دسته‌بندی نشده

بلدی شامی ماهی ترد و خوشمزه درست کنی؟

طرز تهیه شامی ماهی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

شامی ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی دریایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
گوشت ماهی چرخ کرده: 500 گرم
سیب زمینی: 2 عدد متوسط
پیاز: 1 عدد متوسط
سیر: 2 حبه
سبزی معطر (گشنیز، جعفری، شنبلیله): 1 پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
آرد: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه شامی ماهی خانگی

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم. سپس آنها را در قابلمه ای می ریزیم و تا روی آنها آب می ریزیم. سیب زمینی ها را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بپزند.
در این فاصله، پیاز را پوست می گیریم و می شوییم. سپس آن را رنده می کنیم یا به صورت نگینی خرد می کنیم. سیر را نیز پوست می گیریم و رنده می کنیم.
سبزی معطر را می شوییم و خرد می کنیم.
ماهی چرخ کرده را در کاسه ای بزرگ می ریزیم. سپس سیب زمینی های پخته شده، پیاز، سیر، سبزی معطر، تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و با دست خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.
از مواد به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست به شکل گرد یا بیضی فرم می دهیم.
در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا داغ شود. سپس شامی ها را در روغن داغ می ریزیم و هر طرف آنها را به مدت 5-7 دقیقه سرخ می کنیم تا طلایی شوند.
شامی های سرخ شده را روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. سپس آنها را در ظرف مناسبی می چینیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

طرز تهیه شامی ماهی

نکات لازم جهت تهیه شامی ماهی

برای تهیه شامی ماهی می توانید از هر نوع ماهی تازه یا منجمد استفاده کنید. اگر از ماهی تازه استفاده می کنید، بهتر است آن را به صورت قطعات کوچک خرد کنید و با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. سپس آن را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه بپزید.
برای اینکه شامی ماهی شما خشک نشود، بهتر است از سیب زمینی پخته شده استفاده کنید.
می توانید به شامی ماهی خود کمی آرد نخودچی اضافه کنید تا بافت آن منسجم تر شود.
برای اینکه شامی ماهی شما خوشمزه تر شود، می توانید به آن کمی رب گوجه فرنگی، زعفران دم کرده یا آبلیمو اضافه کنید.

شامی ماهی را می توان به صورت ساده یا با سس سرو کرد. برای سرو شامی ماهی به صورت ساده، می توانید آن را با برنج، نان یا سبزی خوردن سرو کنید. برای سرو شامی ماهی با سس، می توانید از سس گوجه فرنگی، سس مایونز، سس کچاپ یا سس فرانسوی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا