دسته‌بندی نشده

بیوگرافی تیلور آلیسون سوئیفت – آهنگساز و خواننده + عکس

تیلور سویفت

تیلور آلیسون سوئیفت (Taylor Alison Swift) (زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) (۲۲ آذر ۱۳۶۸ ه‍. ش) خواننده و ترانه‌سرای اهل آمریکا است. او در شهر وایومیسینگ پنسیلوانیا بزرگ شد و در سن چهارده‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد. او قراردادی را با بیگ ماشین رکوردز امضاء کرد و به جوان‌ترین ترانه‌نویس انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی تبدیل شد.

او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد. آهنگ «ترانهٔ ما» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبهٔ اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌است. سوئیفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد.با دلگرم همراه باشید.

تیلور سوئیفت

دومین آلبوم سوئیفت با نام بی‌باک در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. موفقیت هم‌زمان تک‌آهنگ‌های «داستان عشق» و «تو به من تعلق داری»، بی‌باک را به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل کرد و تور آن را به موفقیت جهانی رساند. بی‌باک، چهار جایزه گرمی دریافت کرد و تیلور جوان‌ترین برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال شد. سومین آلبوم سوئیفت با نام حالا صحبت کن در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در اولین هفته انتشار آلبوم در ایالات متحده، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسید و تور کنسرت آن در مدت سیزده ماه در سرتاسر جهان برگزار شد. سومین تک‌آهنگ این آلبوم با نام «پست» دو جایزه گرمی به دست آورد. چهارمین آلبوم سوئیفت با نام سرخ در ۲۰۱۲ منتشر شد.

این آلبوم در اولین هفته، ۱/۲ میلیون نسخه‌اش در آمریکا به فروش رفت. آلبوم پنجم او به نام ۱۹۸۹ در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد. این آلبوم، نخستین آلبوم پاپ او می‌باشد و در هفته اول انتشار بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از آن فروش رفت. فضای خالی و از ذهنم پاکش کنم از موفق‌ترین آهنگ‌های وی در آلبوم ۱۹۸۹ هست. او در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب سه جایزه گرمی و در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه موسیقی آمریکا و جایزه موسیقی بیلبورد شد. تیلور سوئیفت تنها خواننده زن آمریکا است که که سه بار رکورد فروش یک میلیون آلبوم در اولین هفته را در دهه اخیر ثبت نموده‌است.

تیلور سوئیفت با آهنگ‌هایی شناخته می‌شود که در آن‌ها تجربیات دوران نوجوانی و جوانی‌اش را بیان کرده‌است. او برای سرودن شعر چندین آهنگ، مورد تشویق انجمن تصنیف‌سازان نشویل و تالار مشاهیر تصنیف‌سازان قرار گرفته‌است. افتخارات او شامل ۱۰ جایزه گرمی، یازده جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه انجمن موسیقی کانتری و شش جایزه آکادمی موسیقی کانتری می‌باشد. تاکنون ۲۶ میلیون آلبوم و ۷۵ میلیون نسخه دیجیتال از تیلور در سراسر جهان به فروش رسیده‌است. او علاوه بر حرفه موسیقی، در سریال جنایی سی‌اس‌آی (۲۰۰۹)، فیلم کمدی روز والنتین (۲۰۱۰)، انیمیشن لوراکس (۲۰۱۲) و فیلم علمی تخیلی بخشنده (۲۰۱۴) به عنوان یک بازیگر ظاهر شده‌است. فوربز دارایی تیلور را ۱۶۵ میلیون دلار آمریکا تخمین زده‌است.

تیلور آلیسون سویفت (متولد 13 دسامبر 1989) یک خواننده و ترانه نویس آمریکایی است. یکی از معروفترین هنرمندان ضبط معاصر، او برای آهنگهای روایت در مورد زندگی شخصی اش شناخته شده است که پوشش رسانه ای گسترده ای دریافت کرده اند.سوفیفت، متولد و تولد یافته در پنسیلوانیا، در سن 14 سالگی به نیو ساوتنیس تنسی رفت تا در زمینه موسیقی محلی کار کند. او با برچسب Big Machine Records امضا کرد و به جوانترین هنرمند تبدیل شد که تاکنون توسط انتشارات Sony / ATV Music امضا شده است.

آلبوم اولین آلبوم خود را در سال 2006 در شماره پنج در Billboard 200 به ثمر رساند و بیشتر هفته ها را در نمودار در 2000s صرف کرد. سومین آلبوم “آهنگ ما”، او را جوان ترین فرد به تنهایی نوشتن و انجام یک آهنگ شماره یک در نمودار داغ کشور آهنگ ها ساخته شده است. آلبوم دوم Swift، Fearless، در سال 2008 منتشر شد. Fearless با موفقیت از تک آهنگ های پاپ انتقالی “Love Story” و “You Belong With Me”، Fearless به عنوان بهترین آلبوم سال 2009 در ایالات متحده تبدیل شد. این آلبوم چهار جایزه گرمی را به دست آورد، و Swift تبدیل به جوانترین آلبوم سال برنده شد.

سویفت تنها نویسنده آلبوم او در سال 2010 بود. Speak Now. آن را در شماره اول در ایالات متحده آغاز کرد و تنها “متوسط” برنده دو جایزه گرمی شد. آلبوم چهارم آن، Red (2012)، تک آهنگ های موفقیت آمیز “ما هرگز همگام با هم” و “من متوجه شدم که شما در معرض مشکل بود”. با پنجمین آلبوم او، پاپ متمرکز شده در سال 1989 (2014)، او اولین اثر بود که سه آلبوم در یک هفته یک بار در ایالات متحده آمریکا به فروش رسید. تک آهنگ های آن “لرزش آن خاموش”، “فضای خالی” و “خون بد” به شماره یک در ایالات متحده، استرالیا و کانادا رسید. این آلبوم سه جوایز گرمی را دریافت کرد و Swift اولین زن و عمومیت پنجم بود که دوبلین سال را به دست آورد. کنسرت سالانه 2015 در سال 1989 به یکی از بزرگترین درآمد های این دهه تبدیل شد. “نگاهی به آنچه که من انجام دادید”، تک آهنگ از آلبوم ششمش، Reputation (2017)، به بریتانیا و نمودارهای ایالات متحده افزوده شد.

به عنوان یک ترانه سرا، سوئیفت جایزه از انجمن آهنگسازان نوشو و تالار مشاهیر آهنگساز دریافت کرده است و در 100 بزرگترین آهنگسازان تمام وقت در سال 2015 در رولینگ استون گنجانده شده است. او همچنین دریافت 10 جوایز گرمی، 5 رکورد جهانی گینس، یک جایزه امی، 21 بیلبورد موسیقی جایزه، 12 جایزه انجمن موسیقی کشور، هشت جایزه آکادمی کشور موسیقی و یک جایزه بریت. Swift یکی از بهترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران است، با فروش بیش از 40 میلیون آلبوم – از جمله 27.8 میلیون در ایالات متحده و 130 میلیون نسخه تک دانلود. او در 100 تا از افراد با نفوذ ترین زمان در جهان (2010 و 2015)، زنان پرطرفدار Forbes در موسیقی (2011-2015)، 100 قدرتمندترین فوربس (2015) و Forbes Celebrity 100 (2016) ظاهر شده است. او جوانترین زن بود که در سومین جایزه قرار گرفت و در رتبه اول رتبه اول قرار گرفت و همچنین یکی از فینالیست های سال 2014 بود.


1989-2003: زندگی زودرس

تیلور آلیسون سویفت در 13 دسامبر 1989 در Reading، پنسیلوانیا متولد شد. پدرش، اسکات کینگلی سوئیفت، مشاور مالی بود و مادرش آندره گاردنر سویفت (نیویورک فینلی)، خانهدار بود که قبلا به عنوان مدیر اجرایی بازاریابی متقابل مشغول به کار بود. خواننده دارای برادر جوان تر به نام آستین است. Swift سالهای اول زندگی خود را در مزرعه درخت کریسمس سپری کرد. او در مهد کودک و مهد کودک در مدرسه الورنیا مونتسوری مشغول به تحصیل بود، که توسط پیشاهنگان فرانسیسکن پیش از انتقال به دانشکده وین کروفت برگزار شد.

خانواده سپس به یک خانه اجاره شده در شهر حومه شهر Wyomissing، پنسیلوانیا رفتند، که در آن وی در دبیرستان دبیرستان Wyomissing منطقه حضور داشت در سن نه سالگی، سوئیفت علاقه مند به تئاتر موسیقی شد و در چهار نمایشگاه آکادمی جوانان برکس اجرا شد. او همچنین به طور منظم به نیویورک می رفت تا درس های صوتی و تصویری بگیرد. سوفی بعدا تمرکز خود را نسبت به کشور تغییر داد.

تیلور سوئیفت

تیلور سویفت

تیلور سوئیفت

خواننده و ترانه‌سرا

تیلور سوئیفت

بیوگرافی تیلور سویفت

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت

عکس از تیلور سویفت

تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا