دسته‌بندی نشده

تراشه های ارزان قیمت در سامسونگ

تراشه های ارزان قیمت در سامسونگ

تراشه های چینی در سامسونگ

سامسونگ از سال دیگر به سمت تراشه های ارزان قیمت چینی می رود؛ این اصل خبری است که از گزارش های وارده برداشت می شود. ظاهراً چشم بادامی های کره ای تصمیم گرفته اند در دستگاه های پایین و میان رده خود از پردازنده های ۴ و ۸ هسته ای شرکت چینی مدیاتک استفاده کنند.

سامسونگ پیش از این گاهی از تولیدات شرکت Broadcom در دستگاه های پایین رده اش استفاده می کرد، اما از قرار معلوم پردازندده های مدیاتک برای سامسونگ از آنها هم ارزان تر تمام خواهند شد.

بیشتر تلفن هایی که تا کنون از تراشه های شرکت مدیاتک برخوردار بوده اند چیز خاصی برای گفتن نداشتند و اغلب در آزمایش بازی های ۳ بعدی درخششی بروز نداده اند. این موضوع از بنچمارک ها به خوبی مشخص است و حتی مدل های ۴ هسته ای آن هم با وجود باصرفه بودن از معماری قدیمی Cortex-A7 بهره می برند.

به هر حال سامسونگ قراردادی با این شرکت به امضا رسانده و چینی ها ارسال تراشه های خود را برای نیمه دوم ۲۰۱۴ آماده می کنند؛ هر چند گفته می شود ممکن است مدل های جدیدی در راه باشد که کارایی بالاتر و مصرف توان کمتری دارند، مطمئناً نباید از آنها انتظار یک تراشه سطح بالای ساخت شرکت کوالکام را داشت، ولی امیدواریم محصول نهایی از آنچه الان هست بهتر باشد.

اما نقطه روشن این اتفاق ارزان تر شدن محصولات نهایی شرکت سامسونگ است که اغلب به مقصد کشورهای جهان سوم و در حال توسعه فرستاده می شوند و با توجه به وضع نه چندان مساعد اقتصادی این کشورها باید خبر ارزان شدن تلفن های سامسونگ را به فال نیک گرفت. نظر شما در این باره چیست؟ فکر می کنید این کاهش قیمت به بهای نزول شدید کیفییت تمام شود؟ یا امیدوارید تراشه های جدید مدیاتک همان طور که قول داده بهتر از قبل از آب در آیند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا