دسته‌بندی نشده

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان مخصوص شب یلدا

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

در شب یلدا معمولاً رسم بر این است که خوراکی های تدارک دیده را به گونه ای زیبا به روی میز یا سفره ای چیده و مهمانان با توجه به تعدادشان دور آن می نشینند. خوردن غذا نیز جزئی از شب یلداست که با انار بسیار لذیذ تهیه می شود.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

« روش تهیه مسمای انار مخصوص شب یلدا »

مواد لازم:

مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
دانه انار ۱ پیمانه
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتدا پیازها را خرد کرده و تفت دهید. مرغها را می توانیم درسته سرخ نمایید و هم چند تکه بکنید و در روغن همراه با پیاز تفت دهید.

در این مرحله انارهای دانه شده همراه با نمک، فلفل، زعفران دم کشیده و رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و تفت میدهیم. و در آخر آب اضافه میکنیم و می گذاریم به مدت ۴۵ دقیقه کاملاً جا بیفتد.

بعد از اینکه خوب جا افتاد رب انار را اضافه میکنیم و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید خورش را برای سرو آماده کنید.خورش اناردانه مسما باید غلیظ و کم آب باشد.می توانید کمی شکر به این خورش انار بیافزایید تا طعم آن شیرین تر شود.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

« خورش انار و بادمجان »

مواد لازم برای دو نفر :

گوشت مرغ ۴۰۰گرم
دانه انار ۱پیمانه
آب انار ۲ پیمانه
پیاز متوسط ۱عدد
روغن ۲ق س
بادمجان قلمی ۳ عدد

روش تهیه:

پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید؛بعد در تابه ای مقداری رروغن بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی روغن داغ شد پیاز را سرخ کنید و پس از برشته شدن آن را از روغن دراورده به کناری بگذارید.

مرغ را در روغن داغ در تابه گذاشته و سرخ کنید بهتر است هنگام سرخ کردن درتابه را بگذارید تا مرغ بهتر سرخ شود میتوانید کمی نمک و فلفل هم به مرغ اضافه کنید تا طعم دار شود.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

پس از سرخ شدن مرغ دانه های انار را هم به تابه اضاافه کنید و پس از کمی تفت دادن پیاز سرخ شده را هم افزوده و خوب مخلوط کنید.

حالا نوبت اضافه کردن ادویه نمک و فلفل سیاه است پس از کمی تفت دادن مواد داخل تابه،میتوانید آب انار را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم آرام آرام بپزد و جا بیفتد.

بادمجان ها را پوست کنده ،نمک زده و کناری بگذارید.بعد از حدود ۲۰ دقیقه آنها را با دستمال خشک کنید و در تابه ای با مقداری روغن سرخ کنید.۲۰ دقیقه مانده به آخر پخت ،بادمجانهای سرخ شده را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

*اگر آب انار در دسترس نبود مبتوانبد ۲ قاشق سوپخوری رب انار غلیط اضافه کنید.

**ادویه خورشی شامل زیره سیاه زنجبیل جوز هندی فلفل قرمز زردچوبه و فلفل سیاه است همینطور اگر دانه های انار ترش بود میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

تهیه مسمای انار و خورش انار و بادمجان

خواص بادمجان در این غذا:

1)بادمجان را حتما بايد بحالت كاملا رسيده مصرف كرد زيرا خام آن طعم تلخ درد و در آنهائيكه آسم و برونشيت دارند باعث تحريك اين بيماريها مي شود.

2)بادمجان اثر نرم كننده و مدر درد .

3)بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع كم خوني داروي موثري است .

4)بادمجان را مي توان براي از بين بردن ورم و التهاب روي عضو ملتهب گذاشت .

5)دانه بادمجان ايجاد يبوست مي كند .

6)ريشه بادمجان و شاخه هاي خشك شده و برگهاي آن اثر بند آورنده خون را دراست و قابض بوده و مي توان در آن براي درمان احتلام بانه و انواع خونريزيها استفاده كرد.

7)بادمجان پادزهر خوبي براي مسموميت هاي حاصل از خوردن قارچ سمي است .

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا