دسته‌بندی نشده

جدی ترین راه مقابله با پیری و چاقی با جلبک اسپرولینا

اسپرولینا (Spirulina) چیست؟

اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. با مجله دلگرم همراه باشید نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را در برنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.

نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلا نمی دانند جلبکی با ویژگی ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک طعم دلچسبی ندارد؛ اما گنجینه ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه غذایی شود.درحال حاضر به دلیل حساسیت های بالای این گیاه نسبت به دما، نور و دیگر شرایط محیطی و نیز دانش فنی خاص تولید آن تنها 15 کشور موفق به کشت و تکثیر آن شده اند

جدی ترین راه مقابله با پیری و چاقی با جلبک اسپرولینا

عقیق سبز نشانی است که این شرکت برای معرفی بهتر محصولات تولیدی بر پایه اسپیرولینا بر روی خود گذاشته و از گیاهی که شاید مصرف آن دور از ذهن به نظر می رسیده محصولات متنوعی از خوراکی تا آرایشی و بهداشتی و دارویی تولید کرده است.کشت گلخانه ای اسپیرولینا در اقلیم ناسازگار اصفهان و فراوری آن برای به کارگیری در صنایع غذایی و دارویی از دیگر دستاوردهای این تیم دانش بنیان است

موارد مصرفی این گیاه

قرص جلبک اسپیرولینا به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی در رسته دارویی،

ماسک و کرم جلبک اسپیرولینا و روغن اپیلاسیون و ماساژ حاوی عصاره گیاه اسپیرولینا در رسته بهداشتی

انواع پولکی، شیرینی و نان رژیمی در رسته محصولات غذایی تولیدی این شرکت قرار دارد

با اسپرولینا لاغر شوید

بعد از مصرف اسپرولینا به سرعت تأثیر آن روی اشتهایتان را مشاهده خواهید کرد. در واقع اسپرولینا یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد مانند پروتئین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای بدنی مصرف‌کننده‌ها را تأمین کند. این ماده‌ی غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شوداسپرولینا باعث کاهش اشتها شده و همین مسئله باعث می‌شود که فرد راحت‌تر بتواند میزان غذایی که می‌خورد را کنترل کند. به این ترتیب نیز روند کاهش وزن با سهولت بیشتری و بدون تحمل استرس و گرسنگی کشیدن سپری می‌شود. اسپرولینا همچنین سرشار از ید است. این ترکیب برای عملکرد غده‌ی تیروئید لازم و ضروری است و باعث کنترل و بهبود متابولیسم بدن می‌شود. زمانی که متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن با سرعت بالایی انجام شود چربی‌ها با سرعت بیشتری سوزانده شده و روند لاغری نیز سرعت بیشتری می‌گیرد. اسپرولینا همچنین حاوی میزان زیادی فنیل‌آلانین است. این اسیدآمینه نیز به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند

آنتی اکسیدان موجود مانع پیری میشود

جدی ترین راه مقابله با پیری و چاقی با جلبک اسپرولینا

پیری تعطیل:

اسپرولینا حاوی عوامل آنتی‌اکسیدانی است که به جوان ماندن بافت‌های بدن کمک کرده و اثرات پیری را به تأخیر می‌اندازد.

این تأثیر مثبت بخصوص در ناحیه‌ی پوست و موها دیده می‌شود. اسپرولینا با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد که باعث تخریب بافت‌های بدن و افزایش روند پیری می‌شوند مقابله می‌کند. باید بدانید که رادیکال‌های آزاد سلول‌هایی هستند که توسط خود بدن و در پی تغذیه‌ی نامناسب، استرس و بی‌تحرکی تولید می‌شوند.

اسپرولینا برای رفع خستگی

برای رفع خستگی، کسالت، ضعف و … خیلی زود سراغ اسپیرولینا بروید. به خاطر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که از کمبود آن‌ها جلوگیری می‌کند. این جلبک باعث تسهیل سرعت جذب این مواد مغذی می‌شود. آهن موجود در اسپیرولینا برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند بسیار مفید است. اگر دنبال یک منبع مناسب برای جذب کلسیم هستید نیز می‌توانید به اسپیرولینا اعتماد کنید به خاطر اینکه بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد و به راحتی جذب بدن می‌شود. بهتر است بدانید که اسپیرولینا یکی از منابع غذایی سرشار از منیزیم نیز می‎باشد.

اسپرولینا برای ديابت

قند موجود در اسپيرولينا با دخالت حداقل ميزان انسولين و كمترين فشار به پانكراس جذب مي‎شود. همچنين اسپيرولينا تمايل انسان به غذا خوردن را كم كرده همين باعث شده نياز به انسولين كاهش يابد. در افرادي كه از بيماري ديابت رنج مي‎برند ميزان ويتامين بدن حداقل است كه همين باعث افزايش آسيب هاي عصبي در افراد ديابتي مي‎شود. مكمل‎هايي مانند اسپيرولينا كه حاوي ويتامين هستند باعث بهتر شدن مقاومت به گلوكز مي‎شوند. منيزيم و كروم موجود در اسپيرولينا مصرف گلوكز را در افراد ديابتي بهتر مي‎كند. GLA موجود در اسپيرولينا براي افراد ديابتي بسيار مفيد است زيرا نه تنها ريسك مشكلات قلبي در اين گروه آسيب پذير را كاهش مي‎دهد بلكه به متابوليسم بدن كمك مي‎كند.

اسپرولینا وکم خونی های شدید

در افراد ديابتيك کمبود ويتامين ايجاد مي‎شود، با مصرف مداوم اسپيرولينا مي‎توان از اين عارضه پيشگيري کرد. كبد براي بهتر كار كردن نياز به پروتئين‎هايي با كيفيت بالا دارد كه به راحتي قابل هضم باشند. اسپيرولينا با فراهم آوردن چنين شرايطي قدرت كاركرد كبد را افزايش مي‎دهد.

اسپرولینا و بیماری های قلبی

اسپيرولينا از جمله غذاهايي است كه قادر است کلسترول خون را كاهش دهد، محققان نشان داده‌اند كه گامالينولئيك اسيد (GLA) پيش ساز پروستاگلندين(PG) است كه فعاليت هاي مهمي را در بدن تنظيم مي‎كند. پروستاگلندين‎ها باعث پاسخ‎هاي ضد التهابي، پيشگيري از تجمع پلاكتي و اتساع عروق مي‎شوند که همين عمل از لخته شدن پلاكت‎ها جلوگيري كرده و باعث جريان طبيعي خون به قلب مي‎شود. اهميت GLA در كم كردن ريسك بيماري‎هاي قلبي غير قابل انكار است. پس اسپيرولينا كه منبع طبيعي GLA است تمام خواص ياد شده را دارد.

اسپرولینا و برنزه شدن پوست

اسپیرولینا سرشار از بتاکاروتن (همان پیش‌ساز ویتامینA ) می‌باشد و به همین دلیل هم می‌تواند باعث تسریع برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن شود. به عقیده‌ی متخصصان 3 قاشق غذاخوری پودر اسپیرولینا به اندازه 18 عدد هویج بتاکاروتن دارد. اگر می‌خواهید برنزه شوید از اوایل تابستان به مدت یک تا دو ماه هر روز 3 تا 5 گرم اسپیرولینا مصرف کنید. حواستان باشد که این جلبک مانع از آفتاب‌سوختگی و اثرات منفی اشعه‌های ماورای بنفش نمی‌شود

divider

و اما بهترین روش مصرف برای استفاده از اسپرولینا

بهترین شیوه‌ مصرف 3 تا 5 گرم (ترجیحاً صبح) به مدت 1 تا 3 ماه است. می‎توان بهمراه مقداری آب عسل و یا شربت سکنجبین میل نمود. بعد از این مدت باید یک وقفه‌ی 15 تا یک ماه ایجاد شده و دوباره شروع شود.می‌توانید در طول سال از این جلبک استفاده کنید. مهم‌ترین خطری که مصرف بیش از اندازه‌ی این جلبک می‌تواند ایجاد کند افزایش اسیداوریک است که به دلیل وجود پروتئین زیاد آن است. مطمئن‌ترین میزان مصرف این جلبک همان 3 تا 5 گرم در روز است.

نکته:مصرف زیاداسپرولینا باعث مسمومیت و یا اوردوز نمیشود

در این رابطه بخوانید:

معجزه جلبک دریایی بر روی پوست

فواید معجزه آسا جلبک

نکات تغذیه‌ای جلبک کلرلا و تاثیر آن بر سلامت

divider

تهیه وگرد آوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا