دسته‌بندی نشده

بهترین سوغات تایلند صنایع دستی و سوغاتی تایلند را بشناسید

سوغات تایلند؛ آمیزه ای از هنرهای سنتی

در حال حاضر کشور تایلند از محبوب ترین مقاصد گردشگری در نظر ایرانیان به حساب می آید و اغلب به دلیل لذت بردن از منابع طبیعی و دیدن جاذبه های گردشگری فوق العاده ی این سرزمین، آن را برای سفر انتخاب می کنند.شاید در ابتدای سفر اصلا به موضوع سوغات و خرید یک شئ جالب برای دوستان و آشنایانتان فکر هم نکنید اما وقتی به این کشور زیبا می رسید نمی دانید که چه چیزی برای خرید به عنوان سوغات مناسب تر است و به نوعی در میان فروشگاه ها و اشیای رنگارنگ گیج و مبهوت می شوید. در این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با بهترین و محبوب ترین سوغاتی های تایلند آشنا کنیم تا بتوانید آنچه شایسته و درخور یک ایرانی است را از تایلند تهیه نمایید.

در خرید سوغات خوب است که اشیایی را در اولویت کارمان قرار دهیم که منحصرا متعلق به همان کشور هستند و نمایان گر فرهنگ، آداب و یا سنن کهن و شیوه ی زندگی اهالی آن دیار می باشند تا همیشه یادآور خاطرات شیرین و ماجراجویانه ی ما به دیگر نقاط دنیا باشند. ما هم در این مطلب سعی کرده ایم که سوغاتی در اولویتمان باشند که رنگ و بویی از مردمان ساکن در تایلند داشته باشند.

همراه دلگرم باشید تا بیشتر با سوغات ناب تایلند آشنا شویم.

سوغات تایلند

ظرف برنج | Rice Boxes

یکی از جالب ترین صنایع دستی در تایلند ظرف های برنجی است که به صورت سنتی و با صرف چندین ساعت از عمر تایلندی ها تهیه می شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این ظرف ها رنگین و زیبا هستند و می توان برای تزئین هم از آن ها استفاده کرد.ظرف های برنج در تایلند در اندازه های مختلف عرضه می شود و از یاد نبرید که مناسب نگهداری برنج های نپخته می باشد و نمی توان در آن ها برنج پخته نگهداری کرد. اگر در جستجوی یک سوغات خوب برای اطرافیان خوش ذوق و هنر دوستتان هستید این ظروف می توانند انتخاب خوبی باشند.

سوغات تایلند

محصولات حصیری

سوغات تایلند

در تایلند می‌توان انواع وسایل حصیری را در شکل‌ها و رنگ‌های متنوع خریداری کرد. این وسایل که شاید بتوان گفت معروف‌ترینشان کلاه‌های حصیری هستند، از انواع گیاهان محلی مانند بامبو تهیه می‌شوند. کیف‌های حصیری متنوعی نیز در تایلند وجود دارند که می‌توانید به عنوان سوغات این کشور تهیه کنید. انواع محصولات حصیری را می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ تایلند و یا مغازه‌های مخصوص محصولات حصیری پیدا کنید.

سوغات تایلند

وسایل تزئینی تاک تاک

موتورهای سه چرخ که در بعضی از مناطق آسیایی با نام‌های «تاک تاک – tuk-tuks » و یا « باجاجس – bajajs » شناخته می‌شوند، تقریبا در هر گوشه‌ای از شهرها یافت می‌شوند. در کشور تایلند نیز این موتورهای سه چرخ به وفور یافت می‌شوند و به نوعی تبدیل به نمادی از این کشور شده‌اند. وسایلی مانند جاکلیدی‌هایی به شکل تاک تاک و یا مجسمه‌های کوچک این موتورهای سه چرخ می‌تواند به عنوان سوغات ارزان تایلند که در عین حال نشانی از این کشور است، محسوب شود.

بدلیجات تایلندی

سوغات تایلند

یکی از سوغاتی که می‌توانید از بانکوک بخرید و حمل آن نیز آسان است، بدلیجات است که جای کوچکی از چمدان شما را به خود اختصاص می‌دهد و می‌توانید هر چقدر که دلتان می‌خواهد، بدلیجات رنگ به رنگ بخرید. همچنین مزیت دیگر این سوغاتی‌ها این است که منحصربه‌فرد هستند و در جای دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید. پس اگر به دنبال خرید یادگاری منحصربه‌فرد و در عین حال زیبا هستید، از این بدلیجات بخرید.

لباس محلی

سوغات تایلند

تایلندی ها دارای لباس های محلی با پارچه های خاص و زیبایی هستند که می توانند گزینه ی خوبی به عنوان یک سوغات خاص باشند. این لباس ها را بیشتر ساکنان مناطق شمالی کشور تایلند استفاده می کنند به همین دلیل به آن ها لباس های شمالی (Northern Clothes) نیز گفته می شود. این لباس ها هم برای مردان و هم برای بانوان وجود دارد و پیراهن های مردانه ی آن ها نیز بسیار جالب و آستین بلند هستند.

این لباس ها برای بانوان هم می تواند به عنوان یک لباس مجلسی بسیار خاص استفاده شود زیرا دامن های زیبا و رنگینی دارند و در مجالس خواهند درخشید. این لباس های محلی را می توانید از فروشگاه ها و مغازه های زیادی تهیه نمایید اما به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های معتبر و خوب خرید کنید تا لباس ها کیفیت کافی و مناسب را داشته باشند.

اسنک و شیرینی، سوغات خوراکی تایلند

سوغات تایلند

در تایلند شیرینی‌ها و اسنک‌های فراوانی وجود دارند که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها گذشت. این شیرینی‌ها معمولاً به اندازه‌ای خوشمزه هستند که پس از چشیدن طعم آن‌ها وسوسه خواهید شد که مقداری از آن‌ها را خریده و همراه خود به منزل بیاورید. این خوراکی‌ها و تنقلات تایلندی نیز می‌توانند به عنوان سوغات مناسبی از این کشور مخصوصاً برای کودکان باشند. در میان این خوراکی‌ها و تنقلات از میوه‌های خشک شده نیز غافل نمانید. این میوه‌ها مزه‌های منحصر به فردی دارند که اغلب نیز به صورت مناسبی بسته‌بندی شده‌اند تا حمل آن‌ها راحت‌تر باشند.شیرینی‌های تایلند معمولاً به اندازه‌ای خوشمزه هستند که پس از چشیدن طعم آن‌ها وسوسه خواهید شد که مقداری از آن‌ها را خریده و همراه خود به منزل بیاورید.

سس و ادویه‌جات تایلندی

سوغات تایلند

شاید در پاسخ به سؤال« سوغات تایلند چیست ؟»، اولین موردی که به ذهن خطور کند، ادویه‌جات این کشور باشد. غذاهای تایلندی در بین کشورهای آسیایی معروف هستند که علت آن نیز ادویه‌جات، سس‌ها و گیاهان مخصوص استفاده شده در این غذاها است. اگر می‌‌خواهید پس از بازگشتتان به گاهی اوقات باز هم طعم و مزه غذاهای تایلند را بچشید، حتماً از بازارهای این کشور از ادویه‌جات تایلندی خریداری کنید. این ادویه‌جات می‌توانند به عنوان یکی از سوغاتی‌های تایلند نیز به حساب آمده و هدیه‌ای مناسب برای افراد علاقمند به آشپزی نیز باشند.

ابریشم تایلندی

سوغات تایلند

در اصل «جیم تامپسون» ابریشم تایلندی را به شهرت رساند و میراث او یا ابریشم، به همین دلیل به تایلند نسبت داده شده است. شما می‌توانید این ابریشم نرم و زیبای تایلندی را تقریبا در تمام فروشگاه‌های بانکوک پیدا کنید و توجه کنید که به ازای هر متر آن، بیشتر از ۶ دلار (حدود ۲۰ هزار تومان) پرداخت نکنید.

مجسمه‌های تزئینی فیل

سوغات تایلند

فیل یکی از نمادهای کشور تایلند به حساب می‌آید و به همین دلیل نیز مجسمه‌های تزئینی ساخته شده به شکل فیل می‌تواند یکی سوغات مناسب این کشور محسوب شوند. مردم تایلند به اندازه‌ای به فیل‌ها علاقه دارند که حتی ممکن است هنگام خرید سایر وسایل نیز تصویری از فیل به عنوان نمادی از تایلند بر روی آن‌ها وجود داشته باشد. به عنوان سوغات تایلند می‌توانید شکلات‌هایی را به شکل فیل از این کشور خریداری کنید که یکی از سوغاتی‌های خوراکی تایلند محسوب می‌شوند، و یا مجسمه‌های تزئینی به شکل فیل و از جنس چوب و یا سفال تهیه کنید تا هدیه‌ای ماندگار برای عزیزان خود به همراه آورده باشید. این مجسمه‌ها معمولاً در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی و به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند. با توجه به اینکه فیل نمادی از کشورتایلند به حساب می‌آید، جشنواره‌ای با نام فیل‌های سورین با حضور تعداد زیادی فیل در آن نیز در این کشور برگزار می‌شود.

منبع:زرین نما؛کارناوال

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا