دسته‌بندی نشده

این بستنی یخی پرتقالی را حتما امتحان کنید

روش تهیه بستنی پرتقالی

انواع مختلفی از بستنی ها با طعم های جذاب و خوشمزه از جمله بستنی وانیلی، بستنی یخی و بستنی شکلاتی وجود دارد. اما قصد داریم، طرز تهیه بستنی پرتقالی با طعم عالی که به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد، معرفی نماییم.

همواره انواع بستنی ساده و متنوع با طعم های مختلف، در بین مردم و در رده های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد، همچنین برای پذیرایی از مهمانان در میهمانی ها و مجالس می تواند به عنوان دسر خوشمزه و شیک مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین در ادامه دستور تهیه یک نوع بستنی با طعم پرتقالی را آموزش می دهیم.

بستنی پرتقالی/طرز تهیه بستنی یخی با طعم پرتقال

مواد لازم جهت تهیه بستنی پرتقالی:

  • آب پرتقال یا پالپ: ۳ پیمانه
  • شکر: به مقدار لازم مثلا ۴ قاشق غذا خوری
  • پوست پرتقال رنده شده: یک سوم قاشق چای خوری
  • نارنگی: یک تا دو عدد

طرز تهیه بستنی پرتقالی به روش خانگی و ساده:

برای تهیه این نوع بستنی یخی که مورد علاقه کودکان می باشد، بعد از تهیه مواد مورد نیاز، ابتدا لازم است تا شکر و آب پرتقال را با هم مخلوط نمایید و هم بزنید تا جایی که شکر کاملا در آن حل شود.

در مرحله بعد طرز تهیه بستنی پرتقالی، پوست پرتقال رنده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و یک چهارم قالب بستنی که از قبل آماده کرده اید، آب پرتقال ریخته و در داخل فریزر قرار دهید تا یخ ببندد.

بعد از اینکه مایع کمی سفت شد، می توانید قالب را از یخچال بیرون آورده و سپس برای دیزاین و ظاهر زیبای بستنی مورد نظرتان، پالپ یا نارنگی ها را که به صورت برش های کوچکی در آورده اید، به وسیله انگشت به دیواره های قالب چسبانده و بعد قالب را از آب پرتقال پر کرده و دوباره درون فریزر قرار دهید تا خوب یخ ببندد.

اکنون بستنی شما آماده است و می توانید آن را میل نمایید.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان گرامی، امیدواریم این بخش از آموزش آشپزی رضایتتان را جلب کرده باشد، امیدواریم بعد از آشنایی با طریقه درست کردن بستنی یخی پرتقالی آن را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه بستنی پرتقالی

خواص پرتقال

پرتقال دارای ترکیبات تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین ب ۶، فولات، پانوتنیک اسید، فسفر، منیزیم، منگنز، سلنیوم و مس است. همچنین به دلیل بالا بودن مقدار ویتامین ث (بیش از دو برابر نیاز روزانه) می‌توان این میوه را به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرماخوردگی و دیگر مشکلات ایمنی دانست.

همان‌طور که رشد می‌کنیم، هر روز پوست ما در مقابل حملات رادیکال‌های آزاد آسیب می‌بیند.

این فرایند بی‌شباهت به زنگ زدن آهن نیست. از آنجایی که پوست اولین و بیرونی‌ترین لایه بدن برای محافظت از آسیب‌های محیطی همانند برخورد اشعه‌های خورشید (رادیکال‌های آزاد) است، به مرور زمان همانند آهن شروع به فرسودگی و اکسید می‌کند لذا نیازمند ضد زنگی طبیعی است.

اگرچه نمی‌ توانیم به طور کلی فرسودگی و مشکلات به وجود آمده توسط رادیکال‌های آزاد را رفع کنیم، اما می‌توانیم با مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل مبازره علیه رادیکال‌های آزاد هستند، نظیر ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی گوناگون، این روند را کندتر کنیم.

به این واسطه خواهد بود که شما جوان‌تر از سن خودتان دیده می‌شوید. همچنین خوردن میوه‌هایی همانند پرتقال باعث درخشندگی پوست نیز می‌شود.

مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات قلبی و عروقی، زندگی ناسالم و همچنین مصرف مواد غذایی نامناسب است. این موارد موجب گرفتگی عروق و فشار بر قلب می‌شود. پرتقال دارای ترکیبات فلانوئیدی همانند هسپریدین است.

بستنی پرتقالی در خانه/بستنی پرتقالی یخی

این ترکیب به طور طبیعی کلسترول مضر که مسدود کننده دریچه‌ های عروق است را کاهش می‌دهد. با خوردن پرتقال و دیگر میوه‌ها به همراه زندگی سالم‌تر می‌توانید اطمینان داشته باشید که از خطر بروز سکته‌های قلبی در امان خواهید بود.

کالری پرتقال کم است. یک لیوان آب پرتقال با وجود اینکه بمب مواد مغذی است اما کالری بسیار کمی در خود دارد. به طور مثال می‌توان گفت که همین لیوان آب پرتقال دارای چیزی در حدود ۸۵ کالری است.

این مقدار کالری برای شما در مقابل فوایدی که دریافت می‌کنید بسیار ناچیز است. همچنین همین لیوان آب پرتقال، در کنار کالری کم، ۴٫۳ گرم فیبر نیز دارد. این ترکیب مغذی و کم کالری موجب می‌شود که معده شما بهتر از قبل مواد غذایی را هضم، روده بیش از پیش مواد مغذی را جذب و وزنتان با سرعت چشم‌گیری کاهش پیدا کند.

شاید عجیب باشد اما پرتقال می‌تواند سیستم گوارشی شما را بهبود ببخشد. از آنجایی که پرتقال فیبر فراوانی در خود دارد، قادر است تا به میزان زیادی عملکرد روده و معده را تسریع کند.

رژیم غذایی دارای فیبر همچنین به شما این اطمینان را می‌دهد که مشکلاتی به مانند زخم معده و یبوست کمتری تجربه خواهید کرد. بنابراین این خواص پرتقال را فراموش نکنید.

طرز تهیه بستنی انگور با طعمی دلچسب + فیلم

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم

طرز تهیه بستنی لیمویی برای روزهای گرم تابستان

طرز تهیه بستنی کاراملی خوشمزه + فیلم

آموزش تهیه بستنی با طعم موز سالم و مقوی + فیلم

طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب و تاثیر فوق العاده این گیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا