دسته‌بندی نشده

با ارزش غذایی و خواص آب هویج آشنا شوید

همه چیز درمورد آب هویج

کالری آب هویج و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. نوشیدن آب هویج فواید بی‌نظیری برای سلامتی ما دارد.هویج، منبع خوبی از ویتامین‌هاست مانند بتاکاروتن که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است.

یک لیوان آب هویج در روز می‌تواند خدمت زیادی به بدن شما بکند؛ برای چشم‌هایتان مفید است، قند خون را تثبیت می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و با التهاب می‌جنگد.

کالری و ارزش غذایی آب هویج

هر 100 گرم آب هویج طبیعی حاوی 40 کالری می باشد.

نوشته های مشابه
مقدار 100 گرم
کالری 40
کربوهیدرات 9.28 گرم
پروتئین 0.95 گرم
چربی 0.15 گرم
آب 88.87 گرم
فیبر 0.80 گرم
قند 3.91 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم

آب هویج/کالری آب هویج/ارزش غذایی آب هویج/خواص آب هویج/کالری آبمیوه/لاغری با آب هویج

آب هویج/کالری آب هویج/ارزش غذایی آب هویج/خواص آب هویج/کالری آبمیوه/لاغری با آب هویج

خواص آب هویج

1. خواص آب هویج برای سرطان معده

هویج حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است نقشی در پیشگیری از سرطان داشته باشد در بررسی مطالعات، محققان تاثیر هویج را در افراد در معرض خطر سرطان معده بررسی کردند.

آن ها نتیجه گرفتند که خوردن هویج با 26 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط است. با این حال، مشخص نیست که چه مقدار از آن ها باید به منظور کاهش خطر سرطان معده خورده شود. مطالعات بیشتر کنترل شده برای تأیید این ارتباط مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: علائم، تشخیص و پیشگیری از سرطان معده

2. خواص آب هویج برای مبارزه با پیری

میزان زیاد بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود، از سرعت پروسه‌ پیری کم کرده و سالخوردگی سلول‌ها را به تاخیر می‌اندازد. ویتامین A، تولید کلاژن در پوست را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر می‌کند. ویتامین A. یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در پوست مبارزه می‌کند.

3. خواص آب هویج برای پیشگیری از بیماری‌ های قلبی

نوشیدن آب هویج یکی از راه‌های مفید برای محافظت از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ و عروقی است. مقدار زیاد آنتی‌ اکسیدان موجود در هویج می‌تواند از قلب و سیستم عروقی شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و ضمنا کلسترول را پایین بیاورد.

تحقیقات نشان داده نوشیدن آب هویج می‌تواند یکی از راه‌ های بسیار موثر کاهش ریسک بیماری‌ های قلبی و سکته‌ مغزی باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

4. خواص آب هویج برای تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص آب هویج این است که یک لیوان بزرگ آن چیزی حدود ۳۵‌ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدنتان برای حفظ عملکرد مناسب سیستم ایمنی را تامین می‌کند. بدون ویتامین C، سیستم ایمنی شما برای مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها مجهز نخواهد بود و بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها می‌شوید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ مواد خوراکی حیرت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

5. خواص آب هویج برای کاهش وزن

از آنجا که کالری آب هویج کم است، جایگزین کردن این نوشیدنی به جای آب و جوشاندن سودا و سایر نوشیدنی های شیرین می تواند به کاهش سریع وزن کمک کند. آب هویج همچنین ترشح صفرا را افزایش می دهد که می تواند سوخت و سوز بدن را افزایش بدهد.

5. خواص آب هویج برای دید قوی

اغلب گفته می شود که خوردن هویج برای چشم شما مفید است. معلوم است حقیقت پشت این ادعا وجود دارد. آب هویج منبع خوبی از بتا کاروتن، نوعی از ویتامین A است که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است.

نوشیدن آب هویج می تواند اختلالات چشم های مختلف مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید کمک بسیاری می کند. پس این نوشیدنی به محافظت از سطح چشم کمک می کند و بینایی را قوی می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت بینایی با روشهای ساده بدون نیاز به چشم پزشک

6. خواص آب هویج برای لوسمی

تحقیقات بیشتری نیاز است اما آب هویج ممکن است نقش بعدی در درمان لوسمی داشته باشد. در یک مطالعه، محققان بررسی اثر عصاره آب هویج بر روی سلول های لوسمی را بررسی کردند. عصاره آب هویج سبب خود تخریبی سلول های لوسمی شده و چرخه سلولی آن ها را متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: لوسمی چیست / علل و علائم لوسمی کدامند؟

7. خواص آب هویج برای سرطان پستان

سطح بالای کاروتنوئیدها در آب هویج ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند. مطالعه از بازمانده سرطان پستان به بررسی تاثیر آب هویج بر سطح کاروتنوئیدها، نشانگرهای استرس اکسیداتیو و نشانگرهای التهاب خون می پردازد.

محققان گزارش دادند که سطح بالاتری از کاروتنوئیدها در خون با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارد. در طول مطالعه، شرکت کنندگان 8 اونس آب هویج روزانه به مدت 3 هفته مصرف کردند. در پایان مطالعه، زنان دارای سطوح بالاتری از کاروتنوئید و سطوح پایین تر نشانگر مرتبط با استرس اکسیداتیو بودند.

بیشتر بخوانید: علائم اصلی و راههای تشخیص سرطان سینه کدامند ؟

8. خواص آب هویج برای بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)

یکی از خواص آب هویج این است که دارای ویتامین C بالا است. محققان در ارتباط با مصرف ویتامین C و بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) در بزرگسالان کره ای در سن 40 سالگی و یا بالاتر بررسی کردند.

آن ها دریافتند افرادی که مبتلا به COPD هستند مصرف زیاد مواد مغذی موجود در آب هویج، از جمله کاروتن، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C، نسبت به افراد بدون COPD به میزان قابل توجهی کمتر است.

با این حال، افراد مبتلا به COPD همچنین به طور کلی غذا کمتر از افراد بدون COPD خوردند. برای افرادی که به شدت سیگار می کشند خطر ابتلا به COPD در افرادی که بیشتر ویتامین C مصرف می کنند نسبت به کسانی که بسیار کم مصرف دارند، پایین تر است.

آب هویج/کالری آب هویج/ارزش غذایی آب هویج/خواص آب هویج/کالری آبمیوه/لاغری با آب هویج

بیشتر بخوانید:

کالری هویج : 100 گرم هویج چقدر کالری دارد ؟

۱۰ خاصیت شگفت انگیز آب هویج برای سلامتی

اب هویج و خواص شگفت انگیز آب هویج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا