دسته‌بندی نشده

با خواص حیرت انگیز مویز آشنا شوید

همه چیز درمورد مویز

اگر روزهایی که باید پاهایتان را زیر کرسی مادربزرگ بیشتر فشار می‌دادید تا بیشتر گرم شوید را به یاد داشته یا تجربه کرده باشید، حتماً طعم شیرین مویز را هم به خاطر دارید. به استناد حرف‌های مادر و مادربزرگ‌ هایمان خواص مویز بسیار زیاد است و باید آن را در طول سال همیشه با خودمان داشته باشیم و بخوریم.

مویز در دسته‌ بندی خشکبار قرار می‌گیرد که حاصل از خشک کردن انگور است. مویز خود نوعی از کشمش است که از انگور شاهانی به دست می‌ آید. کشمش عنوانی است که معمولاً به دانه‌ های زیرتر خشک شده انگور گفته می‌شود. در حالی که دانه‌های مویز همگی دارای اندازه‌ های بزرگی هستند.

کالری و ارزش غذایی مویز

هر 100 گرم مویز حاوی 283 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری ۲۸۳
چربی کل ۰٫۳ گرم
چربی اشباع ۰ گرم
چربی چند اشباع‌ نشده ۰٫۲ گرم
چربی تک‌ اشباع‌ نشده ۰ گرم
کلسترول ۰ میلی‌گرم
سدیم ۸ میلی‌گرم
پتاسیم ۸۹۲ میلی‌گرم
کربوهیدرات کل ۷۴ گرم
فیبر غذایی ۷ گرم
قند ۶۷ گرم
پروتئین ۴٫۱ گرم
ویتامین آ ۷۳ واحد غذایی
ویتامین ث ۴٫۷ میلی‌گرم
ویتامین دی ۰ واحد غذایی
ویتامین ب ۶ ۰٫۳ میلی‌گرم
ویتامین ب ۱۲ ۰ µگرم
کلسیم ۸۶ میلی‌گرم
آهن ۳٫۳ میلی‌گرم
منیزیم ۴۱ میلی‌گرم

مویز/کالری مویز/ ارزش غذایی مویز/خواص مویز/کشمش/خواص کشمش/ارزش غذایی کشمش/کالری کشمش

بیشتر بخوانید:

کالری بادام چقدر است ؟ کالری حاصل از بادام را چگونه بسوزانیم ؟

پسته چه مقدار کالری دارد ؟ آیا پسته چاق کننده است ؟

مویز/کالری مویز/ ارزش غذایی مویز/خواص مویز/کشمش/خواص کشمش/ارزش غذایی کشمش/کالری کشمش

خواص مویز

1. مویز تصفیه‌ کننده‌ ی طبیعی خون است

هیچ کس با یک پوست بدون عیب و ایراد متولد نمی‌شود و رسیدن به پوستی مطلوب و زیبا، آرزوی هر زنی است. مویز دارای خواصی طبیعی که با تصفیه‌ی خون مرتبط هستند. این ماده‌ ی خوراکی کمک می‌کند تا مایعات خطرناک، سموم و مواد زائد از سیستم بدن خارج شوند.

همین سموم و مواد زائد هستند که معمولا مشکلات پوستی مخصوصا آکنه، لک صورت و پوست، چین و چروک‌ ها و مشکلات دیگر را ایجاد می‌کنند. زمانی که خون به خوبی پاکسازی و تصفیه شود، آن‌چه برای‌ تان باقی خواهد ماند پوستی سالم، بدون مشکل و درخشان است.

2. مویز پوکی استخوان را درمان می‌ کند

پتاسیم و کلسیم موجود در مویز، از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند برای تقویت استخوان‌ها و حصول اطمینان از این‌که از بیماری‌ هایی مانند پوکی استخوان دور خواهید بود.

در صورتی که در حال‌ حاضر از این مشکل رنج می‌برید، مویز منجر به بازسازی استخوان‌ها و درمان این بحران می‌شود.

3. مویز ریزش مو را درمان می‌ کند

آهن به گردش خون مناسب در بدن و فولیکول‌ های مو کمک می‌کند. این امر تضمین می‌کند که رشد مو به خوبی انجام شود و به این ترتیب می‌تواند مشکل ریزش مو را درمان کند. مویز ریزش مو را به طور کلی دور از شما نگه می‌ دارد. این مورد یکی از مزایای ایده‌ آل مویز است که بسیاری از آدم‌ ها به دنبال آن هستند.

4. مویز از سفید شدن موها جلوگیری می‌ کند

ویتامین C و آهن موجود در مویز مقوی باعث جذب مواد معدنی مختلف می‌شود و به تغذیه‌ی عمقی تارهای مو کمک می‌کند. این تاثیر نه تنها باعث می‌شود که سلامت کلی موها حفظ شود، بلکه رنگ موی طبیعی را نیز حفظ کرده و از سفیدی مو جلوگیری می کند.

5. مویز کم‌ خونی را درمان می‌ کند

مقدار مناسب آهن موجود در مویز همان چیزی است که سطح هموگلوبین را در خون افزایش می‌ دهد و کم‌ خونی را به یک شیوه‌ی بسیار عالی درمان می‌کند. خوردن یک مشت مویز به صورت روزانه اطمینان حاصل خواهد کرد که نیاز روزانه‌‌ ی بدن‌ تان به آهن تامین می‌شود.

6. مویز کلسترول بد را کاهش می‌ دهد

با استفاده از مویز، LDL که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته شده‌است در بدن کاهش می‌یابد. این ماده‌ی خوراکی ترکیباتی ضد کلسترول به شکل فیبر محلول دارد که کلسترول را در بدن از بین می‌برند و سبب ارتقاء سلامت شما می‌شوند. حتی آنزیم‌ هایی در مویز وجود دارند که کلسترول را جذب می‌کنند و سطح آن را در بدن کاهش می‌دهند.

7. مویز فشار خون را کنترل می‌ کند

فشار خون بالا یکی از مشکلات بسیار شایع است که منجر به بروز مشکلات جدی زیادی در بدن می‌شود. مقدار پتاسیم فراوان موجود در کشمش سیاه (مویز) سبب می‌شود که خوردن آن در هنگام صبح مناسب باشد، چرا که سدیم را در بدن کاهش می‌دهد.

سدیم یکی از دلایل اصلی بالا رفتن فشار خون است. مویز به این ترتیب می‌تواند مشکل فشار خون شما را درمان کند.

8. مویز برای دندان‌ ها مفید است

مویز برای دندان‌ ها بسیار مناسب است. این میوه‌ ی خشک مغذی حاوی فیتوکمیکال‌های مورد نیاز بدن است. مویز، عناصر طبیعی و اسید اولئانولیک زیادی دارد ​​که یکی از بهترین مزایای کشمش سیاه (مویز) محسوب می‌ شود.

خاصیت مویز برای مراقبت از دندان‌ ها نیز یکی از بهترین فواید آن است. این میوه‌ی خشک می‌تواند از فاسد شدن دندان جلوگیری کند و با میکروب و کرم‌خوردگی مبارزه کند. مویز همچنین باعث جلوگیری از رشد تعدادی از باکتری‌ها که روی دندان‌ها پوسیدگی ایجاد می‌کنند، می‌شود.

مویز با داشتن مقدار فراوانی از مواد معدنی طبیعی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ارگانیک در نظر گرفته می‌شود.

9. مویز دارای فیبرهای مفید است

مویز مزایای فراوانی دارد، اما وجود فیبر‌های مهم در آن، سبب می‌شود غذای مورد استفاده در بسیاری از رسپی‌ها باشد. این ماده‌ ی خوراکی به حذف صفرا از بدن کمک می‌کند و کلسترول اضافی را نیز از بین می‌برد.

مقدار کالری این غذای ارگانیک نیز یکی از بهترین ویژگی‌های آن است. فیبر موجود در این ماده‌ی خوراکی سبب می‌شود که بسیاری از سموم مضر بدن از بین بروند. مویز همچنین می‌تواند به پاکسازی دستگاه گوارش کمک کند.

یک نکته که باید در نظر داشته باشید این است که کالری مویز می‌تواند وزن شما را افزایش دهد اگر در خوردن آن تعادل را رعایت نکنید.

10. مویز برای استخوان‌ ها فایده دارد

یکی از بهترین فایده‌ های کشمش سیاه (مویز) این است که می‌ تواند برای حفظ سلامت استخوان‌ ها مورد استفاده قرار بگیرد. کشمش حاوی مقدار زیادی کلسیم است و همین یکی از دلایل اصلی مفید بودن مویز برای بدن‌مان است.

این ماده‌ ی خوراکی علاوه بر مقادیر مناسب کلسیم، حاوی بور نیز است، که یک میکرو نوترینت محسوب می‌شود. بدن به مقدار کمی بور نیاز دارد، اما به هر حال این ماده باید در بدن وجود داشته باشد.

هیچ کس نمی‌ واند مزایایی را که کشمش سیاه (موی) برای سلامتی دارد، نادیده بگیرد. این میوه‌ی خشک فوق‌العاده برای ما مفید است و باید به طور روزانه در مقادیر کم مصرف شود.

مویز/کالری مویز/ ارزش غذایی مویز/خواص مویز/کشمش/خواص کشمش/ارزش غذایی کشمش/کالری کشمش

بیشتر بخوانید:

۱۶ خاصیت مویز : آشنایی با خواص بی نظیر مویز برای سلامتی

کالری شیره انگور : دانستنی های طلایی درمورد شیره انگور

کالری گردو : ارزش غذایی گردو

کالری فندق : فندق چه خواصی دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا