دسته‌بندی نشده

تربیت جنسی کودک،چه مقدار با نحوه تربیت جنسی کودکتان آشنایی داریید؟

متاسفانه برخی از والدین و مربیان، نسبت به تربیت جنسی کودک دچار نوعی کج بینی هستند و تربیت جنسی کودک را همچون تابویی می دانند که نباید به آن نزدیک شد. همین نگرش موجب بروز مشکلات فراوانی می شود که در برهه ای از زمان می توان به سادگی آنرا حل کرد.

تربیت جنسی کودک و نحوه تربیت جنسی کودک

آنچه مهم است اینکه والدین و مربیان نسبت به تربیت جنسی کودکان توجه ویژه ای داشته باشند و راهکارهای مناسب را در مسیر تربیت جنسی کودک به کار گیرند. لازمه این امر، داشتن اطلاعات علمی و تجربی در این زمینه است.

نوشته های مشابه

تربیت جنسی کودک و نحوه تربیت جنسی کودک

معمولاً روان شناسان شش سال اول زندگی کودک را زمان تثبیت و شکل گیری شخصیت می دانند و معمولاً رشد اصلی مغز و تعیین سبک زندگی و تربیتی در این دوره انجام می شود.

توجه به نوع تربیت و کمک به شکل گیری هویت جنسی کودک و محافظت از کودک از جمله اهم وظایف خانواده محسوب می شود در این دوره کودک از طریق اعتماد به خانواده و دلبستگی به والد می تواند نوع شخصیت عاطفی خود را شکل دهد. بایستی سعی شود همواره کودک در محیط همراه با نظارت زندگی نماید تا احساس امنیت و دلبستگی به صورت کامل در او پرورش یابد

برخی رفتار های والدین به صورت ناخواسته در بروز این اختلال تاثیر گذار است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب اسم مبهم که جنسیت فرد را به صورت واضح مشخص نمی کند.

عدم انتخاب اسباب بازی های مناسب یا نقش های بازی مناسب برای کودک.

خلاصه کردن نام کودک به صورت های که فرد به صورت واقعی شناختی از نام واقعی خود ندارد.

ترغیب کود به بازی های غیر قالبی و یا تشویق او در هنگام ادای رفتار یا طرز صحبت کردن جنس مخالف.

عدم اطلاع رسانی و آگاهی در مورد کنجکاوی جنسی کودکان باعث خواهد شد که آنها پاسخ صحیحی برای سوال های خود نیابند و چه بسا دچار خطا شوند.

تربیت جنسی کودک و نحوه تربیت جنسی کودک

عدم حضور یا فقدان یکی از والدین به عنوان الگو، در سن حساس زیر شش سالگی و زمان بلوغ منجر به مشکلات متعدد از جمله هویت جنسی در فرزندان خواهد شد.

تمایلات جنسی کودک از بدو تولد شروع می شود. زاییده شدن و مکیدن پستان از اولین تجارب جنسی هر نوزادی به شمار می روند و می توانند برای او لذت بخش و خوشایند نیز باشد.گر چه به نظر می رسد پیش از تولد نیز جنین های پسر دارای قابلیت نعوظ می باشند .

این حالت توسط سونوگرافی قابل تشخیص است و به صورت دوره ای تکرار می شود. تحریک اندام تناسلی نوزادان با فشردن رانهای او به یکدیگر ، تحریک با دست و یا حتی فشرده شدن دستگاه تناسلی به پتو نیز رخ خواهد داد.

نکات مهم در آموزش والدین نوزادان :

***به حداقل رساندن تماسهای دست با اندام تناسلی نوزاد و شیرخوار

***پرهیز و اجتناب از لمس و نوازش اندام تناسلی کودک

***پرهیز از برقراری روابط جنسی در حین بیداری نوزاد و شیرخوار

تربیت جنسی کودک و نحوه تربیت جنسی کودک

نکات مهم در آموزش والدین خردسالان :

***اطمینان پیدا کردن والدین در مورد بی ضرر بودن خودارضایی کودکان و رفتاری طبیعی است برای حس کنجکاوی کودک در مورد جنسیت خود که باید زمینه های مذهبی و فرهنگی خانواده در نظر گرفته شود.

***کودک باید بفهمد که این رفتار جامعه پسند نبوده و نباید آن را تکرار کند که البته این ادراک باید در محیطی آرام و بدون ترس ایجاد گردد.

***مشغول کردن کودک به سایر فعالیتها و منحرف کردن حواس او از این رفتار مفید واقع می شود.

***در صورت دیدن این عمل والدین باید ازرفتار های ترساننده و برخوردهای خشن منع شوند.

***در هنگام تعویض لباس کودکان ، به دستگاه تناسلی کودکان نگاه نکنیم تا حجب و حیا کودک از بین نرود و یاد بگیرد که باید این بخش از بدنش را بپوشاند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا