دسته‌بندی نشده

تست کرونای پروازی

هم‌زمان با شناخته شدن ویروس کرونا در دنیا متخصصان دست‌به‌کار شدند تا در اولین قدم راه‌های انتقال این ویروس را شناسایی کنند و مشخص گردید که این ویروس از طریق تنفس می‌تواند وارد بدن افراد گردد. در همین زمان بود که رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به‌عنوان یک قانون در تمام کشور‌ها معرفی شد. در همین راستا قوانین متعددی وضع‌شده است که ازجمله می‌توان به قوانین مربوط به پرواز‌های خارجی اشاره کرد.

انجام تست کرونای پروازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که همه افراد در سفر‌های خارجی خود باید انجام دهند. درصورتی‌که به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید از ایران خارج شوید لازم است تست کرونا برای پرواز را نیز انجام دهید. در این راستا آزمایشگاه‌های متعددی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد و ازجمله می‌توان به تست کرونای پروازی با آنی آزما اشاره نمود. قطعاً شما باید آزمایشگاه‌هایی را انتخاب کنید که با دقت بسیار بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه تست را در اختیار شما قرار دهند.

انجام تست کرونای پروازی در منزل

تصور کنید که شما در داخل هواپیما نشسته‌اید. این محیط سربسته بوده و هیچ جریان هوایی وجود ندارد. درنتیجه زمانی که نفس می‌کشید تمامی ذرات معلق در هوا وارد بدن شما خواهد شد و اگر یک نفر ناقل ویروس کرونا باشد، در جریان این تنفس ویروس وارد بدن مسافران شده و معلوم نیست که چند نفر را درگیر و آلوده خواهد کرد. ابتلا به این ویروس به‌صورت زنجیره‌ای است. به این معنا که اگر یک نفر درگیر کرونا گردد قطعاً نزدیکان خود را نیز آلوده خواهد کرد و این زنجیره همچنان ادامه پیدا می‌کند. با توجه به آنچه گفته شد، انجام تست کرونای پروازی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت شود.

درصورتی‌که شرایط شما برای انجام تست کرونای پروازی مساعد نبوده و یا اینکه آزمایشگاه‌های موردنظر دقت لازم را نداشته باشند، ممکن است به‌غلط شما ناقل ویروس شناخته‌شده و از پرواز جا بمانید؛ اما اجازه دهید طرف مقابل قضیه را نیز ببینیم. شاید شما به ویروس آلوده هستید ولی به دلیل خطا در انجام تست، آزمایش هیچ‌گونه ابتلایی را نشان ندهد. پس زمانی که وارد هواپیما می‌شوید، شما افرادی که نزدیک به خود هستند را درگیری ویروس خواهید کرد. متأسفانه برخی از افراد در جریان کرونا جان خود را از دست می‌دهند. لذا شما نباید به‌گونه‌ای عمل کنید که ناخواسته به‌سلامت دیگران آسیب وارد نمایید.

آزمایش کرونا در منزل

برای انجام تست کرونای پروازی چه شرایطی لازم است؟

با توجه به آنچه گفته شد، جهت انجام تست کرونا برای پرواز شرایط زیر لازم است:

  • عدم مصرف سیگار در ۲۴ ساعت قبل از انجام تست کرونای پروازی
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و حتی آبمیوه به مدت ۲۴ ساعت قبل از انجام تست
  • پرهیز از مسواک زدن استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه در روز انجام pcr
  • قرقره کردن آب در شب قبل از انجام تست به‌منظور رفع آلودگی‌ها

در ادامه شرایط ذکرشده برای تست کرونای پروازی، لازم است چند نکته را در مورد مدارک لازم جهت انجام این تست در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با توجه به اینکه تست کرونا برای پرواز بین ۱ تا ۳ روز قبل از پرواز باید انجام گیرد، بنابراین کپی از بلیت خود و همچنین پاسپورت را در اختیار آزمایشگاه قرار دهید و در زمان مشخص‌شده برای انجام تست اقدام نمایید. درنهایت گواهی سلامت شما مبنی بر عدم ابتلا به کرونا باید به شما تحویل داده شود. در صورت نداشتن این گواهی امکان پرواز برای شما فراهم نخواهد بود.

انجام تست کرونای پروازی فوری

لازم می‌دانیم این نکته را متذکر شویم که علاوه بر انجام تست کرونای پروازی به مدت یک تا سه روز قبل از لحظه پرواز، بازهم در فرودگاه تست غربالگری نهایی انجام می‌گیرد. شاید شما در این سه روز ناقل شده باشید؛ بنابراین کارشناسان در فرودگاه بر اساس تجهیزاتی که در اختیاردارند، تست غربالگری برای شناسایی افراد ناقل را آنجا می‌دهند تا درصورتی‌که در لحظات نهایی فردی آلوده به این ویروس شده است، از پرواز او جلوگیری گردد.

انجام آزمایش کرونا در منزل

همان‌گونه که به‌خوبی می‌دانید تردد در جمعیت می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را بالا ببرد به‌خصوص اگر شما در ماکان‌هایی همانند آزمایشگاه‌ها و یا مطب‌ها حضورداشته باشید زیرا احتمال وجود افراد آلوده به کووید ۱۹ در این مکان‌ها بسیار زیاد بوده و شما با دست خود، خود را در دام ویروس کووید ۱۹ قرار داده‌اید. به همین دلیل حتی‌المقدور باید امور ضروری را در خانه انجام دهید. برای مثال اگر علائم کرونا را دارید به‌جای اینکه حضوری آزمایشگاه بروید تست کرونا در منزل را انجام دهید.

خوشبختانه بسیاری از آزمایشگاه‌ها همانند آزمایشگاه شبانه‌روزی آنی آزما در کشور خدمات آزمایش کرونا در منزل را نیز ارائه می‌کنند. برای انجام این قبیل تست‌ها شما لازم است ابتدا با کارشناسان ما در آزمایشگاه‌ آنی آزما تماس گرفته و علائم خود را گزارش کنید. درصورتی‌که مشکوک به کرونا باشید کارشناسان ما با تجهیزات کامل به منزل شما مراجعه کرده و تست کرونا در منزل را انجام خواهند داد. حتی برای تحویل جواب نمونه نیز نیاز نیست که حضوراً به آزمایشگاه بروید زیرا نتیجه به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تست کرونا در منزل

اهمیت انجام تست کرونا در منزل

متأسفانه هنوز هم عمده مردم در تصورات گذشته خود بوده و فکر می‌کنند انجام آزمایش‌ها در منزل و محل کار، اعتبار ندارد. این تصور کاملاً غلط است. اگر شما از مراکز معتبر همانند آزمایشگاه آنی آزما کمک بگیرید مطمئن هستید که گروه‌های متخصص با تجهیزات کامل نتیجه تست شما را آنالیز می‌کنند. از سوی دیگر نمونه‌گیری در منزل با نمونه‌گیری در آزمایشگاه هیچ تفاوتی ازنظر کیفیت و دقت نخواهد داشت. علت اینکه ما تأکید می‌کنیم تست کرونا در منزل انجام شود، به دو دلیل بسیار مهم است:

  • اولین دلیل این است که اگر شما آلوده به کرونا هستید، از زمانی که از خانه خارج می‌شوید تا به آزمایشگاه بروید و حتی در مدت‌زمان برگشت، می‌توانید افراد زیادی را آماده کنید که متأسفانه ما تابه‌حال در بین دوستان و آشنایان خود با افراد زیادی برخورد داشتیم که ادعا می‌کنند علی‌رغم رعایت قرنطینه‌ زیاد ولی به دلیل حضور اجباری در یک جمع، مبتلابه کرونا شده‌اند؛ بنابراین انجام آزمایش کرونا در منزل این امکان را فراهم می‌کند تا اگر شما مبتلابه کرونا هستید، باعث آسیب به دیگران نشوید. فراموش نکنید که کرونا می‌تواند به مرگ ختم شود؛ بنابراین شما نباید خود را در کشتن انسان‌ها دخیل کنید.
  • اما اجازه دهید طرف دیگر ماجرا را نیز نگاه کنیم. شاید این علائم که شما دارید مربوط به سرماخوردگی یا آنفولانزای ساده باشد و به دلیل حضور در آزمایشگاه و تماس با افرادی که ناقل ویروس هستند، خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار داد‌ه‌اید زیرا سرماخوردگی و آنفولانزا سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و در این شرایط احتمال آلوده شدن به کووید ۱۹ بسیار بالاتر می‌رود؛ بنابراین انجام تست کرونا در منزل به نفع خود شما نخواهد بود.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد تست کرونا در منزل با آنی آزما بهترین شرایط را برای شما عزیزان فراهم می‌کند. برای دریافت نتیجه تست کرونا در منزل یا تست کرونای پروازی نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود. یکی از خدمات آزمایشگاه شبانه‌روزی آنی آزما ارائه جواب تست‌ها به‌صورت آنلاین است. این اقدام نه‌تنها در جلوگیری از هدر رفتن وقت بلکه در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا