دسته‌بندی نشده

بیوگرافی + عکس های آریانا گراند خواننده آمریکایی

آریانا گراندِیْ-بوتِراAriana Grande-Butera

(زاده ۲۶ ژوئن ۱۹۹۳) که به‌طور حرفه‌ای با نام آریانا گراندِیْ Ariana Grande) (‎/ˌɑːriːˈɑːnə ˈɡrɑːndeɪ/‎) یا آریانا گِرنَده شناخته می‌شود بازیگر و خواننده اهل آمریکا است.با دلگرم همراه باشید.

 آریانا گرانده

او فعالیت حرفه‌ای خود در بازیگری را به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ در سن ۱۵ سالگی، در تئاتر برادوی موزیکال ۱۳ آغاز کرد، سپس نقش کت والنتین در سریال نیکولدین در سال ۲۰۰۹ بازی کرد. پس از چهار فصل، سریال پایان یافت، و گروندی در سال ،۲۰۱۳ در سریال سم و کت ایفای نقش کرد، ساخت این سریال در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید. همچنین گراندی برای انیمیشن‌ها هم صداگذاری کرده‌است.

 آریانا گرانده

زندگی و حرفه آریانا گراندی

بوترا در بوکا راتون، فلوریدا توسط جوان گراندی، دارنده یک شرکت کشتی سازی، و مدیر عامل شرکت Hose- McCann Communications، شرکت کنترل تلفن و زنگ‌های عموم، و ادوارد بوترا دارنده شرکت طراحی گرافیک بوکا راتون، زاده شد. اسم او از اسم پرنسس اوریانا (از انیمیشن Felix the Cat: The Movie) گرفته شده. آریانا گراندی تباری ایتالیایی دارد. اصالت مادر وی به شهر ابروتزو و پدر او به سیسیل می‌رسد. او یک برادر ناتنی بزرگتر از خود به اسم فرانکی گراندی دارد؛ او بازیگر، رقصنده و تهیه‌کننده است و قبلاً جزو رقصنده‌های آریانا گراندی بوده.

گراندی رابطه نزدیکی با مادربزرگ مادری خود، مارجوری گراندی دارد. زمانی که او بدنیا نیامده بود، خانواده اش از نیویورک به فلوریدا نقل مکان کردند. در سن ۸–۹ سالگی مادر و پدرش از هم طلاق گرفتند. در زمان کودکی، او برای اولین بار در تئاتر کودکان فورت لادردیل، فلوریدا در نقش آنی نمایشنامه ای را بازی کرد. همچنین در برنامه‌های موزیک این تئاتر، جادوگر از و دیو و دلبر هم اجرا داشت.

پیشینه هنری

گراندی فعالیت موزیکال خود را با ترانه ویکتوریوس (۲۰۱۱) آغاز کرد. وی طی یک قرارداد ضبط با ریپابلیک رکوردز فعالیت رسمی خود را در ۲۰۱۳ شروع کرد، نخستین آلبوم استودیویی خود، «ارادتمند شما» را در ۲۰۱۳ منتشر نمود که در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا، رتبه نخست را کسب کرد. تک ترانه آغازین آلبوم، «راه»، با رتبه ۹ وارد ۱۰ ترانه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شد. منتقدان محدوده گستره صوتی گراندی در این ترانه را با گستره صوتی ماریا کری مقایسه کردند.

گراندی دومین آلبوم استودیویی خود «همه چیز من» را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. دومین آلبوم گراندی نیز، در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا به صدر جدول رسید. این آلبوم وارد ۱۰ آلبوم برتر جدول رسمی ۳۰ کشور دیگر هم شد. این آلبوم شامل ترانه‌های محبوبی چون «مشکل» و «رهایی» بود که باعث ماندگاری او به مدت ۳۴ هفته در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد در سال ۲۰۱۴ شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ او بیشترین تک آهنگ را در ۱۰ ترانه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد داشت. در سال ۲۰۱۵ گراندی برای تبلیغ آلبوم «همه چیز من»، اولین تور جهانی خود به نام ماه عسل را برگزار کرد. در سال ۲۰۱۶ سومین آلبوم استودیویی خود «زن خطرناک» را منتشر کرد که به رتبه ۲ جدول بیلبورد ۲۰۰ رسید. اولین تک آهنگ آلبوم با همین اسم، در هفته اول با رتبه ۱۰ وارد چارت ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شد. به این ترتیب، گراندی تبدیل شد به تنها فرد در تاریخ موسیقی، که همه تک ترانه‌های آغازین از ۳ آلبوم او در هفته اول وارد ۱۰ آهنگ برتر چارت ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ گراندی تور جهانی زن خطرناک را برگزار کرد.

طبق آمار، موزیک ویدیوهای گراندی تا ژوئن ،۲۰۱۷ ۸ میلیارد بار به صورت آنلاین دیده شده‌اند. جایزه‌های او شامل ۳ جایزه موسیقی آمریکا، ۳ جایزه موسیقی اروپا، ۱ جایزه موسیقی تصویری و ۴ نامزدی برای جایزه گرمی می‌باشد. همه آلبوم‌های او از طرف انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا، نشان پلاتینوم (برابر فروش ۱ میلیون نسخه در آمریکا) دریافت کردند. گراندی به موسسات خیریه زیادی کمک می‌کند و دنبال کننده‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. در سال ،۲۰۱۶ مجله تایم او را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال معرفی کرد.

بیلبورد اشاره کرد که آلبوم همه چیز من جنبه دوستانه دارد مانند تلاش‌های قبلی گراند نیست، و اظهار داشت:

همه چیز من یه پروژه الهام گرفته از آلبوم قبلی آریانا به نام اردتمند شما است. اگرچه این همه چیز من بهتر از ارادتمند شما در ۲۰۱۳ است. اهنگ‌های «مشکل» و «رهایی» مانند تک اهنگ‌های «برای آخرین بار» و «چرا سعی می‌کنید» دارای ملودی زیبا و بی عیب و نقص است که معمولاً برای بزرگترین خواننده‌های بزرگ زن پاپ در جهان می‌باشد.
سبک موسیقیایی و تأثیرات

دومین آلبوم استودیویی او، همه چیز من (۲۰۱۴)، نیز توانست در ایالات متحده رتبه نخست را کسب کند. این آلبوم شامل ترانه‌هایی محبوبی چون «مشکل» و «رهایی» بود. این آلبوم به صورت ۳۴ هفته پی در پی در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا جزو ده آلبوم برتر بود و در سال ۲۰۱۴ بیشتر از هر خواننده دیگری تک آهنگ‌های او جزء آهنگ‌های برتر بودند.

صدا

آریانا گراندی صاحب یک صدای ۴ اکتاوه و گستره صوتی سوپرانو است.

زندگی شخصی

آریانا گراندی تباری ایتالیایی دارد. اصالت پدر وی به شهر سیسیل و مادر او به ابروتزو می‌رسد.

تورها

خواننده اول

  • تور جلسات شنوایی (۲۰۱۳)
  • تور ماه عسل (۲۰۱۵)
  • تور زن خطرناک (۲۰۱۷)

جشنواره (خوانندگان گوناگون)

  • توپ صدا ۲۰۱۳
  • توپ صدا ۲۰۱۴
  • توپ صدا ۲۰۱۶

افتتاحیه

  • تور باور – جاستین بیبر ۲۰۱۳
  • انفجار تروریستی مه ۲۰۱۷

در حدود ساعت ۲۲:۳۵ روز ۲۲ مه ۲۰۱۷ پس از اجرایی در یکی از بزرگترین سالن‌های سر پوشیدهٔ شهر منچستر بریتانیا، طی یک بمب‌گذاری که منجر به انفجار شد، باعث جان باختن ۲۲ تن و مجروح شدن حدود ۵۰ تن شد.این بمب‌گذاری مرگبارترین حمله در خاک بریتانیا پس از بمب‌گذاری‌های ۲۰۰۵ لندن بوده‌است.

ترانه شناسی

  • ارادتمند شما (۲۰۱۳)
  • بوسه کریسمس (۲۰۱۳)
  • همه چیز من (۲۰۱۴)
  • زن خطرناک (۲۰۱۶)

فیلم‌شناسی

  • ملکه‌های جیغ (مجموعه تلویزیونی ۲۰۱۵)
  • سوییندل (۲۰۱۳) فیلم سینمایی
  • آی کارلی
  • وینکس کلاب
  • مرد خانواده
  • پخش زنده شنبه شب
  • پخش زنده تق تق
  • مسابقه صدا
  • مسابقه زن‌پوش روپال
  • هیراسپری لایو

 آریانا گرانده

آریانا گراندِیْ

 آریانا گرانده

آریانا گراندِیْ

 آریانا گرانده

عکس آریانا گراندِیْ

 آریانا گرانده

آریانا گراندِیْ بازیگر

 آریانا گرانده

آریانا گراندِیْ خواننده آمریکایی

 آریانا گرانده
 آریانا گرانده
 آریانا گرانده
 آریانا گرانده
 آریانا گرانده

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا