دسته‌بندی نشده

جدیدترین کشفیات برای سلامت روح و روان

آیا می دانید که خوردن فست فود حس افسردگی را در انسان تشدید می کند؟ آیا می دانید استرس ممکن است ژنتیکی باشد؟ یافته های سلامتی زیر ممکن است شما را متعجب کند پس با مجله دلگرم همراه باشید.

جدیدترین کشفیات برای سلامت روح و روان

سلامت روح و روان

اگر با اجتماع و مردم سروکار داشته باشید ، از نظر روحی سالم تر خواهید بود.

اخیرا مقاله ای در رابطه با علوم اجتماعی، شخصیتی و روانشناختی به چاپ رسیده است که در این تحقیق، از باشگا ههای شطرنج گرفته تا تیم های ورزشی را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که عضویت در هریک از این تیم ها قدرت روانی را بالا برده و در نتیجه می توانند به راحتی بر مشکلات و خستگی های جسمی غلبه کنند.طبق گفته محققان حس تعلق و داشتن هدف، تاثیر بسزایی در این امر دارد. البته در این میان کمک خانواده و دوستان هم نقش دارد.

جدیدترین کشفیات برای سلامت روح و روان

استرس ممکن است ژنتیکی باشد سعی کنید آن را تشدید نکنید

در بخش روانپزشکی عمومی شواهد نشان می دهند، افرادی که تا حدودی ژن های مرتبط با استرس را دارند، احساسات منفی تری در شرایط استرس زا خواهند داشت. ممکن است همین امر دلیل ابتلای این افراد به افسردگی و اضطراب باشد.

sep21

بدن سالم و وزن متعادل به کمتر شدن افسردگی در خانم ها کمک می کند

مطالعاتی در بیمارستان روانپزشکی، بر روی 203 زن چاق، محدوده سنی 40 تا 65 سال به مدت یکسال انجام گرفت . این مطالعات نشان داد، خانم هایی که در حال وزن کم کردن بودند افسردگی شان خیلی کمتر می شد و با کم شدن افسردگی، فعالیتشان خیلی بیشتر می شد.

مکمل های امگا 3 در درمان افسردگی تاثیر بسزایی دارند

طبق مطالعات انجام گرفته در مجله روانپزشکی بالینی مصرف مکمل های امگا 3 در درمان افسردگی موثر می باشد. یک رژیم غذایی غنی به همراه امگا 3 نه تنها برای تقویت قلب بلکه برای مغز نیز بسیار عالیست. مطالعات نشان می دهند افرادی که کمبود امگا 3 دارند بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

جدیدترین کشفیات برای سلامت روح و روان

اضطراب بر سلامت قلب و عروق تاثیر می گذارد و در نتیجه سلامت روان را تحت تاثیر قرار می دهد

مطالعات تکمیلی در ژورنال روانپزشکی در کانادا نشان داده اند، افرادی که همیشه هراسان و دلواپس هستند بیشتر در خطر سکته قرار دارند که علائم آن شامل تعریق، تپش قلب و تنگی نفس می باشد. اگر این علائم را دارید حتما با پزشک در میان بگذارید.

سلامت و تندرست باشید.

برگردان توسط مجله دلگرم
(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا