دسته‌بندی نشده

با سرخ کن بدون روغن چه غذایی می شود درست کرد ؟

آموزش 6 نوع غذا ساده و آسان با سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن در اصل یک اجاق گاز همرفت تقویت شده است. فضای جمع و جور آن پخت و پز را سریع تر می کند. قسمت بالای دستگاه دارای مکانیزم گرمایش و فن است. هوای گرم به سمت پایین می رود و اطراف مواد غذایی قرار می گیرد که در یک سبد سرخکن سبک قرار می گیرند. این گردش سریع باعث می شود غذا ترد شود ، درست مثل سرخ کردن در روغن .

سرخکن های بدون روغن به عنوان یکی از سالم ترین روش ها برای سرخ کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. با ما همراه باشید تا غذاهایی با سرخ کن بدون روغن میتوان درست کرد را به شما معرفی کنیم.

با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی میشه درست کرد؟

با سرخ کن بدون روغن چی درست کنم ؟

یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران سرخکن بدون روغن ! این دستگاه جزو بهترین محصولات برای تهیه انواع غذاهای بدون روغن است . که به کمک آن می توانید ۲۰ نوع غذای متنوع و خوشمزه را بپزید .
بنابراین اگر می خواهید طعم و مزه و بوی دلخواه غذاهایتان از بین نرود ؛ قطعا سرخکن بدون روغن انتخاب خوبیست . از جمله غذاهایی که با این دستگاه پیشرفته می توان درست کرد همبرگر است. که در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای متوسط به خوبی تهیه خواهد شد .

دستور پخت غذا با سرخ کن بدون روغن یا یک قاشق روغن برای آماده کردن فست فودها و برشته کردن آنها گزینه خوب و مثال زدنی است . که موجب کاهش استفاده از روغن و صرفه جویی در وقت و انرژی تان می باشد .
طرز تهیه سوسیس در سرخ کن بدون روغن نیز آسان است .
برای این کار تنها ۱۰ دقیقه زمان کافیست تا سوسیس ها برشته شده و در دمای ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه آماده شوند .

پخت سبزیجات در سرخ کن بدون روغن و همچنین تهیه قارچ در سرخ کن بدون روغن خصوصا برای افرادی که رژیم غذایی دارند ؛ در مدت زمان کمی امکان پذیر است .
بنابراین با خرید سرخکن بدون روغن میتوانید زندگی سالمتری را به خود و اعضای خانواده تان هدیه دهید .

غذاهایی با سرخ کن بدون روغن

1. سرخ کردن مرغ

می توانید انواع مرغ را با این دستگاه سرخ کنید. اگر دقت کرده باشید ، قسمت سینه ی مرغ ، اگر به تنهایی و به طورمعمولی سرخ شود ، خیلی خشک می شود اما جریان همرفت هوا باعث آبدار شدن گوشت می شود. همچنین پخت قسمت ران مرغ در این دستگاه ، به شدت توصیه می شود زیرا آن ها بسیار آبدار و خوشمزه می شوند.

2. درست کردن چیپس

شما می توانید با این دستگاه هر نوع چیپسی شامل چیپس سیب زمینی و… را درست کرده و نوش جان کنید . نحوه ی انجام کار این گونه است که ابتدا سرخ کن را تا دمای ۳۶۰ درجه گرم کنید. سیب زمینی ها را برش های بسیار نازک بزنید .
بگذارید سیب زمینی ها به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد بمانند . سپس آن ها را تخلیه کنید. روی پارچه ای بگذارید تا خشک شوند .

به سیب زمینی ها با اسپری نمک بپاشید.
برش های سیب زمینی را به صورت یک لایه بر روی سینی در سبد سرخ کن قرار دهید. حدودا ۱۵ تا ۱۷ دقیقه زمان میبره تا کاملا ترد شوند .
همچنین باید هر ۵ دقیقه یک بار به آن ها سر زد و برش های سیب زمینی را پرخاند و به هم زد.

درست کردن چیپس

3. پخت تخم مرغ آب پز

شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد اما شما می توانید به راحتی تخم مرغ های آب پز را بدون حتی یک قطره آب در این دستگاه درست کنید. فقط کافی است به اندازه ی کافی آن ها را در سرخ کن برقی بدون روغن قرار دهید ، سپس پوست آن ها را کنده و نوش جان کنید.

4. پیاز حلقوی سرخ شده ( سخاری شده )

اگر شما هم یکی از طرفداران پیازهای سخاری هستین پس خوشحال باشید که می توانید این خوراکی لذیذ را ، بدون ضرر سرخ شدن در روغن زیاد ، در سرخ کن های بدون روغن ، تهیه کرده و میل کنید .

طرز تهیه کوکی های شکلاتی در سرخ کن

5. کوکی های شکلاتی

شما می توانید کوکی ها را کاملا در سرخ کن بی روغن بپزید .
کوکی ها یک عصرانه ی پرطرفدار بین مردم هستند و چه بهتر که بتوان این عصرانه ی لذیذ را سالم و بدون روغن تهیه کرد.

6. درست کردن ماهی سالمون

شما فقط در عرض چند دقیقه می توانید یک شام سبک و دلپذیر را روی میز قرار دهید !
این دستگاه این توانایی را دارد که ماهی را فقط در عرض ۱۰ دقیقه طبخ کند .

منبع : تا خرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا