دسته‌بندی نشده

تجربه سفر با هواپیما برای اولین بار

تجربه اولین سفر با هواپیما، در عین لذت بخش بودن، می‌تواند کمی باعث استرس و اضطراب شود؛ چرا که ممکن است اطلاعی از نحوه سفر و خرید بلیط هواپیما نداشته باشید. اما در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بلیط هواپیما را تهیه کنید و چگونه سفر راحت‌تری داشته باشید. در این صورت، تجربه سفر با هواپیما برای اولین بار برای شما بسیار راحت و شیرین خواهد شد.

خرید بلیط هواپیما چگونه است؟

احتمالا اگر تجربه سفر با هواپیما را ندارید، تصور می‌کنید که برای خرید بلیط هواپیما باید ساعت‌ها در ترافیک بمانید و زمان و هزینه زیادی صرف کنید تا یک بلیط هواپیما از یک آژانس گرشگری یا باجه تهیه بلیط هواپیما بخرید. اما این روزها با پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی، نحوه خرید بلیط هواپیما تغییر کرده و البته بسیار راحت‌تر نیز شده است.

به چه شهر یا کشوری می‌خواهید سفر کنید؟ هزینه سفر شما چقدر است؟ روز حرکت سفر و مدت زمان اقامت شما در شهر یا کشور مقصد چقدر خواهد بود؟ آیا به یک بلیط هواپیما یک طرفه نیاز دارید یا می‌خواهید بلیط هواپیمای رفت و برگشت تهیه کنید؟ پاسخ به این سوالات کمک می‌کند تا برنامه سفرتان را تا میزان قابل توجهی پیش ببرید.

پس از آن کافی است به یک سایت معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا مراجعه کنید و با چند کلیک، خرید بلیط هواپیما علی بابا را تجربه کنید. برای انجام این کار کافی است ابتدا در این سایت ثبت نام کنید، سپس در صفحه اصلی، گزینه بلیط را انتخاب کنید. این بلیط می‌تواند بلیط پرواز داخلی، پرواز خارجی، بلیط قطار یا بلیط اتوبوس باشد.

برای مثال تصور کنید که شما می‌خواهید از شهر تهران به شهر استانبول سفر کنید. ابتدا گزینه پرواز خارجی را انتخاب کنید، سپس نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و تاریخ رفت را وارد کنید. اگر می‌خواهید بلیط برگشت هم را بخرید، بهتر است زمان برگشت را برای تهیه بلیط دو طرفه ثبت کنید.

بعد از آن که گزینه جستجو را کلیک کنید، لیستی از پرواز‌ها از شهر مبدا به شهر مقصد برایتان باز می‌شود. در این لیست انواع نام شرکت‌های هواپیمایی، جزئیات پرواز، زمان پرواز، قیمت پرواز و حتی بلیط چارتری نیز قرار دارد. شاید پس از بررسی قیمت‌ها و لیست پروازها، برایتان سوال شود که بلیط سیستمی با بلیط چارتری چه تفاوتی دارد؟

بلیط سیستمی، بر اساس قیمت مصوب شرکت‌های هواپیمایی، تعیین می‌شود. از این جهت تفاوتی ندارد که شما در روزهای شلوغ و پرسفر یا در فصل‌های پرتخفیف سفر می‌کنید، چرا که قیمت بلیط سیستمی هواپیما، ثابت خواهد بود. اما قیمت بلیط چارتری متفاوت است.

تجربه سفر با هواپیما برای اولین بار

چارترکننده، با یک شرکت هواپیمایی قرداد می‌بندد و همه بلیط‌های یک یا چند پرواز را می‌خرد. بنابراین چارتر کننده وظیفه دارد همه بلیط‌ها را بفروشد. این بلیط‌ها می‌توانند قیمت بیشتر، برابر یا کمتر از بلیط سیستمی داشته باشند. همچنین بلیط لحظه آخری هواپیما که قیمت کمتری دارد، در زیرمجموعه بلیط چارتری قرار خواهد داشت.

اکنون دوباره به نحوه خرید بلیط هواپیما بازگردیم. شما می‌توانید در لیستی که برایتان ارائه شده، حتی قیمت هر پرواز را مقایسه کنید. قیمت پروازها با توجه به شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز و روز پرواز، متفاوت خواهد بود. بنابراین تعجبی ندارد که شما در لیست سفرهای شهر مبدا تا شهر مقصد، قیمت‌های متفاوتی را مشاهده کنید. پس از آن، شما با ارائه چند اطلاعات ساده و چند کلیک می‌توانید بلیط هواپیما را تهیه کنید و هزینه آن را نیز به صورت آنلاین بپردازید.

آیا خرید اینترنتی بلیط هواپیما گران‌تر است؟

برخی از مردم تصور می‌کنند که خرید اینترنتی بلیط هواپیما گران‌تر از خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی یا به صورت حضوری خواهد بود؛ در صورتی که این تصور اشتباه است. قیمت بلیط هواپیما در سایت‌های گردشگری معتبری، تفاوتی یا شرکت‌های هواپیمایی ندارد و در بعضی از مواقع، ارزان‌تر خواهد بود.

چرا که شما می‌توانید در سایت‌های گردشگری، بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتری تهیه کنید و هزینه سفرتان را کاهش دهید. همچنین فرصت انتخاب در میان شرکت‌های هواپیمایی و پرواز متفاوت برایتان بیشتر خواهد بود و شما فرصت مقایسه و بررسی بیشتری خواهید داشت.

وسایل و مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید

اگر پرواز شما داخلی است، حتما کارت شناسایی به همراه داشته باشید. همچنین به همراه داشتن بلیط هواپیما در هر پروازی ضرورت دارد. برای پرواز‌های خارجی، باید مدارک بیشتری به همراه داشته باشید که داشتن پاسپورت و کارت شناسایی، ضروری است. اما در صورتی که کشور مقصد، نیاز به ویزا دارد، باید ویزا را تهیه کنید و آن را با مدارک دیگر به همراه داشته باشید.

همچنین در صورتی که قرص یا دارویی مصرف می‌کنید، دفترچه بیمه یا نسخه را برای حمل دارو، در کیف مدارک قرار دهید. به یاد داشته باشید که مدارک را در چمدان بار قرار ندهید و آن را داخل یک کیف بگذارید؛ چرا که ممکن است مدارک در فرودگاه و هواپیما، بررسی شوند.

با قوانین هواپیما آشنا شوید

هر شرکت هواپیمایی و هر کشوری، قوانین مخصوص را به خود را دارد. برای مثال به همراه داشتن هر گونه شی تیزی در پرواز ممنوع است. وسایل آتش‌زا، اسپری، برخی از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی و حتی بطری آب نیز در برخی از پرواز‌ها ممنوع خواهد بود. از این جهت حتما قوانین پرواز را بررسی و مطالعه کنید.

به همراه داشتن حیوان خانگی

همان‌طور که می‌دانید، به همراه داشتن حیوان خانگی یا هر حیوانی در پرواز ممنوع است. در صورتی که می‌خواهید حیوان خانگی را به کشور یا شهر مقصد ببرید، حتما باید این مسئله را با شرکت هواپیمایی یا پشتیبانی سایتی تهیه بلیط، در میان بگذارید. نحوه پرواز حیوانات برای هر شرکت هواپیمایی و هر کشوری متفاوت خواهد بود و بهتر است درباره این مسئله، اطلاعت مورد نیاز را کسب کنید.

وزن مجاز بار چمدان را بدانید

هر شرکت هواپیمایی و هر کشوری، قوانین حمل بار مخصوص به خود را دارد. بنابراین اگر می‌خواهید به یک کشور خارجی سفر کنید، توصیه می‌کنیم حتما وزن مجاز بار چمدان را بدانید. در غیر این صورت، شما باید به میزان اضافه بار، جریمه پرداخت کنید. به طور میانگین وزن بار مجاز 20 تا 25 کیلوگرم است که در برخی از شهرها و کشورها یا برخی از شرکت‌های هواپیمایی، این میزان بار مجاز، کمتر یا بیشتر خواهد بود.

به موقع به فرودگاه بروید

برخی از روزها و فصل‌های پر سفر، شما باید حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از سفر، در فرودگاه حضور داشته باشید. بررسی بار، بررسی بلیط هواپیما و کارهای متفرقه مربوط به سفر، در فرودگاه نیاز به زمان کافی دارد. در صورتی که فرودگاه شلوغ باشد، شما به زمان بیشتری نیز نیاز خواهد داشت؛ در غیر این صورت ممکن است از پرواز جا بمانید.

تجربه سفر با هواپیما برای اولین بار

کارت واکسن کرونا و تست کرونا را به همراه داشته باشید

در این چند سال اخیر و در شیوع ویروس کرونا، بسیاری از پروازهای خارجی، نیاز به کارت واکسن کرونا و تست کرونا دارند. شما باید پیش از ورود به برخی از کشورها، حتما تست کرونا بدهید تا اجازه ورود به هواپیما و کشور مقصد را داشته باشید. این مسئله اهمیت زیادی دارد و در صورتی که آن را فراموش کنید، ممکن است برنامه سفرتان با مشکل مواجه شود.

چمدان‌ها را به باربری تحویل دهید

شما برای سفر می‌توانید چند چمدان و ساک به همراه داشته باشید. اما نحوه حمل چمدان بزرگ و یک ساک کوچک در پرواز شما، متفاوت است. چمدان‌های بزرگ و سنگین باید به بخش بار تحویل داده شوند. اما شما می‌توانید یک ساک یا کوله پشتی کوچک به همراه داشته باشید. بهتر است کیف مدارک را در چمدان قرار ندهید و حتما آن را در دست داشته باشید.

تجربه سفر با تور

اگر تجربه سفر با هواپیما برای اولین بار برایتان دشوار است یا نمی‌دانید چگونه برای سفر با هواپیما برنامه ریزی کنید یا چگونه بلیط هواپیما علی بابا تهیه کنید، می‌توانید با تور به سفر بروید. معمولا بسیاری از تورها، تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل، تهیه بیمه سفر، تهیه ویزا و بسیاری از کارهای مربوط به پیش و پس از سفر را برعهده می‌گیرند. از این جهت اگر هیچ گونه اطلاعی از سفر و تهیه بلیط ندارید، می‌توانید تور شهر یا کشور مقصد را رزرو کنید تا خیالتان از سفر راحت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا