دسته‌بندی نشده

بهترین روش برای نگهداری و تکثیر ساکولنت زبان گاوی

درباره ساکولنت زبان گاوی-گاستریا بیشتر بدانید!

ساکولنت زبان گاوی-گاستریا کوچک و بدون خار جز گیاهان گوشتی محسوب می‌شود. به دلیل شباهت به زبان گاو به کاکتوس زبان گاوی معروف است. با ما همراه باشید.

  • نام لاتین: Gasteria pillansii
  • نام علمی: Gasteria pillansii

این گیاه زیبا بومی آفریقای شمالی و از خانواده Aloaceae می باشد. ساکولنت زبان گاوی دارای بیش از ۷۰ گونه مختلف می‌ باشد. طول بعضی از واریته های این گیاه به ۲۰ سانتی نیز می‌رسد.

شایان ذکر است، ساکولنت زبان گاوی دارای گلهای قرمز و سفید رنگ کوچی است که بر روی دم برگ بلندی تشکیل می‌شود. به دلیل شباهت به زبان گاو به کاکتوس زبان گاوی معروف است. ساکولنت زبان گاوی معمولاً در فصل‌های خنک رشد کرده و در بهار و پاییز گل می‌دهد.

شرایط نگهداری از ساکولنت زبان گاوی-گاستریا

شرایط نگهداری از ساکولنت زبان گاوی-گاستریا

آبیاری :

زبان گاوی همانند ساکولنت‌ها به آبیاری منظم در فصل رشد نیازمند است. به جهت مستعد بودن زبان گاوی به پوسیدگی از آبیاری بیش از حد خودداری نمایید. حتما در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کامل خشک شود.

نکته: اگر ساکولنت شما در فصول گرم، رنگ برگ هایش روشن تر نسبت به زمان های معمولی شد نگران نباشید زیرا این اتفاق به صورت طبیعی رخ می دهد.

نور :

ساکولنت زبان گاوی به نور خورشید فیلتر شده حداقل دو تا چهار ساعت در روز نیازمند است. از قرار دادن در زیر آفتاب مستقیم و شدید آفتاب خودداری نمایید. البته نور کم نیز باعث رشد علفی این گیاه می‌شود.

خاک :

ساکولنت زبان گاوی به خاک سبک با زهکشی مناسب نیاز دارد. خاک مناسب با ترکیب ۶۰ درصد ماسه ۳۰ درصد پیت ماس و ۱۰ درصد ورمی برای این گیاه مناسب می‌باشد.

هرس مناسب ساکولنت زبان گاوی:

ساکولنت زبان گاوی نیاز به هرس خاصی ندارد. اما جهت تحریک به پاجوش دهی بیشتر می توان هسته مرکزی گیاه که در مرحله زایش برگ است را حذف کرد.

شرایط نگهداری از ساکولنت گاستریا

روش تکثیر ساکولنت گاستریا

تکثیر گیاه گاستریا از طریق بذر و پاجوش است. بذر گاستریا را می‌ توان در خاک پیت ماس با رطوبت بالای ۷۰ درصد و دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه کاشت. ظرف کشت را باید در مکانی با نور ملایم قرار داد. پاجوش‌های زبان گاوی را می‌توان بهار و تابستان جدا کرده و در گلدان جدید کاشت.

حتماً بخوانید:

عوارض و درمان ساکولنت زبان گاوی-گاستریا

پوسیدگی ریشه و بیماری قارچی از عوامل شایع ساکولنت زبان گاوی می باشد. آبیاری منظم و گلدان مناسب این عارضه را پیشگیری می کند. شپشک آرد آلود نیز عامل دیگر خسارت به این گیاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا