دسته‌بندی نشده

بررسی دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مواد شوینده نامرغوب، تنظیم نبودن دستگاه، سختی آب و … از جمله مواردی هستند که باعث کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شوند. ماشین ظرفشویی دستگاهی است که مزیت ها و سودمندی آن موجب شده یکی از وسایل مهم در آشپزخانه ها باشد. اما گاهی ممکن است، برای دارندگان ماشین ظرفشویی سوالات مختلفی در مورد شستن ظروف در این ماشین پیش بیاید.

ماشین ظرفشویی دارای مزایای بسیار زیادی است. اما گاهی به خاطر برخی ایرادات کوچک سوالات زیادی برای دارندگان این دستگاه پیش می آید. از جمله اینکه کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی به چه دلیل است؟ در اینجا به بررسی عوامل مختلفی که باعث کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شوند می پردازیم.

قبل از بررسی علل افتادن لک روی ماشین ظرف شویی لازم است لکه های افتاده روی ظروف را از خش تشخیص دهیم. اگر به کمک سرکه بتوانیم لکه را پاک کنیم آن لکه است و اگر پاک نشد، خش است که این موضوع ممکن است قابل حل کردن نباشد. اما لکه ممکن است به خاطر موارد بسیار زیادی روی ظروف در ماشین ظرفشویی باقی بماند. گاهی این لکه ها باعث کدر شدن ظروف می شوند.

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

نکات مهم در کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر مقدار مواد شوینده به کار برده شده برای ظرف در دستگاه کم باشد، ممکن است کثیفی ظروف به خوبی از بین نرود و این موضوع باعث کدر شدن ظروف شود. بهتر است برای حل مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی پیش از اینکه به مراکز تعمیر این ماشین ها مراجعه کنید، این نکات را رعایت کنید تا این مشکل را بتوانید حل کنید.

هنگامی که قرص یا دیگر شوینده ها را در ماشین ظرفشویی می گذارید لازم است دقت کنید که آب موجود در ماشین خیلی داغ باشد، تا با حل شدن مواد شوینده بهتر بتواند ظروف را بشوید و روی آن ها مؤثر باشد. دمای لازم باید بین ۶۰ تا ۷۰ درجه باشد و دقت کنید شاید علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی دمای پایین آب باشد.

همچنین لازم به ذکر است که ظروف را نباید قبل از گذاشتن در ماشین ظرفشویی آبکشی کرد. بهتر است با یک دستمال مواد غذایی را از روی ظروف پاک کرد. علت اینکه نباید ظروف را قبل از گذاشتن در ماشین آبکشی کرد این است که مواد شوینده ای که برای ماشین ظرفشویی طراحی شده اند دارای ذرات سخت هستند. این ذرات جهت سابیدن و به خوبی شستن ظرف های کثیف هستند. اگر از قبل ظروف آبکشی شوند ذرات سخت ممکن است روی ظروف نتوانند به خوبی عمل کنند.

نکات مهم در کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مهم ترین موارد در شستن ظرف ها با ماشین ظرفشویی

به این نکته که یکی از مهم ترین موارد در این زمینه می باشد نیز باید دقت شود که فیلترهای این دستگاه را لازم است هر چند ماه یکبار تعویض کرد. این کار را می توان به کمک تعمیرکار و سرویسکار انجام داد. اگر می خواهید کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی را مشاهده نکنید پس از چند بار شستن ظروف در دستگاه می توانید فیلتر را جدا کرده و آن را بشویید. زیرا اگر این فیلتر جرم بگیرد، روی ظروف داخل ماشین رسوب به جای می گذارد یا باعث کدر شدن آن ها می شود.

از نکات مهم دیگر برای حل مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید به آن دقت کرد این است که درجه ماشین باید چک شود که روی مقدار مناسب گذاشته شود و همچنین باید از برنامه های مناسب برای شستن ظروف استفاده کرد.

تأثیر مواد شوینده در شستن ظروف

استفاده کردن از مواد شوینده با کیفیت یکی دیگر از عوامل مهم برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی است. زیرا اگر از مواد شوینده نامرغوب استفاده کنید، ممکن است به هنگام شست و شو ظروف کدر و مات شوند. هنگام تهیه کردن شوینده های ماشین ظرفشویی مانند پودر نمک، قرص و یا جرمگیر باید برندهای با کیفیت را خریداری کرد. زیرا اخیرا نمونه های تقلبی زیادی از این مواد توسط افراد سودجو وارد بازار شده است.

این موضوع مهم را باید در نظر گرفت که هیچ گونه ارزانی بی دلیل نیست و هنگام خریداری شوینده های ظرفشویی برای جلوگیری از رسیدن آسیب به دستگاه از برندهای مرغوب و با کیفیت خریداری کنید. زیرا اگر شوینده نامرغوب به کار ببرید به مرور زمان باعث می شود ماشین ظرفشویی از کار بیفتد و طول عمر آن کم شود. مایع جلا دهنده ای که برای ماشین ظرفشویی استفاده می شود می تواند کشش سطحی آب را کم کرده و باعث سر دادن آب روی ظروف شود و لکه ها را به خوبی از بین ببرد.

اما اگر تمام نکات مربوط به شست و شوی ظروف در ماشین ظرف شویی به خوبی رعایت شوند همیشه نیاز به استفاده از جلا دهنده نیست و در صورت نبودن این مایع نباید لک روی ظروف باقی بماند یا شاهد کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشیم.

مهم ترین موارد در شستن ظرف ها با ماشین ظرفشویی

سختی آب برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

از جمله مواردی که در کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بسیار تأثیر گذار است سختی آب منطقه محل سکونت است. برای مکان هایی که آب آن سخت است لازم است سیستم فیلترینگ به کار برده شود تا ظرف ها به هنگام شستن در ماشین ظرفشویی مات نشوند. دقت کنید که آب نمکی که در مخزن نمک است دچار نشتی نشود. زیرا در صورت نشتی باعث می شود که ظرف ها به خوبی شسته نشوند.

پس حتما چک کنید که درب محفظه بسته است. گاهی به علت جمع شدن خرده های نمک روی درب آن ممکن است درب به خوبی بسته نشود‌. حتما برای شستن ظروف باید از نمک استفاده شود. این نمک باید در مخزن ماشین ظرفشویی قرار داده شود. نمک مخصوص ظرفشویی لازم است حتما خالص باشد. دقت کنید که این نمک در مواد شوینده کافی نیست و حتما باید از نمک مخصوص استفاده شود تا سختی آب را کم کند و قسمت سخت گیر ماشین لباسشویی بتواند به خوبی آب را نرم کند.

لازم به ذکر است باید دقت کرد که درجه سختی به خوبی تنظیم شود. پس اگر کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی را می بینید شاید علت آن تنظیم نشدن میزان سختی آب ماشین باشد. این میزان حتما باید با سختی آب منزل تنظیم شود. اگر این مورد مهم به خوبی صورت نگیرد باعث می شود تا به هنگام آبکشی نهایی لکه های روی ظروف باقی بمانند و ظروف کدر شوند. به خصوص اگر از مایع جلا دهنده برای شست و شو استفاده نشود.

منبع : آریاویکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا