره دقیقا کنار هم قرار گرفته اند و با تنگه ای به نام تنگه بونیفاچیو از هم گسسته شده اند.

اگر می خواهید محل قرارگیری جزیره ساردینیا ایتالیا را بهتر درک کنید، باید به شما بگوییم که این جزیره با شهر تونس که پایتخت کشور تونس است و یک کشور آفریقایی محسوب می شود، 220 کیلومتر فاصله دارد و این یعنی این جزیره به این شهر آفریقایی نزدیکتر از رم شهر معروف ایتالیایی است. این یعنی جزیره ساردینیا ایتالیا دقیقا بین قاره آفریقا و اروپا قرار گرفته است و از همه جالب تر اینکه جزایر غربی ساردینیا متعلق به اسپانیا هستند و حتی شهرهای بارسلون و والنسیا نیز در غرب آن قرار گرفته اند.

جمعیت جزیره ساردینیا

این جزیره ای که ما در مورد آن صحبت می کنیم، یک جزیره شگفت انگیز است که جذابیت های گردشگری بسیار زیادی دارد. این جزیره حدود 1 میلیون و 630 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به اینکه مساحتش کمی بیشتر از 24 هزار کیلومتر مربع است، باید بگوییم که به ازای هر یک کیلومتر مساحت در آن 69 نفر زندگی می کنند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که در کل کشور ایتالیا این نسبت 1 کیلومتر مربع به 201 نفر است و این یعنی جزیره ساردینیا از میانگین شهرها و جزایر دیگر این کشور خلوت تر است و ترافیک در آن معنایی ندارد. این را هم بگوییم که جزیره سیسلی که در نزدیکی ساردینیا واقع شده و یکی دیگر از جزایر معروف ایتالیاست، خیلی کم از ساردینیا بزرگتر است، اما جمعیت آن تقریبا 3 برابر جزیره ساردینیا ایتالیاست.

جزیره ساردینیا کجاست؟

سواحل جزیره ساردینیا ایتالیا

خوب است این را بدانید که جزیره ساردینیا ایتالیا 1849 کیلومتر خط ساحلی دارد و سواحل آن در هیچ جای دیگر اروپا یافت نمی شود. در واقع باید بگوییم که بعضی از سواحل جزیره ساردینیا را به عنوان بهترین سواحل اروپا می شناسند و خیلی از توریستان به خاطر همین سواحل است که راهی ایتالیا می شوند.

پایتخت و مرکز جزیره ساردینیا ایتالیا

بزرگترین شهری که در جزیره ساردنیا وجود دارد، با نام کالیاری شناخته می شود. شهری که لقب شهر نورها را گرفته است و از هر 7 نفری که در ساردینیا زندگی می کنند، یک نفرشان اهل این شهر هستند. شهری که یک قلعه خیلی زیبا را در خود جای داده است که درست بر روی تپه واقع شده است. شهری که یک منطقه تاریخی دارد که قدمتش به قرون وسط بر می گردد و شهری که یکی از فرودگاه های جزیره ساردینیا ایتالیا یعنی فرودگاه کالیاری الماس در آن قرار گرفته است.

گفتنی است که نصل توریتسان ساردینیا به این فرودگاه پرواز می کنند و خیلی از توریستانی که از طریق کشتی به جزیره ساردینیا می آیند، اول وارد این شهر می شوند. نکته دیگر اینکه به جز فرودگاه کالیاری، دو فردگاه دیگر هم در جزیره ساردینیا وجود دارد که در نزدیکی دو شهر سارای و اولبیا در این جزیره واقع شده اند.

زبان مردم ساردینیا ایتالیا

همان طور که حدسش را زده اید، زبان اصلی مردم جزیره ساردینیا، ایتالیایی است. البته باید این را هم بگوییم که مردم این جزیره یک زبان محلی هم دارند که به آن زبان ساردو می گویند و 78 درصد جمعیت این جزیره از این زبان هم برای صحبت کردن با هم استفاده می کنند. نکته جالب دیگر اینکه لهجه مردم این جزیره برای صحبت کردن زبان ساردو شهر به شهر و منطقه به منطقه متفاوت است.

نکته جالب دیگر اینکه در شهر آلگرو در این جزیره مردم به زبان کاتالان هم صحبت می کنند. در واقع این زبان، زبانی است که مردم بخشی از اسپانیا از آن استفاده می کنند و نکته اینجاست که در کل، این شهر جزیره ساردینیا یعنی شهر آلگرو تاثیرات زیادی از اسپانیا گرفته است و این تاثیر در معماری این شهر و حتی پرچم این شهر نیز دیده می شود.

فاصله جزیره ساردینیا از جزیره سیسلی

از آنجایی که جزیره سیسلی جزیره معروف تری در ایتالیاست، بیشتر توریستان آن را می شناسند و بعضی از توریستان این دو جزیره را با هم اشتباه می گیرند. خوب است این را بدانید که این دو جزیره با هم 300 کیلومتر فاصله دارند و در حقیقت جزیره سیسلی در جنوب شرقی ساردینیا واقع شده است.

لازم به ذکر است که جزیره ساردینیا از نظر زیبایی کم و کاستی از جزیره سیسلی ندارد. اما این جزیره به نسبت جزیره سیسلی، جزیره ناشناخته تری است و اگر این دو جزیره را مثل خواهر و برادر بپنداریم،باید بگوییم که ساردینیا درون گراتر است و یک جزیره بسیار زیبا با یک عالمه شگفتی است که کمتر در دنیا معروف شده است.

درباره بازدید از جزیره ساردینیا ایتالیا

هم جزیره ساردینیا و هم جزیره سیسلی که در مورد آن صحبت کردیم، جزیره های شگفت انگیزی هستند و هر دو یک مقصد گردشگری محبوب در ایتالیا هستند. شما در هر دو این جزایر می توانید از سواحل زیبا، غذای خوشمزه، جاذبه های گردشگری دیدنی، شهرهای زیبا و جذاب، اماکن تاریخی و آب و هوای مطبوع لذت ببرید.

نکته اینجاست که جزیره ساردینیا خلوت تر است و قدم گذاشتن در آن، این احساس را به شما می دهد که به جزیره ای وارد شده اید که در آن زمان و مکان معنایی ندارد و جو و حال و هوای آن با هیچ جای دیگری در دنیا قابل قیاس نیست.

تصاویر جزیره ساردینیا ایتالیا

مردم جزیره ساردینیا ایتالیا

مردم ساردینیا به شدت فرهنگ ها و آداب و رسوم قدیمی خودشان را حفظ کرده اند. مردم این جزیره بسیار مهربان و متواضع هستند و در طول سال یک عالمه جشن و فستیوال و جشنواره برگزار می کنند. از همه جذاب تر اینکه مردم جزیره ساردینیا به نسبت مردم قسمت های دیگر ایتالیا و حتی مردم خیلی دیگر از کشورهای دنیا طولانی تر عمر می کنند و همیشه به عمر طولانی معروف هستند و خیلی هایشان معتقدند که این عمر طولانیشان به خاطر اهمیتی است که به خانواده می دهند، احترامی که برای افراد مسن قائلند، ارتباطی که با طبیعت دارند و همین طور رژیم غذایی خوبی که دارند.

با همه این اوصاف باید بگوییم که جزیره ای که در ایتالیا واقع شده است و سنت های قدیمی به خوبی در آن حفظ شده اند و از همه مهمتر اینکه سواحل و اماکن دیدنی متعدد و همین طور طبیعت شگفت انگیزی دارد، جزیره بسیار دیدنی است و نمی توان آن را خیلی ساده با دیگر جزایر دنیا مقایسه کرد.

منبع : آذین گشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا