دسته‌بندی نشده

با این افراد به هیچ وجه نباید درد و دل کرد!!

با چه کسانی درد دل نکنیم ؟

ما انسان هستیم و هر انسانی دوست دارد و می خواهد احساسات خود را به اشتراک بگذارد و یا به عبارتی درد دل کند.

درد دل کردن اغلب به این خاطر انجام می شود که ما فکر می کنیم دیگران می توانندبه ما کمک کنند و این کار از فشارهای روحی و روانی ما کم می شود.

حتماً بخوانید:

با چه کسانی نباید درد و دل کرد ؟

برخی از افراد و شرایط وجود دارند که با آنها دردودل کردن ممکن است منجر به مشکلات و عواقب ناخوشایندی شود.
در ادامه به برخی از این افراد و شرایط اشاره می‌کنیم

پدر و مادر

پدر و مادر، به عنوان افراد خانواده، ممکن است برای شما اهمیت داشته باشند، اما آنها به عنوان مشاوران شما در موضوعات رابطه عاطفی مناسب نیستند. اگر با همسرتان مشکلاتی دارید، بهتر است به دیگران مشورت کنید و از صحبت کردن با پدر و مادرتان در این مورد خودداری کنید. چرا که پدر و مادر به دلیل علاقه شدید به شما و همچنین به دلیل نگرش محافظه کارانه، ممکن است به دنبال یافتن اشکالات و مشکلات در همسرتان باشند و این می‌تواند به خراب شدن رابطه شما با همسرتان منجر شود. همچنین، مادران به دلیل علاقه زیاد به فرزندانشان، ممکن است توصیه هایی که به شما می‌دهند، غیر واقعی و کمی احساسی باشد. بنابراین، بهتر است در مورد مشکلات خود با افرادی که تجربه و دانش کافی در این زمینه دارند، مشورت کنید.

اعضای خانواده همسر

با این افراد به هیچ وجه نباید درد و دل کرد!!

اعضای خانواده همسر شما، مانند خواهر، برادر، جاری و دیگر اقوام، ممکن است گزینه‌های مناسبی برای درد دل شما نباشند. اگر با خواهر یا پدر و مادر همسرتان دلسوزی داشته باشید، بهتر است با جاری خود درد دل نکنید. زیرا اگر جاری شما رازدار نباشد، با وجود مشکل بین شما و او، همه حرف‌های شما به گوش خانواده همسرتان می‌رسد. همچنین، خواهر و برادر همسرتان نیز ممکن است به دلیل علاقه زیاد به برادرشان، فرد مناسبی برای درد دل شما نباشند.

بعضی از دوستان

با این افراد به هیچ وجه نباید درد و دل کرد!!

بعضی از دوستان خوب و رازدار می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس آرامش کنید و از استرس خلاص شوید، اما باید مراقب باشید که همه مشکلات و رازهای شخصی خود را با آنها به اشتراک نگذارید. بهتر است این مسائل را با دوستانی که مطمئن هستید می‌توانید به آنها اعتماد کنید، به اشتراک بگذارید. همچنین، اگر دوستی دارید که از زندگی عاطفی خود راضی نیست، بهتر است از او درباره مسائل رابطه خود نپرسید، زیرا ممکن است نظرات منفی و بدبینانه او تاثیر منفی بر روی شما داشته باشد. بهتر است با افرادی که تجربه‌ی موفقیت در روابط داشته‌اند، صحبت کنید.

نامزد و یا همسر

با این افراد به هیچ وجه نباید درد و دل کرد!!

اشتباه است که در مرحله آشنایی با همسر یا نامزدتان، مشکلات خانوادگی، شخصی و روحی خود را با او به اشتراک بگذارید. این کار ممکن است دردسرهایی را برای شما به همراه داشته باشد و یا باعث شود که طرف مقابلتان شما را به عنوان فردی ضعیف و ناتوان در حل مسائل ببیند.

بیشتر افراد ساعات زیادی از شبانه‌روز خود را در محل کار می‌گذرانند. اما همیشه توصیه می‌شود که در محل کار، مسائل خانوادگی و عاطفی خود را با همکارانتان به اشتراک نگذارید. چرا که این کار ممکن است منجر به پیشنهادهایی شود که باعث خراب شدن رابطه شما شود و یا همکارانتان این مسائل را به دیگران منتقل کنند.

همسایه

اگر به همسایه‌ی خود در کوچه درباره مسائل شخصی و عاطفی خود صحبت کنید، اشتباه می‌کنید. او نمی‌تواند به درستی راهنماییتان کند و ممکن است راهنمایی‌های نادرستش باعث ایجاد مشکلاتی برای شما شود. هرگز درباره خانواده‌ی همسرتان و مسائل خانوادگی به او چیزی نگویید، به خصوص اگر همسایه‌ی شما با خانواده‌ی همسرتان آشنا است.

با کی درد و دل کنیم ؟

افرادی که بهترین گزینه برای درد و دل کردن هستند:

افرادی که با احساس همدردی و همراهی، شمار را درک کنند.
به مشکلات شما با توجه و تمرکز کامل گوش دهند.
شما را قضاوت نمی کنند.
تحت هر شرایطی راز دار شما هستند
دارای ذهن باز هستند و راهکارهای اساسی برای حل مسائل می دانند
مثبت و امیدوار هستند و به شما احساس آرامش می دهند.

حالا اگر کسی را برای درد و دل کردن پیدا نکردید نگران نباشید یک راهکار عالی برای شما داریم !

نوشتن درد دل روی کاغذ

قلم و کاغذ بهترین راه حل است و می تواند بهترین دوست شما برای به اشتراک گذاشتن تمام احساسات شما باشد.

قلم می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید و کاغذ همیشه به آنچه قلم می‌گوید بدون هیچ اعتراضی گوش می‌دهد.

شما می توانید از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید، اما من احساس می کنم جادوی واقعی تنها زمانی اتفاق می افتد که از قلم و کاغذ استفاده کنیم.

برخی ممکن است این را نوشتن یک مجله یا دفتر خاطرات بنامند، اما هر چه نام آن را بگذارید، قلم و کاغذ را به عنوان بهترین دوست خود قرار دهید، هرگز احساس تنهایی یا غمگینی نخواهید داشت.

راهنماهای زیر نیز می تواند شما را در مورد مسئله درد دل کردن راهنمایی کند:

  • صحبت کنید: با شخص مورد نظر صحبت کنید و به او بگویید که چه اتفاقی رخ داده است و چگونه احساس می‌کنید. این کمک می‌کند تا ابهامات برطرف شود و روابط بهبود پیدا کنند.
  • تلاش کنید برای فهمیدن دیدگاه دیگران: سعی کنید به دیدگاه دیگران نیز توجه کنید و سعی کنید به مشکلات از دیدگاه آن‌ها نگاه کنید.
  • تمرین صبر: صبر کردن و منتظر ماندن تا ابهامات برطرف شود، می‌تواند به شما کمک کند تا روابط خود را بهبود بخشید.
  • استفاده از تکنیک‌های مدیتیشن: تکنیک‌های مدیتیشن می‌توانند به شما کمک کنند تا آرامش بیشتری پیدا کنید و بهتر بتوانید با مشکلات روبرو شوید.
  • مراجعه به مشاور: در صورتی که مشکلات شما به حدی شدید است که نمی‌توانید آن‌ها را به تنهایی حل کنید، می‌توانید به مشاور مراجعه کنید تا به شما کمک کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا