دسته‌بندی نشده

بدغذایی کودک،راههایی که برای رفع بدغذایی کودک به شما کمک میکند

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک:کودکان عاشق این هستند که به تنهایی و بدون کمک شما غذا بخورند . برای او ظرفهای نشکن و مناسبی تهیه کنید تا بدون هراس از شکستن و یا کثیف کاری ، بتواند به تنهایی در آن غذا بخورد. شاید غذا خوردن کودک به تنهایی کمی کند و همراه با بازیگوشی باشد ولی به تدریج ، با کاهش جذابیت های اولیه این امر ، عادت به غذا خوردنهای این چنینی می کند .حال در ادامه میخواهیم راههایی را برای رفع بدغذایی کودک تان معرفی کنیمبا دلگرم همراه شوید:

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:غذای کمتری در ظرف کودک بریزید . کودکان معده کوچکی دارند و عموماً بهتر است وعده های غذایی در حجم کم و تعداد بالا به آنها داده شود . همچنین کودکان با دیدن ظرف پر از غذا ، اشتهای خود را از دست داده و بی حوصلگی از خود نشان می دهند .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:غذای کودک را در محلی ساکت و آرام به او بدهید . غذا خوردن در جلوی تلویزیون و یا کنار اسباب بازیها و یا زمین بازی حواس او را پرت عوامل جذاب تر از غذا می کند و در نتیجه نمی تواند خوب غذا بخورد . به جای این کار در حین غذا خوردن با او حرف بزنید و یا برایش قصه های جذاب تعریف کنید تا برای نشستن در کنار شما ، هدفی بالاتر از غذا خوردن نیز داشته باشد .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:هرگز قبل از وعده های اصلی غذا به فرزند خود شیرینی و شکلات ندهید زیرا این غذاها ، ارزش تغذیه ای بالایی ندارند و جلوی اشتهای کودک را نیز می گیرد . علاوه بر این سبب زود گرسنه شدن مجدد او و در نتیجه بد خلقی و لجبازیهای وی می گردد .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:کودک را از همان دوران خردسالی با طعم ها و ذائقه های مختلف آشنا سازید تا در بزرگسالی کمتر با طعم ها و غذاهای جدید مشکل پیدا کند . گاهی یک کودک بعد از ده یا پانزده بار خوردن یک طعم جدید ، به آن عادت می کند ، برای همین اگر از همان ابتدا در مقابل خوردن این غذاهای جدید ، مقاومت کرد ، خسته نشده و به تلاش خود ادامه دهید . اگر فرزندتان غذایی را رد کرد ، آن را از رژیم غذایی او حذف کامل نکنید زیرا ممکن است چند روز بعد یا چند ماه دیگر دوباره به آن طعم علاقمند شود .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:یک ساعت قبل از غذا به او شیر یا آب میوه های پر حجم ندهید ، زیرا با توجه به کوچک بودن معده او ، جایی برای خوردن غذای اصلی نمی ماند .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:بیشتر از 20 تا 30 دقیقه صرف غذا دادن به کودک نکنید ، گاهی برخی از مادران ساعتها ، بشقاب به دست در جلوی کودک نشسته تا شاید او یک قاشق دیگر بخورد . این کار تنها او را عصبی و بد خلق می کند . به جای این کار ، صبر کنید تا زمان وعده و یا میان وعده بعدی برسد .

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک:اگر کودک خواب آلوده است به زور به او غذا ندهید ، در این صورت با مقاومت شدید او روبه رو می شوید . در این موقعیت کمی غذا به او داده و سپس او را بخوابانید . مطمئن باشید بعد از بیدار شدن غذا خود را با اشتهای بیشتری می خورد

بدغذایی کودک و رفع بدغذایی کودک

راههای رفع بدغذایی کودک: رنگ غذا عامل مهمی در تشویق کودک برای غذا خوردن است . غذای فرزند خود را با سبزیجات رنگارنگ کنید تا برای او جذابتر شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا