دسته‌بندی نشده

ب‌ام‌و M6 GT3اسپورت یک خودروی مسابقه جدید

ب‌ام‌و موتور اسپورت یک خودروی مسابقه‌ای جدید بر مبنای M6 معرفی خواهد کرد. ب‌ام‌و M6 GT3 اوایل سال آینده میلادی برای تست آماده خواهد بود و تیم‌های مسابقه می‌توانند در پایان ۲۰۱۵ آن را خریداری کنند. M6 GT3 برای رقابت در سری مسابقات ب‌ام‌و اسپورت تروفی ۲۰۱۶ طراحی شده است.

BMW M6 GT3 Racing Car

BMW M6 GT3 Racing Car

ب‌ام‌و M6 GT3 بر مبنای یک مدل تولیدی ساخته و حتی از موتور ۴/۴ لیتری V-8 با توربوهای دوقلو مشابه مدل شهری استفاده می‌کند. ولی در همین حال، از تنظیمات گسترده‌ای برای حضور در پیست استفاده می‌کند.

علاوه بر یک «قفس محافظ» و صندلی‌های مسابقه‌ای، M6 GT3 از امکاناتی مانند گیربکس مسابقه‌ای، ABS مخصوص رقابت‌های سرعت بهره می‌برد. شاسی و سیستم تعلیق این خودرو نیز به صورت دستی توسط مهندسان ب‌ام‌و موتور اسپرت در کارخانه مونیخ آلمان تنظیم شده‌اند.

ب‌ام‌و M6 GT3اسپورت یک خودروی مسابقه جدید

در تصاویری که نمایش داده شده، ب‌ام‌و M6 GT3 از یک کیت بدنه جالب‌توجه همراه با تعداد زیادی دریچه هوا در جلو و همین‌طور سپرهای عریض‌تر، یک بال بزرگ در عقب و یک دیفیوزر آئرودینامیک زیبا استفاده می‌کند.

در همین‌حال اگزوزهای جانبی خودرو، گازهای خروجی موتور را از کنار چرخ‌های عقب خارج می‌کنند.

BMW M6 GT3 Racing Car

BMW M6 GT3 Racing Car

قیمت ب‌ام‌و M6 GT3 هنوز اعلام نشده است؛ امّا ب‌ام‌و موتور اسپورت گفته است که در طول توسعه این مدل، بر «مقرون‌به‌صرفه بودن» هزینه‌های تولید تمرکز داشته است. ب‌ام‌و می‌گوید که تیم‌های مسابقه با خرید خودروی آماده GT3 می‌توانند از کیفیت بالای آن در کنار قیمت مناسب آن بهره‌مند شوند.

ب‌ام‌و M6 GT3 جایگزین مدل Z4 GT3 مسابقه‌ای می‌شود؛ خودرویی که ب‌ام‌و از سال ۲۰۱۰ آن را ارائه کرده است. ینس مارکوآرت، مدیر ب‌ام‌و موتور اسپورت در این باره می‌گوید:

ب‌ام‌و Z4 GT3 در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و محبوبیت زیادی در بین مشتریان ما پیدا کرده است. طبیعتاً در مدل ب‌ام‌و M6 GT3 نیز می‌خواهیم این موفقیت‌ها را ادامه دهیم. هدف ما در نهایت این است که برای مشتریانمان بهترین کیفیت را ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا