دسته‌بندی نشده

بهترین برنامه ریکاوری اندروید به همراه افزودن سطل زباله به گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اشتباهی فایلی را حذف کردید، حالا فرقی نمی کند چه نوع فایلی باشد و بعدش به فکر بهترین برنامه ریکاوری اندروید افتاده باشید، اما شاید نمی دانید که اگر گوشی شما قابلیت سطل بازیافت داشته باشد به راحتی می توانید دوباره همان فایل را برگردانید ولی متاسفانه سیستم عامل های گوشی های هوشمند سطل زباله یا همان ریسایکل بین و یا ابزاری برای بازیابی فایل های حذفی ندارند بر خلاف سیستم عامل های دسکتاپ مثل ویندوز که بعد از حذف فایل، فایل ابتداء در فضای سطل زباله قرار میگیرد و این امکان وجود دارد که در صورت پشیمانی بتوان دوباره فایل را برگرداند.

هر سال ورژن جدیدی از سیستم عامل اندروید منتشر می شود اما خبری از سطل زباله و سطل بازیافت نیست، منتهی ابزاری است که کاربران شدیدا درخواست دارند مخصوصا با گوشی های جدیدی که به همراه فضای ذخیره سازی زیادی روانه بازار می شوند. البته ناگفته نماند که در حال حاضر شما می توانید از فضاهای ابری برای ذخیره تصاویر و ویدیوها و مخاطبین و غیره استفاده کنید و در واقع بکاپی از فایل های خود داشته باشید تا هر وقت خواستید دوباره برگردانید.

اما کاربرانی که بکاپی از اطلاعات خود نگرفته اند و به اشتباه داده ها را حذف کرده اند، باید چکار کنند؟ اینجاست که نقش برنامه های ریکاوری و افزودن سطل زباله به اندروید مشخص می شود. پس اگر دنبال بهترین برنامه ریکاوری فایل های حذف شده از گوشی هستید، به سایت خوبی مراجعه کرده اید چون قصد داریم در این بخش بهترین برنامه های ریکاوری اندروید را معرفی کنیم و در خلال مطلب با برنامه هایی آشنا می شوید که می توانید با نصب آنها ریسایکل بین را به گوشی خود اضافه کنید.

برنامه DiskDigger

برنامه دیسک دیگر

نرم افزاز DiskDigger قدرت خوبی برای ریکاوری انواع تصاویر JPG و PNG و همچنین GIF دارد. البته به همین جا ختم نمی شود بلکه شما با این نرم افزار می توانید ویدیوها را نیز بازیابی کنید و از ابزارهای اسکن اصلی و اسکن کامل آن بهره ببرید. هر یک از این ابزارها استفاده خاص خود را دارند مثلا ابزار اولی برای گوشی های اندرویدی است که روت نشدند که البته محدودیتی در بازیابی دارد و گزینه دوم درخواست روت دارد یعنی گوشی ای که روت شده باشد می تواند به طور کامل حافظه آن مورد اسکن قرار گیرد و طبیعتا به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

از ویژگی های این نرم افزار این است که کاملا رایگان بوده و از اسکن حافظه داخلی و کارت حافظه SD پشتیبانی می کند. علاوه بر اینکه نتایج اسکن را به صورت یک منو یا شبکه یا به صورت نمایش فایل هایی در حجم مشخص و یا اجراء اسکن از تاریخ معینی به بعد، نمایش می دهد. نکته مهم پیرامون برنامه دیسک دیجر یا دیسک دیِگر اندروید این است که دو روش برای ریکاوری فایل های حذف شده فراهم می کند، یکی از طریق ذخیره مستقیم در گوشی یا کارت حافظه و دومی به کمک سرویس های ذخیره سازی ابری مانند گوگل درایو.

برنامه Undeleter

برنامه آن دیلیتر

با برنامه آن دیلیتر نیز می توانید فایل ها را ریکاوری کنید منتهی علاوه بر تصاویر و ویدیوها، امکان بازیابی تماس ها و پیامک ها و حتی چت های واتساپ را نیز فراهم می کند. برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را از برنامه Undeleter ببرید باید گوشی اندروید شما روت شده باشد چون در غیر این صورت فقط می توانید تصاویر را بازیابی کنید.

با این برنامه می توانید فایل ها را طبق سایز و نوع آنها مرتب سازی نمایید و همچنین اندازه فایل هایی که قصد دارید بازیابی کنید را مشخص کنید علاوه بر تعیین مکان ریکاوری، از کارت حافظه خارجی و یا حافظه داخلی. قابلیت دیگری که این برنامه برای شما فراهم کرده این است که می توانید جهت امنیت بیشتر، فایل مورد نظر را طوری حذف کنید که دیگر امکان بازیابی نداشته باشد. در ضمن بعد از مراحل بازیابی می توانید فایل ها را در فضای ابری و یا مستقیم روی دستگاه خود ذخیره کنید.

برنامه EaseUS MobiSaver

برنامه EaseUS MobiSaver

این اپلیکیشن هم مانند برنامه قبلی است که علاوه بر بازیابی عکس و فیلم ها می توانید مخاطبین و گفتگوها و چت های پیام رسان هایی مانند واتساپ را از کارت حافظه و حافظه داخلی ریکاوری کنید. امکان اسکن داده های از دست رفته در این برنامه بهبود یافته است و مانند خیلی از برنامه های دیگری می توانید با روت کردن گوشی اندروید خود، از قابلیت اسکن کامل بهره مند شوید. بنابراین کاربران محترم این نکته را توجه داشته باشند که با این برنامه و یا مشابه آن که ذکر شد در حالت عادی می توان ریکاوری انجام داد منتهی برای ریکاوری کامل باید گوشی روت شده باشد به عنوان مثال بدون روت فقط شاید بتوانید عکس ها را برگردانید لذا اگر بخواهید گوشی را کامل اسکن کرده تا به کل تصاویر و فیلم ها و سایر فایل های حذف شده دسترسی پیدا کنید، باید حتما گوشی روت شده باشد.

این برنامه فایل هایی که به آن دست پیدا می کند را برای شما مرتب سازی می کند و همچنین می توانید در اثناء فرایند اسکن و یا بعد از اسکن پیش نمایشی از داده ها را مشاهده نمایید و حتی می توان اسکن را متوقف کرده و با فیلتر کردن، فایل هایی که دقیقا می خواهید را برگردانید.

برنامه Dumpster

برنامه دامپستر

Dumpster کار جالبی انجام می دهد یعنی بر خلاف سایر برنامه های دیگر که حافظه را اسکن می کنند تا به فایل های حذف شده برسند، در پس زمینه مشغول می شود و یک نسخه از فایل هایی که شما حذف می کنید را می سازد. به عبارت دیگر برنامه دامپستر در اندروید کاملا شبیه ریسایکل بین در ویندوز عمل می کند. از انواع فایل ها و تصاویر و ویدیوها پشتیبانی می کند حتی فایل های APK و خیلی راحت می توان با آن کار کرد و تم های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

به طور پیش فرض برنامه دامپستر هر فایلی که حذف شود را ذخیره می کند و زمانی که 1000 فایل حذف کنید این برنامه 1000 نسخه از این فایل ها را ایجاد می کند در نتیجه مصرف حافظه بالا می رود اما بعد از اینکه به صورت خودکار نسخه بکاپ تهیه شد می توانید به نحوی برنامه را پیکربندی کنید که بعد از یک هفته یا یک ماه و یا سه ماه، این فایل هایی که بکاپ گرفته شده حذف شوند.

برنامه View deleted messages & photo recovery

بهترین برنامه ریکاوری

این نرم افزار هم یکی از بهترین برنامه های ریکاوری فایل های حذف شده اعم از پیام ها و تصاویر در اندروید می باشد که با الگوریتم های قدرتمندی برای بازیابی فایل ها همراه است که از طریق اسکن حافظه این کار را انجام می دهد. فرقی نمی کند تصاویر از حافظه داخلی حذف شده باشند یا از کارت حافظه میکرو اس دی، مهم این است که این برنامه به روت نیاز ندارد و تعامل با رابط کاربری آن بسیار ساده است. قابلیت هایی در این اپلیکیشن نهفته شده که در برنامه های قبلی نخواهید یافت از جمله پشتیبانی از قفل برنامه با هدف حفظ امنیت داده ها.

برنامه DigDeep

برنامه دیگ دپ

از دیگر برنامه های مخصوص ریکاوری تصاویر، دیگ دپ است که کل حافظه داخلی و کارت حافظه را برای دست یابی به عکس ها اسکن می کند. فرایند اسکن و بازیابی خیلی سریع انجام می شود فقط کافیست کاربر روی آیکون استارت ضربه بزند. بعد از اینکه کار اسکن تمام شود لیستی از تصاویر قابل ریکاوری را مشاهده خواهید کرد.

ممکن است کلید ریکاوری معمولا مخفی باشد، برای ظاهر سازی آن ابتداء روی تصویر کلیک کنید. فرمت های png و jpg نیز توسط این برنامه پشتیبانی می شود و نیاز به روت ندارد. تنها مشکل این برنامه این است که تصاویر را مرتب سازی نمی کند.

برنامه Recycle Master

برنامه ریسایکل مستر

برنامه ریسایکل مستر شبیه چهارمین نرم افزاری است که معرفی کردیم، یعنی به عنوان سطل زباله عمل می کند. این برنامه نیز از ابزار اسکن فایل هایی که برای همیشه حذف شده اند، دیپ ریکاوری و قفل برنامه برای امنیت بیشتر و ابزار Clean خودکار برای پاکسازی فایل های بی فایده، برخوردار است. طبق زمان بندی انتخابی شما پاکسازی صورت می گیرد مثلا بعد از یک هفته و یا یک ماه و … این برنامه به صورت پولی ارائه می شود البته برای تست رایگان می توانید دانلود کنید، هر چند در ایران در سایت های دانلود چه بسا نسخه پرو را بتوانید رایگان دانلود کنید.

برنامه Unseen Gallery

برنامه Unseen Gallery

Unseen Gallery یک برنامه سبکی است که به شما برای بازیابی فایل های PNG و JPG کمک می کند. بعد از دانلود و باز کردن این برنامه شما می توانید فیلتر تاریخ و یا سایز فایل را اعمال کنید و سپس روی کلید استارت بزنید. بعد از زدن کلید استارت، برنامه شروع به اسکن گوشی کرده و تصاویر حذف شده را پیدا می کند و در زیر هر عکس شما نام برنامه ای را خواهید دید مثلا اگر تصویر از واتساپ در گوشی ذخیره شده بوده در زیر آن کلمه WhatsApp را خواهید دید.

برنامه DV Recovery

برنامه DV Recovery

بر خلاف برنامه هایی که فقط تصاویر را بازیابی می کردند، حالا این برنامه روی ریکاوری ویدیوها تمرکز دارد. از قابلیت های DV Recovery می توان به اسکن عمیق، تنظیم PIN و قفل اثر انگشت ( که سایر افراد به ویدیوهای شما دسترسی نداشته باشند) اشاره کرد. کار با این برنامه ساده است چون از زبان فارسی پشتیبانی می کند. سایز ویدیوها را نشان می دهد و گزینه حذف و بازیابی متعدد نیز دارد.

برنامه Deleted Photo Recovery

برنامه Deleted Photo Recovery

آخرین برنامه ای که در این بخش معرفی میکنیم، Deleted Photo Recovery است که برای بازیابی تصاویر و ویدیوها کاربرد دارد. خوبی این برنامه این است که نیاز به روت ندارد و 92% از تصاویر را ریکاوری می کند. در گوشی های سامسونگ، اچ تی سی، سونی، ال جی، زد تی ای، هواوی و غیره می توان از این برنامه و برنامه های بالا جهت بازیابی و ریکاوری استفاده کرد.

روش های بازیابی عکس پاک شده از آیفون و گوشی اندرویدی (Recovery)

ریکاوری عکس‌های پاک شده از روی موبایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا