دسته‌بندی نشده

تاثیر نوشیدن آب بر زیبایی پوست

پوست صورت و وضعیت سلامت آن، تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. هر چه پوست شفاف تر، درخشنده تر و سالم تر باشد، قطعا زیبایی و جذابیت ما نیز دوچندان خواهد شد. این روزها همه به دنبال راهکارهایی هستند تا از این طریق بتوانند پوستی شاداب و باطراوت داشته باشند. برای تحقق این هدف، روش های زیادی را می توان نام برد که برخی از آن ها نیز هزینه هایی را برای ما به دنبال دارند. اما یکی از ساده ترین راه ها که همه ما از آن غافل هستیم و کمتر به آن توجه می کنیم، نوشیدن آب است. شاید تاکنون به این موضوع دقت نداشته باشید که تاثیر نوشیدن آب بر زیبایی پوست به چه اندازه است. به همین جهت ما قصد داریم در این مطلب کمی به تاثیرات شگفت انگیز آب بر روی سلامت و شادابی پوست بپردازیم.

تاثیر نوشیدن آب بر زیبایی پوست

یکی از جملات رایجی که همه ما بارها آن را شنیده ایم این است که هر فرد می بایست روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد. نوشیدن آب به مقدار کافی در بهبود عملکرد بدن و سلامت آن نقش بسیار مهمی دارد. تمامی سیستم های بدن به نوعی برای کیفیت عملکرد خود به آب نیاز دارند. سیستم گوارشی، سیستم مغز و اعصاب، مجاری تنفسی، کلیه ها، کبد، قلب، پوست، مو و… همه از ارگان هایی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود آب نیازمندند.

یکی از فواید بی نظیر آب، تاثیرات آن بر روی زیبایی و سلامت پوست است. در واقع نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند از بسیاری مشکلات پوستی جلوگیری کرده و آسیب های وارد شده به پوست در گذر زمان را از بین ببرد. اگر پوست شما به هر دلیلی دچار تیرگی، کدری، چین و چروک، جوش و آکنه شده است، در قدم اول می بایست نسبت به روتین پوستی خود تجدید نظر کنید.

همچنین استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب می تواند سلامت پوست شما را به مخاطره بیندازد. برای حل این مشکل می توانید لوازم آرایشی مورد نیاز خود را از فروشگاه لاکوجان تهیه کنید. در ادامه به چند مورد از مهم ترین فواید نوشیدن آب بر زیبایی پوست اشاره می کنیم.

فواید نوشیدن آب بر زیبایی پوست

  • هیدراته کردن بدن به وسیله آب یکی از مهم ترین فواید و تاثیرات آب است که در سلامت و زیبایی پوست نیز بسیار نقش دارد. زمانی که بدن، آب مورد نیاز خود را در طول روز دریافت نمی کند، دچار کم آبی شده و از این طریق پوست، خشک، شکننده و حساس می شود. اما با نوشیدن آب کافی تمامی این مشکلات به خوبی رفع خواهند شد.
  • با نوشیدن آب کافی، بسیاری از سموم از بدن رفع می شوند. با پاکسازی کبد از طریق نوشیدن آب می توان به پوستی سالم و شفاف رسید.
  • نوشیدن آب کافی باعث رطوبت رسانی بیشتر به پوست می شود و همانطور که می دانید، رطوبت کافی برای داشتن یک پوست سالم بسیار حائز اهمیت است.
  • با نوشیدن آب می توان مشکلات پوستی از قبیل اگزما و التهابات پوستی را از بین برد.
  • بسیاری از چین و چروک های ایجاد شده روی صورت به دلیل خشکی بیش از حد پوست است. با نوشیدن آب کافی می توان از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری کرد.
  • اگر به دنبال راهی هستید تا از ایجاد خط و چین در اطراف چشم و پیشانی خود جلوگیری کنید، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • نوشیدن آب کافی در طول روز تاثیر زیادی در پاکسازی دستگاه گوارش دارد. دستگاه گوارش بخشی از بدن است که در صورت عدم عملکرد درست می تواند به طور مستقیم بر سلامت پوست صورت تاثیر داشته باشد. بنابراین آب از طریق پاکسازی این بخش از بدن، به شادابی و زیبایی پوست کمک زیادی می کند.
  • آب با درمان برخی از بیماری های جسمی به طور غیر مستقیم بر روی زیبایی پوست تاثیر می گذارد. مشکلات قاعدگی، اختلالات خواب، اسهال و… برخی از مواردی هستند که گاه به دلیل کمبود آب در بدن رخ می دهند. این بیماری ها در نوع خود تاثیراتی بر روی سلامت پوست ما دارند. بنابراین با نوشیدن آب کافی می توان از صدمه به پوست تا حد زیادی جلوگیری کرد.

کاهش اضطراب با نوشیدن آب

از مواردی که سلامت و زیبایی پوست ما را به خطر می اندازند، می توان به اضطراب و استرس بیش از حد اشاره کرد. در واقع می توان اینگونه گفت که پوست صورت به سرعت تحت تاثیر فعالیت ارگان های داخلی قرار گرفته و در صورت عدم عملکرد صحیح، واکنش هایی از خود نشان می دهد که این واکنش ها می توانند به شکل های مختلفی بر روی پوست ظاهر شوند.

جوش و آکنه ناشی از اضطراب شدید، لکه، چین و چروک بر اثر ناراحتی های اعصاب و… از عواملی هستند که زیبایی پوست را از بین می برند. برای مقابله با این مشکل ها، می توانید از روش آب درمانی استفاده کنید. یک روش ساده، بدون دردسر و در عین حال موثر.

اگر احساس می کنید که به دلایل مختلف دچار اضطراب و استرس شدید می شوید، بهتر است برای رفع آن، کمی آب بنوشید. نوشیدن آب به ریتم منظم بدن کمک می کند و تنش در بدن را تا حد زیادی کاهش می دهد. از این طریق می توان سمومی که در اثر اضطراب در بدن ایجاد می شوند را نیز از بین برد و این تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی پوست ما خواهد داشت.

تاثیر آب بر زیبایی پوست

برای داشتن یک پوست زیبا چه میزان آب باید بنوشیم؟

سوالی که اینجا مطرح است این است که هر فرد برای داشتن یک پوست سالم و زیبا به روزانه چند لیوان آب برای نوشیدن نیاز دارد؟ در این زمینه تحقیقات متعددی صورت گرفته است. هر فردی با توجه به شر­­­ایط بدنی خود به مقدار مشخصی آب نیاز دارد تا بتواند از این طریق شادابی و طراوت از دست رفته پوست خود را به آن برگرداند. اما بر اساس نتایجی که از تحقیقات مختلف ثبت شده است، مقدار مناسب آب برای آقایان چیزی نزدیک به 3 لیتر و برای بانوان 2.2 لیتر است. بنابراین اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، بهتر است این میزان آب را در طول روز مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا