دسته‌بندی نشده

بیوگرافی سلمان رشدی از آیات شیطانی تا ترور و خودکشی، همسرها و فرزندان

بیوگرافی سلمان رشدی

بیوگرافی سلمان رشدی

در این مطلب بیوگرافی و عکس های سلمان رشدی را با شما به اشتراک گذاشته ایم . با ما در دلگرم همراه باشید.

نام و نام خانوادگی سلمان رشدی
تاریخ تولد 19 ژوئن 1947
محل تولد هندوستان
حرفه نویسندگی

بیوگرافی سلمان رشدی

زندگینامه سلمان رشدی

سلمان رشدی (مرتد) نویسنده و مقاله نویس هندی متولد 19 ژوئن سال 1947 است.

بیوگرافی سلمان رشدی

او متولد بمبئی هندوستان است ، در یک خانواده مذهبی متولد شده و سه خواهر هم دارد.

پدرش انیس احمد، وکیل و تاجر و مادرش نگین بهات خانه دار بود.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در 14 سالگی به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت . از دانشگاه کبریج انگلستان لیسانس گرفته و با نوشتن کتاب آیات شیطانی با حکم امام خمینی (ره) مرتد شناخته شد.

او در کنار تحصیلات دانشگاهی خود در رشته تاریخ مقالات تبلیغاتی می نوشته و هزینه های زندگی خود را تامین می کرده است و در نهایت توانست تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

کتاب های سلمان رشدی

اولین کتابش را در 28 سالگی نوشت این کتاب که «گریموس» نام داشت ناموفق بود، 6 سال بعد رمانی به نام « بچه های نیمه شب» را منتشر کرد و جایزه ای هم دریافت کرد.

در سال 1983 کتاب سومش «شرم» را منتشر کرد این کتاب دو سال بعد توسط مهدی سحابی در ایران ترجمه و اتفاقا این کتاب هم جایزه بهترین رمان خارجی را تصاحب کرد.

و اما جنجالی ترین کتاب او یعنی آیات شیطانی در سال 1988 یعنی سال 1376 شمسی منتشر شد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

سلمان رشدی در این کتاب به رسول خدا ، یاران و همسران وی و حتی فرشته وحی جبرائیل به صراحت توهین کرد و مرتد بودنش را ثابت کرد.

امام خمینی (ره) در سال 67 با انتشار متنی اعلام کرد:
از مسلمانان غیور مى‏ خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آن‌ها را اعدام نمایند تا دیگر کسى جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر کسى دسترسى به مؤلف کتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نماید تا به جزاى اعمالش برسد؛ و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

پس از صدور این حکم و اعلام آمادگی مسلمانان در نقاط مختلف ، وزارت کشور بریتانیا مسئولیت حفاظت از سلمان رشدی را با گماردن محافظ برعهده گرفت.

سلمان رشدی از ترس کشته شدن در عرض 5 ماه 57 بار مخفیگاه خود را تغییر داد . او حتی اجازه ارتباط با فامیل و آشناهایش را هم نمی داد.

ازدواج و همسر سلمان رشدی

سلمان رشدی تاکنون 4 بار ازدواج کرده و تنها دو فرزند دارد. وی علاوه بر این ازدواج ها با زنان دیگری هم رابطه داشته است . از جمله این افراد می توان به یک مدل امریکایی به نام پیا گلن و ریاسن بازیگر هندی اشاره کرد.

اولین ازدواج سلمان رشدی در سال 1976 در سن 29 سالگی با کلاریسا لورد 28 ساله بود که از این ازدواج پسری به نام ظفر به جا مانده است .

آنها پس از 11 سال به زندگی مشترک خود پایان دادند .

همسر دوم سلمن رشیدی ماریان ویگینز یک رمان نویس امریکایی بود . آنها در سال 1987 ازدواج کردند و 5 سال بعد از یکدیگر جدا شدند.

سلمان رشدی برای سومین بار در سال 1997 در سن 50 سالگی با الیزابت وست 28 ساله ازدواج کرد و صاحب فرزندی به نام میلان شد. این زندگی هم تنها 7 سال دوام داشت و به جدایی ختم شد.

سلمان رشدی در 57 سالگی برای چهارمین بار با بازیگر و مدلی به نام پامدا لاکشیمی 34 ساله ازدواج کرد و پس از سه سال او را هم طلاق داد.

بیوگرافی سلمان رشدی

بیوگرافی سلمان رشدی

بیوگرافی سلمان رشدی

بیوگرافی سلمان رشدی

خودکشی سلمان رشدی

شایعه خودکشی جناب مرتد در سال 1399 منتشر شد که تکذیب شد .

ترور

سلمان رشدی 21 مرددماه سال 1401 در حالی که در نیویورک برای ادای یک سخنرانی آماده می شد ترور شد .

فردی به نام هادی مطر که اصالتی لبنانی دارد با چاقو به او حمله ور شد ، سلمان رشدی بر روی زمین افتاد، به گمان بسیاری او کشته شده اما خبرگزاری ها اعلام کردند که او زنده است.

بیوگرافی سلمان رشدی

تهیه در بخش چهره های مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا