دسته‌بندی نشده

با درمان گیاهی سوزش ادرار چقدر آشنایی دارید؟

درمان گیاهی سوزش ادرار

درمان گیاهی سوزش ادرار

یک نوع درمان گیاهی سوزش ادرار جوشانده عناب خشك به مقدار ٣٠ تا ٤٠ گرم در یك لیتر آب كه به مدت نیم ساعت بجوشد براى درمان ناراحتی های مجارى ادرار مفید است.

درمان گیاهی سوزش ادرار

گل و ریشه نیلوفر آبى براى درمان گیاهی سوزش ادرار مصرف می شود. یك قاشق قهوه خورى گل خشك نیلوفر آبى را در یك فنجان آبجوش به مدت ١٠ دقیقه دم كنید و روزى ٢ إلى ٣ فنجان میل كنید.

درمان گیاهی سوزش ادرار

ادرار نكردن، دستگاه بدن را مسموم می سازد، در چنین مواردى باید سه یا چهار قاشق قهوه خورى پیاز رنده شده را روى نان و مربا ریخت و خورد و یا آن را با سوپ شیر و یا سوپ سبزى مصرف نمود.

درمان گیاهی سوزش ادرار

جوشاندهء برگ زغال اخته ی فرنگى به مقدار سى گرم در یك لیتر آب براى بچه‌هایى كه ادرار خود را نمى توانند نگه دارند و پى در پى ادرار می کنند توصیه شده است.

درمان گیاهی سوزش ادرار

با بادام شیرین شربتى بنام (شربت بادام) تهیه مى كنند كه در مورد التهاب و تورم اعضاء تناسلى و ادرار مفید است. این شربت خنك و مسكن مى باشد و براى تهیه ی آن باید اینطور عمل كرد:

یك كیلو گرم بادام را باید پوست كند و آن را در هاونى كه كمى آب دارد كوبید تا خمیرى بدست آید. این خمیر را در یك لیتر آب و پانصد گرم شكر حل كرده بعد آن را در صافى با فشار صاف كرده و هفتصد گرم قند و دویست و پنجاه گرم عرق بهار نارنج را به آن اضافه مى نمائیم شربت حاضر است.

درمان گیاهی سوزش ادرار

اگر شیره ی تخم كدو را در شیر یا آب بپزید، درد ورم مجارى ادرار را بر طرف مى كند.

درمان گیاهی سوزش ادرار

با بادام شیرین، شیر بادام را تهیه مى كنند كه مصرف آن براى درمان مجارى ادرار توصیه مى شود. پنجاه گرم بادام شیرین و پنجاه گرم شكر یا عسل و یك لیتر آب لازم است. بادامها را در آب نیم گرم بخیسانید و پوست بكنید و آن را در هاونى كه كمى آب سرد در آن ریخته‌اید بكوبید تا خمیرى به دست آید. بعد این خمیر را با آبى كه مانده است مخلوط و حل كنید. شكر یا عسل را در آن بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود و بعد آن را از صافى نازكى رد كنید.

دستور دیگر براى تهیه شیر بادام این است كه دوازده بادام را كه با پوست آن شكسته‌اند دوازده دقیقه در نیم لیتر شیر بجوشانند و بعد آن را از صافى نازكى رد كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا