دسته‌بندی نشده

بیوگرافی حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی + عکس

بیوگرافی حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی

در مجمع انتخاباتی ریاست هیئت بولینگ، بیلیارد و بوکس استان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی ، با کسب ۱۰ رای از ۱۶ رای ماخوذه، به مدت ۴ سال به ریاست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان خراسان رضوی رسید.

لازم به بیان است حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی سابقه حضور در مسابقات بیلیارد استان خراسات رضوی و همچنین کسب مقام در این مسابقات را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی کیست ؟

حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی متولد سال ۱۳۶۱ شمسی می باشد و اکنون دو فرزند دارد. او در ابتدا در یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در شهر مشهد، به عنوان مسئول فرهنگی مشغول به کار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی در مسابقات منطقه‌ ای در شهر اشتوتگارت کشور آلمان و شهر پاریس کشور فرانسه نیز حضور داشت.

حضوری که به اذعان وی، باعث شگفتگی خارجی‌ ها شده است.

وی درباره ی ورزش و ورزش کردن می گوید: ” همیشه به ورزش مخصوصا به صورت جمعی علاقه داشتم، چرا که هم باعث تندرستی و شادابی است و هم موجب ارتباط صمیمانه‌ ام با نوجوانان و جوانان می‌ شود.

بولینگ و بیلیارد به عنوان یک ورزش فکری و قدرتی فواید زیادی دارد و در افزایش تمرکز برای انسان بسیار مفید است.

حجت الاسلام احمد سلطانی رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد کیست ؟

ضمن اینکه ورزشی است که برای همه رده‌ های سنی و خانواده‌ ها مفید است و همه افراد در هر سنی می‌ توانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند. “

مصاحبه با حجت الاسلام احمد سلطانی

احمد سلطانی در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا خانواده تان با ورزش ما مشکلی دارند یا خیر؟

گفته بود: ” خوشبختانه خانواده ام بسیار منطقی برخورد کردند و هیچ مخالفتی با این موضوع نداشتند.

پدرخانم من از علمای شهر مشهد است و باجناق من نیز روحانی است. که گاهی اوقات با من تمرین می‌ کند و علاقه زیادی به بولینگ و بیلیارد دارد. خانواده‌ من حتی مرا تشویق کردند. زیرا می‌ دیدند بهتر می‌ توانم کارهای فرهنگی را در کنار ورزش انجام دهم. “

حجت الاسلام و المسلمین احمد سلطانی پیش از این در مصاحبه ای گفته بود: ” حضور من به عنوان یک روحانی در این رشته به مذاق خیلی‌ ها خوش نیامد و افرادی بودند که با پافشاری نمی‌ خواستند من به عنوان یک روحانی، بولینگ و بیلیارد بازی کنم.

حجت الاسلام احمد سلطانی رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد کیست ؟

اما نتوانستند من را تسلیم کنند. اولین کاری که انجام دادم، استفتا از مقام معظم رهبری و سایر مراجع بود که متوجه شدم آن‌ ها اعلام کرده‌ اند راجع به بولینگ مشکلی نیست و در رابطه با بیلیارد هم اگر قمار نباشد، اشکالی ندارد.

یک بار در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ ای که با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، شرکت کردم و اتفاقا در آن جلسه بحث بولینگ و بیلیارد مطرح شد و خوشبختانه مشاهده کردم که دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این دو رشته ورزشی منفی نیست.

ضمن اینکه فعالیت من به عنوان یک روحانی در بولینگ و بیلیارد برای آن‌ ها جذاب بود. “

وی همچنین افزود: ” هنگام ورزش با لباس مخصوص ورزشی به تمرین و ورزش مشغول می‌ شوم و در هنگام کار و فعالیت هم با لباس رسمی! در حال حاضر نیز تمرین‌ های مان را هفته‌ ای چند جلسه در کنار دوستان دیگر در فضایی شاد و دوستانه برگزار می‌ کنیم. “

همچنین وی درباره وضعیت ورزش در حوزه‌ های علمیه می گوید: ” در سال‌ های اخیر وضعیت ورزش در حوزه‌ های علمیه خیلی خوب شده است و رشته‌ های مختلف ورزشی در حوزه‌ های علمیه تدریس می‌ شود و در کنار آن سالن‌ های ورزشی هم در حوزه‌ ها احداث شده است تا طلبه‌ ها بتوانند به ورزش بپردازند.

حجت الاسلام احمد سلطانی رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد کیست ؟

مثلا مربیان رزمی خوبی هم در حوزه‌ ها داریم که از توانایی‌ های فنی بالایی برخوردارند. ضمن اینکه در برخی فدراسیون‌ ها روسای کمیته‌ های فرهنگی را روحانیون برعهده دارند. “

در انتها لازم به بیان است بولینگ و بیلیارد از جمله رشته‌ های ورزشی پرطرفدار در ایران به شمار می‌ آید و هر ساله بر تعداد علاقمندان به این رشته نیز افزوده‌ می‌ شود.

با وجودی این که این دو رشته ورزشی دارای ساختاری مشابه دیگر فدراسیون های ورزشی در ایران و جهان است، با وجود رفع بسیاری از موانع در داخل کشور، باز هم افرادی هستند که محدودیت هایی را برای رشد و توسعه ی ورزش بولینگ و به ویژه ورزش بیلیارد ایجاد می‌ کنند.

توجه داشته باشید براساس نظر صریح بسیاری از مراجع (مقام معظم رهبری و سایر مراجع) اگر هدف از بازی در بولینگ و بیلیارد قمار و شرط‌ بندی نباشد، هیچ اشکال شرعی در انجام آن نیست،

بیشتر بخوانید:

زندگینامه و بیوگرافی کامل آیت الله احمد جنتی و راز طول عمر او

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا