دسته‌بندی نشده

بیوگرافی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت رئیسی

عیسی زارع‌پور متولد ۱۳۵۹ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است. عیسی زارع پور یک سال از جهرمی بزرگتر است و در سن ۴۱ سالگی به این جایگاه رسیده است.

عیسی زارع پور در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

عیسی زارع‌پور در اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه به دنیا آمده وی کارشناسی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه رازی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر- نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده‌است. او دورهٔ دکتری خود را در دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیو ساوت ولز، استرالیا گذرانده‌است.

عیسی زارع پور

تحصیلات عیسی زارع پور

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات لیسانس مهندسی نرم افزار خود را از دانشگاه رازی کرمانشاه در سال ۸۲ با رتبه دانشجویی ۲ اخذ کرده است. عنوان پایان نامه لیسانس وی «طراحی و پیاده سازی دایره المعارف تحت وب استان کرمانشاه» بوده است. زارع پور فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش امنیت شبکه در سال ۸۵ از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است. عنوان پایان نامه ارشد او «طراحی یک سیستم تشخیص نفوذ برای شبکه‌های ویژه سیار» بوده است.

او مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه شریف گرفته و دکترای خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا در سال ۱۳۹۴ دریافت کرده است. او رتبه‌های زیادی در این دانشگاه به دست آورد و پایان نامه دکترایش به عنوان پایان نامه برتر این دانشگاه به شمار می‌رفت.

عنوان پایان نامه دکترای زارع پور Efficient communication protocols for wireless nanoscale sensor networks (طراحی پروتکل‌های کارآمد برای نانوشبکه‌های حسگر بی‌سیم) با استاد راهنمایی پرفسور محبوب حسن بوده است.

زارع پور دو دوره پسادکتری را نیز در همین دو دانشگاه گذرانده و از سال ۱۳۹۶ به عضویت هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران درآمده است. او به عنوان استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، با تمرکز روی شبکه های نوظهور، اینترنت اشیا و سنسورهای پوشیدنی، دروس شبکه‌های کامپیوتر پیشرفته، اصول طراحی پایگاه داده و اینترنت اشیا تدریس می‌کند.

بیوگرافی عیسی زارع پور

عیسی زارع‌پور در دولت احمدی‌نژاد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در ۲۶ سالگی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. وی همچنین مجری طرح شبکه ملی فرهنگ بوده‌است.او در این مقام برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال را برعهده داشت. زارع پور در رابطه با همین مرکز گفته که می‌توان آن را به نوعی اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی دانست. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

او در سمت‌های دیگری نیز در دولت‌های نهم و دهم فعالیت کرده و مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری بوده‌است. زارع پور در دولت دهم عضو کمیسیون ملی یونسکو هم بود.

بیوگرافی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات

عیسی زارع‌ پور در دولت ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی در در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ زارع‌پور را به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم به مجلس معرفی کرد.

ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

در اسفند ۹۸ بود که ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به وی واگذار شد و از جمله اقدامات مهم او در این دوران راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده است. رشد و توسعه دیگر سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاوردهای ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور صورت گرفته است.

او در مراسم معارفه خود گفته بود:
«مردم طعم فناوری را چشیدند و همه کارهایشان را از این طریق انجام می‌دهند این بستر مفید آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از عدم فرهنگ سازی درست است.»

او در این مراسم گفت که اولین برخوردش با دنیای فناوری ساخت یک نرم افزار سپرده برای دادگستری کرمانشاه بوده و قصد دارد که قوه قضاییه هوشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیافریند و این ماموریت را با انجام اپلیکیشن‌هایی مانند عدالت همراه به پیش برده است.

از زارع پور نقل‌قول‌های چندانی در دسترس نیست چرا که کمتر خواسته در رسانه‌ها حضور داشته باشد اما در گفتگویی قدیمی در زمان فعالیتش در وزارت ارشاد درباره صفحه پیوندها که هنگام فیلتر شدن یک سایت به کاربر نشان داده می‌شود گفته بود: «صفحه پیوندها، سایت‌های مفید را به مردم معرفی می‌کند و گرچه این صفحه در هنگام فیلترینگ به نمایش در می‌آید، اما بررسی‌ها نشان داده که بیش از ۳۰ درصد مراجعات به این صفحه بر اثر جست‌وجوی مردم برای یافتن سایت‌های مفید بوده است. این سایت هر لحظه به روز می‌شود و تاکنون حدود ۲ هزار لینک سایت‌های مفید در آن قرار گرفته است.»

بیوگرافی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات

سوابق اجرایی زارع پور

از جمله سوابق اجرایی زارع پور می‌توان به بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد که به گفته خودش، در این زمان تنها ۲۶ سال سن داشت. زارع‌ پور در رابطه با همین مرکز گفته که می‌توان آن را به نوعی اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی دانست. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.

عیسی زارع پور در سال ۸۹ به عنوان مدیر نمونه در سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد و باید گفت در زمان مسئولیت وی در این حوزه برای اولین بار بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور اعم از نرم افزارها، بازی ها، سایت‌های اینترنتی مطرح شد.

عیسی زارع پور در سمت‌های دیگری نیز در دولت‌های نهم و دهم فعالیت کرده و مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری بوده است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در دولت دهم عضو کمیسیون ملی یونسکو هم بود.

بیوگرافی کامل محمد جواد آذری جهرمی + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا