دسته‌بندی نشده

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

کریستیانو رونالدو کیست؟

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro) یک فوق ستاره فوتبال پرتغالی است. در سال 2003 زمانی که او فقط 16 سال سن داشت  تیم منچستریونایتد برای ثبت نام وی 12 میلیون پوند (معادل بیش از 14 میلیون دلار آمریکا) پرداخت کرد که برای بازیکنی در سن او یک رکورد بود!در فینال جام حذفی 2004 ، رونالدو سه گل اول منچستر را به ثمر رساند و به آنها در تصاحب جام قهرمانی کمک شایانی کرد.وی موفقیت های زیادی را در این زمینه کسب کرده است اما در این میان ، موفقیت او در کسب 5 جایزه توپ طلا به عنوان بازیکن سال به عنوان یک پیروزی بزرگ نه تنها برای او بلکه حتی برای طرفداران او در جهان و پرتغال بود.در ژوئیه 2018 ، رونالدو با عقد قرارداد با باشگاه سری آ ایتالیا یوونتوس ، مرحله جدیدی از کار خود را آغاز کرد .

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

اوایل زندگی

رونالدو در 5 فوریه 1985 در شهر فونچال ( شهری کوچک جزیره ای کوچک به نام مادیرا در ساحل غربی کشور پرتغال) متولد شد. رونالدو کوچکترین  فرزند از چهار فرزند خانواده اش بود مادر او ماریا دولورس داس آویرا و پدرش خوزه دینیس آویرا بود . او به دلیل علاقه پدرش به رونالد ریگان (هنر پیشه) توسط پدرش رونالدو نام گرفت این درحالی بود که این نام در منطقه ای که زندگی می کردند رونالدو نام رایجی نبود  .

رونالدو در یک محله کارگر نشین و در یک خانه کوچک مشرف به اقیانوس  بزرگ شد.

رونالدو در ابتدا زندگی سختی داشت چون پدرش معمولا مست بود .مادر وی برای تامین مالی و حفظ ثبات خانواده مجبور بود به عنوان آشپز و خدمتکار کار کند.

در سال 2005 ، زمانی که رونالدو برای منچستر یونایتد بازی می کرد ، پدرش در اثر مشکلات کلیوی به دلیل مصرف زیاد الکل درگذشت. در سال 2007 ، مادرش با سرطان پستان مبارزه کرد. این اتفاقات برای رونالدو خیلی سخت بود چون او به پدرش خیلی نزدیک بود.

رونالدو پدر خود را برای ورود مرکز توانبخشی و ترک کردن مصرف الکل معمولا تشویق می کرد. اما پدرش هرگز این پیشنهاد را نپذیرفت.

تیم های کریستیانو رونالدو

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

منچستر یونایتد

در سال 2003 زمانی که او فقط 16 سال سن داشت  تیم منچستریونایتد برای ثبت نام وی 12 میلیون پوند (معادل بیش از 14 میلیون دلار آمریکا) پرداخت کرد که برای بازیکنی در سن او یک رکورد بود!

رونالدوی پرتغالی عملکرد فوق العاده ای در تیم منچستر داشت و با حرکات پای خود حریفان را اذیت می کرد.

رونالدو دنیای فوتبال را ناامید نکرد: او وعده خود را در اوایل بازیهای جام حذفی 2004 عملی کرد ، سه گل اول این تیم را به ثمر رساند و به منچستر در گرفتن قهرمانی کمک کرد. در سال 2007 ، رونالدو قرارداد 5 ساله ای با مبلغ 31 میلیون پوند با این تیم امضا کرد.

سال بعد دوبار این بازیکن نشان داد این رقم بالای قرارداد بی دلیل نیست و در سال 2008 به عنوان بازیکن برتر سال فیفا انتخاب شد. ، رونالدو در این مدت به ارتقای تیم منچستر یونایتد کمک زیادی کرد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

رئال مادرید

در فصل 2009 با قبول پیشنهاد قرارداد 6 ساله به مبلغ 131 میلیون دلار با رئال مادرید را قبول کرد و در مراسم معرفی با 80 هزار نفر رسما عضو این باشگاه کهکشانی شد

رونالدو در ادامه به جمع آوری افتخارات فردی و تیمی پرداخت. در دسامبر سال 2016 ، او چهارمین جایزه توپ طلا را به عنوان بازیکن سال بدست آورد و لیونل مسی را شکست داد .

او در سال 2016 جام های قهرمانی اروپا، لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان را بالای سر برد او در آن سال جوایز انفرادی زیادی نیز به دست آورد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

یوونتوس

پس از پایان یافتن قرارداد وی با رئال مادرید ، رونالدو در ژوئیه سال 2018 با عقد قرارداد با باشگاه سری آ ایتالیا یوونتوس، شایعاتی را که در این باره وجود داشت را تایید کرد

رونالدو در نامه ای در وب سایت این باشگاه به هواداران رئال ادای احترام کرد و نوشت: “این سالها در رئال مادرید و در  شهر مادرید واقعاً شادترین سالهای زندگی خود را گذرانده ام. من به این باشگاه ، هوا داران و شهر علاقه زیاد دارم . من فقط می توانم از همه آنها بخاطر عشق و محبتی که به من داشتند تشکر کنم. “

اولین فصل حضور رونالدو در یوونتوس یک فصل موفق بود. او در 14 بازی اول خود در این باشگاه 10 گل به ثمر رساند. وی پس از کمک به باشگاه خود برای کسب ششمین قهرمانی پیاپی در سری آ ، در مه 2019 به عنوان MVP لیگ معرفی شد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

تیم ملی پرتغال

در 10 ژوئیه 2016 رونالدو به عنوان کاپیتان تیم ملی خود (پرتغال) به رسیدن این تیم به فینال مسابقات قهرمانی اروپا مقابل فرانسه کمک زیادی کرد.

هرچند او بعد از گذشت 25 دقیقه از بازی به دلیل مصدومیت خارج شد . اما پرتغال با تصاوی 1-1 به اولین قهرمانی بین المللی خود رسید. هم تیمی های رونالدو گفتند که رونالدو با وجود مصدومیت در کنار تیم ماند و با دادن روحیه به آن ها کمک زیادی کرده است.

رونالدو در بازیهای جام جهانی 2018 روسیه شروع فوق العاده ای داشت و سه گل در بازی برگشت در مقابل اسپانیا به ثمر رساند و در مقابل مراکش یک گل دیگر به ثمر رساند تا با 85 گل بین المللی خود رکورد جدیدی در اروپا رقم بزند.

با این حال تیم پرتغال در مرحله حذفی مقابل اروگوئه 2 بر 1 شکست خورد و حذف شد ، بعد از این شکست رونالدو درباره خود و تیم ملی چیزی نگفت.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

نامزد و بچه های کریستیانو رونالدو

رونالدو نامزد مدل اسپانیایی به نام جورجینا رودریگز است؛ این زوج برای اولین بار در نوامبر 2016 با هم در دید عموم ظاهر شدند.

در ژوئن سال 2017 ، رونالدو صاحب دو فرزند دوقلو که یکی دخت و یکی پسر بود شد البته این دو قلو ها از یک مادر جانشین متولد شده بودند. در نوامبر 2017 ، رودریگز با تولد دختر دیگری به خانواده مجددا خوشحالی را به رونالدو هدیه داد.

فرزند اول رونالدو ، کریستیانو جونیور ، در ژوئن سال 2010 از همسر سابق او به دنیا آمد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو + زندگی نامه و عکس

مجسمه کریستیانو رونالدو در فرودگاه مادیرا

همانطور که میدانیم رونالدو اهل جزیره ای به نام مادیرا است در فرود گاه این جزیره مجسمه ای از رونالدو برای نمایش عموم قرار دادند.

این اتفاق به چند دلیل افتاد اول این که رونالدو افتخاری برای این جزیره و مردمانش است و موفقیت های زیادی برای کشورش در بازی های بین المللی به دست آورده است.

اما این مجسمه به دلیل مورد تمسخر قرار گرفت طراحی بعدا تعویض شد.

تحقیقات تجاوز جنسی

در سال 2018 ، پلیس  لاس وگاس  تحقیقی را درباره ادعاهای مبنی بر تجاوز جنسی رونالدو به یک زن در اتاق هتل خود آغاز کرد.

تابستان بعد ، وکیل ولسوالی کلارک کانتی ، نوادا ، اعلام کرد که پرونده را بررسی کرده است و به دنبال پیگردهای کیفری علیه رونالدو نخواهد بود.

دروغ یا واقعیت؟

تلاش ما معرفی واقعیت می باشد اگر چیزی اشتباه است ، با ما تماس بگیرید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا