دسته‌بندی نشده

بیوگرافی سید هادی محقق کارگردان جوانی که پله های ترقی را طی کرد

بیوگرافی سید هادی محقق و داستان زندگی حرفه ای او

سید هادی محقق در سال ۱۳۵۷ در دهدشت ایران متولد شد و در رشتهٔ مکانیک خودرو تحصیل کرد. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۹۹۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر و در سال ۲۰۰۰ به عنوان بازیگر، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت فیلم‌هایی برای تلویزیون کرد.

در سال ۲۰۱۳ اولین فیلم بلند خود، او خوب سنگ می‌زند، را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شد. دومین فیلم بلند او، ممیرو، جوایز بسیاری را در جشنواره‌های فیلم به دست آورد.

شروع فعالیت هنری سید هادی محقق

خانواده سید هادی محقق و ازدواج

سید هادی محقق برادر رضا محقق تهیه کننده سینما می باشد. هادی محقق فیلمنامه نویس و کارگردان سینما می باشد. اطلاعات دقیقی از زندگی شخصی و همسر او در دست نیست.

تحصیلات سید هادی محقق

هادی محقق فارغ التحصیل رشتهٔ مکانیک خودرو می باشد.

شروع فعالیت هنری سید هادی محقق

هادی محقق فعالیت هنری خود را ابتدا به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر آغاز نمود و سپس در حیطه بازیگری، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون آغاز به کار کرد. هادی محقق به صورت جدی و حرفه ای کارگردانی را آغاز و اولین فیلم بلند خود را با نام “او خوب سنگ می‌زند” شروع نمود. او برای این فیلم جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را دریافت نمود. فیلم دیگر او به نام ممیرو نیز از جشنواره‌های مختلف فیلم جوایز متعددی کسب نمود.

بیوگرافی سید هادی محقق و همسر سابق

آثار سید هادی محقق

هادی محقق درطی دورن حرفه ای خودش به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس آثار متعددی را ساخته است که می توان به فیلم های برادران سرزمین من، نگاهی به آسمان، ایرو، ممیرو،بردو، درب و… اشاره نمود.

دیپلم افتخار سید هادی محقق

هادی محقق در جشنواره فیلم فجر 1400 توانست برای کارگردانی فیلم درب یپلم افتخار را از این جشنواره دریافت نماید. او زمان گرفتن هدیه با خواندن اشعاری از حسین پناهی یاد این بازیگر و هنرمند را در مراسم یادآوری و زنده کرد.

آدرس پیج اینستاگرام سید هادی محقق

صفحه اینستاگرامی سید هادی محقق کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس جوان ایرانی به آدرس زیر می باشد .

اینستاگرام سید هادی محقق

separator line

بیوگرافی و زندگی خصوصی نادر سلیمانی از ساعت خوش تا کسب …

زندگی خصوصی و بیوگرافی امید گل زاده

بیوگرافی و عکس زهره فکور صبور

بیوگرافی و زندگی حرفه ای محمدرضا شجاعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا