دسته‌بندی نشده

بیوگرافی روح الله رحمانی مدیر جنجالی شرکت های IT

روح‌الله رحمانی کیست؟

روح‌ الله رحمانی متولد 1360 و بزرگ شده اهایوی آمریکاست، رحمانی مدرک دکترای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دارد. وی سابقه مدیریت در شرکتهای مایکروسافت و آمازون را در کارنامه فعالیت خود دارد .

روح‌ الله رحمانی ، معاون پیشین نوآوری دیجی‌کالا و از موسساندیجی‌کالا‌ نکست است، او همچنین یکی از متخصصان برجسته در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. رحمانی در اهایوی آمریکا متولد شده و در دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دکترای خود را در رشته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اخذ کرده است. آقای رحمانی تجربه مدیریت در شرکتهای بزرگی همچون مایکروسافت و آمازون را در سابقه کاری خود دارد.

دیجی‌کالا‌نکست یک شرکت فناوری است که به عنوان یک شاخه مستقل از دیجی‌کالا شکل گرفته است. این شرکت به توسعه و ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در حوزه خرید و فروش آنلاین می‌پردازد.

روح‌الله رحمانی همچنین داماد غلامعلی حدادعادل ( همسر آزاده حداد عادل) می باشد.

آقای رحمانی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود بر این تأکید کرده که ایران جزء وابسته‌ها و ارتباطات نزدیک خانوادگی اوست و این ارتباطات عاملی بوده است که او را به ازدواج با آزاده حدادعادل و بازگشت به ایران سوق داده است.

دکتر رحمانی در آبانماه سال 95 بعد از دو ماه فعالیت در وزارت ارتباطات به دلیل قانون مدیریت خدمات کشوری (منبع بکارگیری 2 تابعیتی‌ها در پست‌های دولتی)، از مدیرکلی دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری این وزارتخانه استعفا کرد.
یکم مهر سال 96، رسانه‌ها با خبر شدند که رحمانی بعد از کناره‌گیری از پست دولتی‌اش در وزارت ارتباطات، مسوول بخش جدیدالتأسیس «نوآوری و توسعه» در اپراتور دوم (ایرانسل) شده است.

Rouhollah Rahmani روح الله رحمانی

رحمانی در صفحه لینکدین خود نوشته است :

به نظرم نوآوری کلید حل چالش‌های دشوار در جامعه و ایجاد آیندهٔ خودمان است. تمرکزم روی آموزش و توسعهٔ ذهن‌های جوان با پتانسیل برای تأثیر عمیق و فراهم کردن راهکارهای بهتر برای زندگی است، با ساختن مدل‌های کسب و کار جدید و فناوری‌های نو. به نظرم نوآوری کلید حل چالش‌های دشوار در جامعه و ایجاد آیندهٔ خودمان است. تمرکزم روی آموزش و توسعهٔ ذهن‌های جوان با پتانسیل برای تأثیر عمیق و فراهم کردن راهکارهای بهتر برای زندگی است، با ساختن مدل‌های کسب و کار جدید و فناوری‌های نو.

Rouhollah Rahmani Iranian Technologist

آقای رحمانی در مصاحبه ای با تسنیم خود را اینگونه معرفی میکند:

من متولد آمریکا و بزرگ‌شده این کشور هستم. دوران مهد کودک تا دکترا و نهایتاً کارم در بخش صنعت را هم در همین کشور سپری کردم.

البته پدر و مادرم ایرانی‌الاصل و به‌ترتیب زاده مشهد و تهران هستند؛ پدر و مادری که همواره از دوران کودکی‌ام، دغدغه این را داشتند تا من خوب پرورش پیدا کنم و با آموزه‌های اسلام آشنایی داشته باشم.

واقعاً والدینم در این مسیر زحمات زیادی کشیدند و با شیوه رفتاری خود به من آموختند که راه رستگاری و رسیدن به خدا خدمت به مردم است.

با این حساب، تعجبی ندارد که اسم و فامیلی‌ام ایرانی است و با افتخار می‌گویم مسلمانم.

جدیدترین تصاویر از روح‌الله رحمانی

Rouhollah Rahmani روح‌الله رحمانی digikala

Rouhollah Rahmani روح‌الله رحمانی digikala

سخنرانی روح الله رحمانی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹

روح الله رحمانی، رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا نکست در سخنرانی خود در مورد خطاهایی که صاحبان ایده‌ها و کسب‌وکارهای استارتاپی انجام می‌دهند، به شش مورد مهم اشاره کرد. گفتن اینکه اینجا ایران است، تفاوت میان پروژه‌ای فکر کردن و بیزنسی فکر کردن، کار کردن به تنهایی، نشستن در آزمایشگاه، به تاخیر انداختن ثبت پتنت و استفاده از تکنولوژی بدون ایجاد ارزش، مواردی بود که دکتر رحمانی به آنها اشاره کرد.

معاون نوآوری دیجی‌کالا در «رویداد علم داده و کاربرد آن در صنعت» که روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر ماه در پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار شد، به توضیح برنامه‌های دیجی‌کالا در زمینه کلان داده (Big Data) و علوم داده (DataScience) پرداخت.

روح‌الله رحمانی در تلاش است تا در مدت ۵ سال، ۲۵۰ هزار شغل ایجاد کند و علاوه بر تکمیل زیست‌بوم استارتاپ‌های ایرانی، خدمات جدیدی به مشترکان تلفن همراه ارائه دهد. فعالیت او در بخش خصوصی ایران و فرصت‌های فناوری جدید، احتمالاً پیامدهای بلندمدتی برای کاربران و جامعه ایرانی خواهد داشت.

دختر آقای رحمانی

دختر آقای رحمانی

روح الله رحمانی

سخنرانی روح الله رحمانی

تهیه در رسانه دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا