دسته‌بندی نشده

برگ پاپایا : ۱۳ خاصیت شگفت انگیز برگ پاپایا

با مجله دلگرم همراه باشید تا با خواص برگ پاپایا آشنا شوید

شما می توانید برگ های پاپایا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برگ پاپایا یک گزینه همه کاره برای محافظت از بدن شما است.

شما می توانید در صورت داشتن مالاریا و تب برگ را برای بهبود سریع مصرف کنید. جدا از استفاده ی دارویی ، برگ پاپایا می تواند زیبایی شما را حفظ کند و پوست شما را جوان نگه دارد.

خواص شگفت انگیز برگ پاپایا

جدول ارزش غذایی برگ پاپایا

خصوصیت میزان ارزش غذایی
کلسیم %7
آهن %5
منیزیم %3
ویتامین A %6
ویتامین C %8
ویتامین E %4
ویتامین K %4

خواص شگفت انگیز برگ پاپایا

خواص شگفت انگیز برگ پاپایا

برگ پاپایا خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب با این خواص آشنا میشویم


1. بهبود هضم غذا

برگ های پاپایاآنزیم های موثر مانند چیوپاپائین، پاپائین، پروتئاز و آمیلاز دارند د. به غیر از هضم، آنزیم های موجود در برگ پاپایا برای درمان زخم معده در یک دوره زمانی کوتاه استفاده می شود. چای تهیه شده با برگهای پاپایا در مورد درمان زخم های پپتیک موثر است. برگ همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که برای کاهش التهاب معده و کولون ضروری می باشد.

2. کاهش خطر ابتلا به سرطان

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که عصاره های پاپایا ترکیباتی به نام استئوژنین ایجاد کنند. این ترکیب می تواند خطرات ناشی ازبیماری های ریوی ، لوزالمعده و سرطان سینه را کاهش دهد. برگ پاپایا دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب و اثرات جانبی شیمی درمانی کمک می کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی اثر آنزیم در توسعه سرطان در حال انجام است.

3. کبد شما را سالم نگه می دارد

یک کبد ناسالم به بیماری هایی مانند زردی و سیروز کبدی کمک می کند. شما می توانید برگ های پاپایا را به هر شکل برای تقویت کبد خود درغذا ترکیب کنید. شایان ذکر است که در مورد زردی یا سایر مشکلات کبدی، با دکتر خود مشورت کنید و از خوردن سر خود دارو اجتناب کنید.

4. درمان درد قاعدگی

عصاره برگ پاپایا در طول درد قاعدگی مفید است. این عصاره نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه جریان قاعدگی را بهبود می بخشد. اگر چه درمان های طبیعی اثرات مطلوب را در سلامتی شما دارد، اما بهتر است با پزشک نیز مشورت شود.

5. درمان تب دنگی

یک پشه آلوده Aedes علت اصلی تب دنگی است. این نوع پشه تب دنگی را به جریان خون شما انتقال می دهد. تب دنگی میزان پلاکت خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.برگ های پاپایا در فاصله زمانی کوتاه این مشکل را درمان می کنند. تب دنگ یک بیماری بسیار جدی است. بنابراین، نباید این وضعیت را نادیده گرفت و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

6. برای بیماران دیابتی مفید است

دیابت به طور بالقوه بر روی سلامتی شما تاثیر منفی می گذارد.

در اغلب موارد، دیابت با آسیب کلیه و کبد چرب ناسالم همراه است. درست است که شما نمی توانید شروع دیابت را متوقف کنید ولی با این حال، همیشه می توانید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از عوارض بیشتر انتخاب کنید. به عنوان مثال، آنزیم هایی که در برگ پاپایا یافت می شوند، تولید انسولین را تنظیم می کنند و سطح قند موجود در جریان خون را حفظ می کنند. همچنین، آنتی اکسیدان هایی که در برگ یافت می شوند، برای جلوگیری از بروز عوارض دیابت مفید می باشد..

7. درمان مالاریا

برگ پاپایا نقش مهمی را در درمان تب مالاریا ایفا می کند. ، برگ های پاپایا خواص ضد مالاریا یی داردکه باعث می شود وضعیت شما بدون آسیب بیشتر بهبود یابد.

خواص میوه و برگ پاپایا

8. درمان اگزما

اگزما یک نوع التهاب پوست است که باعث خارش و خراشیده شدن پوست می شود برگ های پاپایا با خواص ضد التهابی خود باعث درمان اگزما می شوند. شما می توانید برگ را مصرف کنید و یا پودر برگ را در منطقه آسیب دیده بمالید.

9. کنترل رشد باکتری ها

رشد بیش از حد باکتری ها می تواندمنجربه مشکلات روده شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از مدفوع شل و اسهالی، باید برگ پاپایا را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. برگ حاوی 50 عدد ترکیبات فعال است که سطح باکتری خوب یا بد در بدن شما را کنترل می کند.

10. برگ پاپایا ضد شوره سر است

شوره سر یکی از عواملی است که به سلامتی مو و پوست سر شما آسیب می رساند. شما می توانید چندین محصول را در بازار پیدا کنید تا از شوره سر خلاص شوید. با این حال، این راه حل ها خواص بلند مدت ندارند.به سادگی با جوشاندن برگ ها می توانید از شوره سر برای همیشه خلاص شوید.

11. لطافت پوست

لازم به ذکر است که برگ پاپایا یک انبار از آنتی اکسیدان ها است که نه تنها از استرس رادیکال آزاد و یا استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، بلکه سلول های آسیب دیده را نیز بازسازی می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد بر سلامت شما می تواند بسیار زیان آور باشد. شما می توانید از بروز پیری زودرس با مصرف برگ های پاپایا جلوگیری کنید.

12. افزایش سطح انرژی

بدن خسته، در نهایت سطح انرژی را از بین می برد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند یکی از دلایل پایین بودن سطح انرژی سموم است. علاوه بر این، کمبود مواد مغذی نیز به این وضعیت کمک می کند. هنگامی که شما برگ های پاپایا را مصرف می کنید، مجموعه ای از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها همراه با آنزیم های تغذیه ای فراهم می کنید. این اجزا باعث افزایش گردش خون، انتقال منابع به هر عضو می شود که در نهایت باعث افزایش سطح انرژی در بدن شما خواهد شد..

13. درمان بیماری های حاد ریوی

در صورت عدم درمان به آسیب ریوی این شرایط می تواند باعث تخریب آلوئول شود.شما میتوانید با کمک برگ های پاپایا این بیماری را کنترل کنید. اجزاء برگها می توانند از کاهش میزان بافت ریه جلوگیری کنند.

خواص شگفت انگیز برگ پاپایا

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا