دسته‌بندی نشده

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

دوهفته‌نامه «فوربس» در اين مطلب كه به تازگي منتشر كرده است كشورهايي را كه بهترين شرايط براي گذراندن دوران بازنشستگي را دارند معرفي كرده است.

استراليا

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

«سيدني»، «ملبورن»، «پرت» و «كانبرا». استراليا سرزميني تقريبا هموار است كه ناحيه غربي آن را فلات غربي استراليا و شرق آن را رشته كوه‌هاي جداكننده تشكيل مي‌دهد و بين اين دو، سرزمين پست و همواري قرار گرفته كه بيشتر آن خشك و خالي از سكنه‌است. با اين حال استراليا به عنوان متنوع‌ترين كشور دنيا از لحاظ زيست‌بوم شناخته مي‌شود.

اتريش

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي


برآوردها نشان مي‌دهد كه «وين»، پايتخت اين كشورـ بالاترين كيفيت زندگي بين شهرهاي اروپايي را به خود اختصاص داده است. با اين حال هزينه‌ها در اين شهر پايين‌تر از لندن يا پاريس است. يك آپارتمان يك‌ خوابه در مركز شهر «وين» با 750 يورو ـ 973 دلار‌ـ اجاره داده مي‌شود در حالي كه براي اجاره كردن چنين آپارتماني در پاريس بايد هزار و 50 يورو ـ هزار و 362 دلار ـ پرداخت كرد.

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

بلژيك

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

بلژيك دومين كشور اروپايي است كه توانسته در رده‌هاي بالاي اين فهرست قرار گيرد. بازار گل در ميدان شهر «بروكسل» پايتخت بلژيك كه با قطار تنها 80 دقيقه با پاريس و دو ساعت با لندن فاصله دارد و با اين حال نرخ زندگي در اين شهر بسيار ارزان‌تر از پايتخت فرانسه و انگليس است. البته در اين كشور ماليات بر ثروت اخذ مي‌شود كه به تازگي در فرانسه و انگلستان اخذ مي‌شود.

كاستاريكا

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

آتش‌فشان‌هاي بسيار، جنگل‌هاي گرمسيري سرسبز، پارك‌هاي ملي فراوان، سواحل زيبا و گونه‌هاي حيواني متنوع از «كاستاريكا» كشوري شگفت‌انگيز ساخته است. اين كشور همچنين از امنيت اجتماعي بالايي نيز برخوردار است. با اين حال بايد خودتان را عادت دهيد كه صبح‌ها با سروصداي ميمون‌هايي بيدار شويد كه در همسايگي شما زندگي مي‌كنند؛

اكوادور

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

علاوه بر آب و هواي مناسب و مردماني مهربان، زندگي كردن در چنين جايي باعث مي‌شود كه هزينه زندگي شما حداقل به نصف كاهش يابد. اگر چندان به زبان اسپانيايي مسلط نيستيد جابه‌‌جايي در اين كشور براي شما سخت خواهد بود. علاوه بر اين درصد بالاي فقر باعث افزايش جرم و جنايت شده و اين يكي از معضلات اساسي «اكوادور» است.

فرانسه

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

تحقيقاتي كه در سال 2012 ميلادي انجام شده است نشان مي‌دهد كه فرانسه به همراه اسپانيا جزو كشورهايي است كه بازنشستگان مهاجر بيشترين اقبال را به آن دارند. با اين حال داشتن يك‌سوئيت در پاريس براي شما 325 هزار دلار آب مي‌خورد! با اين وجود مي‌توان املاكي را در بعضي مناطق فرانسه يافت كه قيمت معقول‌تري دارند؛ مثلا در منطقه «دوردوين» كه مدت زيادي است محبوبيت بالايي بين خريداران بريتانيايي دارد.

هندوستان

بهترين كشورهاي دنيا براي بازنشستگي

تنها اگر در هند خانواده‌اي داشته باشيد يا مدت زيادي را در هندوستان گذرانده باشيد، مي‌توانيد بي‌نظمي عجيب اين كشور، فقدان شرايط بهداشتي و فاصله طبقاتي فاحش بين فقير و غني را تحمل كنيد؛ فاصله‌اي كه ممكن است شما را در نوعي شوك فرهنگي فرو ببرد. با اين حال زندگي در هند يعني كاهش هزينه‌هاي زندگي به ميزاني قابل‌توجه و لذت بردن از مناظري عجيب و غريب مثل «حوا محل» در جي‌پور.

منبع : مشرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا