دسته‌بندی نشده

برج پترین در کجاست و سازنده آن کیست ؟

برج پترین نام خود را از تپه‌ای گرفته است که روی آن قرار دارد. این برج دیده‌بانی 63 متری، نمونه‌ی مینیاتوری از برج ایفل پاریس است و از بالای آن می‌توان چشم‌اندازی 360 درجه از شهر پراگ را تماشا کرد.

اندازه‌ی این برج یک پنجم برج ایفل است؛ اما ارتفاع آن سبب می‌شود که بزرگ‌تر از اندازه‌ی واقعی به نظر برسد. برج دیده‌بانی پترین در سال 1891 و برای یک نمایشگاه بزرگ، با استفاده از ریل‌های راه‌آهن ساخته شد و بعدها در دهه‌ی 1930 میلادی، آن را به تپه‌ی پترین منتقل کردند. امروزه گردشگران می‌توانند با 30 دقیقه پیاده‌روی، از تپه‌ی پترین بالا بروند و به پایه‌ی این برج برسند.

همچنین می‌توان با استفاده از قطار کابلی به بالای تپه رسید و بعد از طی 299 پله‌ی این سازه‌ی آهنی، مناظر زیبایی از شهر را تماشا کرد. کافه و آسانسور نیز در این برج جای گرفته‌اند.

شهر پراگ مکان های تفریحی و دیدنی زیادی دارد و ما قصد داریم به یکی از این مکان های دیدنی جذاب بپردازیم. برج پترین، یکی از جاذبه های گردشگری پراگ است. پایتخت جمهوری چک پراگ نام دارد. پراگ یکی از پربازدیدترین شهرهای قاره اروپا محسوب می شود. این شهر زیبا روی رودخانه ویتاوا ساخته شده است.
پراگ به عنوان “قلب اروپا” شناخته شده اما به دلیل اینکه هنوز ساختارهای معماری باروک خود را حفظ کرده است، به عنوان “شهر پریان” نیز شناخته می شود.

برج پترین

تاریخچه برج پترین

برج پترین در پراگ در سال 1901 ساخته شد.ایده ساخت آن از باشگاه گردشگران چک، به ویژه از ویلیام کورز و واتیسلاو پاسوفسکی بود که از برج ایفل الهام گرفته بودند.برج پترین نسخه پنج برابر کوچکتر از برج ایفل است.در ژانویه 1890، این پروژه در مطبوعات در مقاله‌ای تحت عنوان “برج پترین، تصویری از آینده پراگ” ارائه شد.

ایده پردازان پروژه موفق به جمع آوری بودجه لازم شدند تا مهندس فرانتیشک پرشیل و مهندس جولیوس سوژک بتوانند پروژه ساخت را توسعه دهند.کار ساخت و ساز در مارس 1901 با هدف تکمیل ساخت و ساز تا آغاز نمایشگاه بزرگداشت شروع شد.در تاریخ 28 ژوئیه 1901 ساخت برج پترین به اتمام رسید و در 20 اوت 1901 رسماً برای عموم افتتاح شد.

ساختار اصلی این برج به صورت یک لوله هشت ضلعی است که در آن آسانسور قرار دارد و در اطراف آن دو راه پله مارپیچ با 299 پله وجود دارد، یکی برای بالا رفتن و دیگری برای پایین آمدن.این برج 63.5 متر طول و دو عرشه جهت مشاهده چشم انداز در اطراف دارد.

جاذبه‌های برج پترین

اگرچه برج پترین شباهت زیادی به ایفل داشته، اما در واقع تفاوت های معماری دارد. ورودی برج پترین تمام قسمت پایینی برج را می پوشاند. ارتفاع این برج 63.5 متر است. به عبارت دیگر برای دیدن منظره باشکوه پراگ باید 299 پله را در داخل برج بالا و یا با آسانسور داخل برج رفت.

از برج پترین می توانید منظره باشکوه پراگ را تماشا کنید. علاوه بر این، هنگامی که نور روز گرفتار می شود، عکس های عالی به دست می آید. هزینه هایی که برای دیدن این منظره باشکوه باید پرداخت شود به شرح زیر است :

برج پترین کجاست؟

  • 50 CZK برای بزرگسالان
  • 40 CZK برای کودکان 3-15 ساله، دانش آموزان و سالمندان
  • 20 CZK برای کودکان 0-3 سال

علاوه بر این هزینه یک خانواده 4 نفره (2 بزرگسال-2 کودک) برای بازدید از برج رصد پراگ 60 CZK است. آخرین بلیط ها حداکثر 30 دقیقه قبل از زمان بسته شدن فروخته می شود. ساعات بازدید از برج پترین با توجه به فصول متفاوت است. ساعات افتتاح و بسته شدن برج به شرح زیر می باشد.

  • بین نوامبر و مارس 10:00 الی 17:00
  • 10:00-19:00 در ماه آوریل
  • بین مه و سپتامبر 10:00-22:00
  • 10:00-18:00 در ماه اکتبر

بهترین زمان برای بازدید بین ماه های می و سپتامبر برای گرفتن عکس های عالی در برج دیدبانی است. از آنجایی که در این ماه ها روزها طولانی تر است، می توان در عکس ها تا حد امکان از نور خورشید بهره مند شد.
برج پترین برای افراد در هر سنی و افراد با نیازهای خاص مناسب است. علاوه بر 299 پله در داخل برج، یک آسانسور برای استفاده وجود دارد. افراد دارای ویلچر می توانند با استفاده از این آسانسور به راحتی به بالای برج صعود کنند.

دیوار گرسنگی در نزدیکی برج پترین

دیوار گرسنگی در نزدیکی برج پترین، دیواری قرون وسطایی است که از شهر کوچک و قلعه پراگ در برابر مهاجمان محافظت می‌کند.این دیوار به دستور چارلز چهارم، مشهورترین حاکم چک، با استفاده از سنگ و خاک موجود در تپه ساخته شده است و در زمان ساخت آن، در قرن 14، به طور باور نکردنی طولانی و ضخیم بود و در آن زمان بدون استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی تنها با دست ساخته شده بود.

تصاویر دیدنی از برج پترین

خلاصه

«برج پترین» به عنوان یک نسخه‌ی کوچک از برج ایفل پاریس و برای نمایشگاه جبلی در سال 1891 ساخته شد. با صعود از299 پله‌ی این بنا چشم‌انداز با شکوه پراگ را تا صدها کیلومتر خواهید دید.

منبع: ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا