دسته‌بندی نشده

این افراد در مصرف تخم بلدرچین احتیاط کنند !

تخم “بلدرچین” را با احتیاط مصرف کنید!

یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه سیستم بدن آشنایی کمتری با تخم بلدرچین دارد، توصیه کرد: افراد این ماده غذایی را با احتیاط بیشتر و به میزان کم مصرف کنند.
تخم بلدرچین جزو خوراک‌های همیشگی ما نیست و به همین علت بدن به آن عادت ندارد و مصرف زیاد آن موجب می شود فشار بسیاری به کلیه‌ها و کبد وارد شود.

کلسترول تخم بلدرچین به نسبت تخم مرغ پایین است، اما از آنجا که ابعاد این تخم خیلی کوچکتر از تخم مرغ است و افراد باید تعداد زیادی از آن را مصرف کنند تقریبا کلسترول سه تا چهار عدد تخم بلدرچین با کلسترول یک عدد تخم مرغ برابری می‌کند و در این زمینه تفاوت چندانی وجود ندارد.
از آنجا که نمی‌توان این تخم ها را خام مصرف کرد و باید بصورت پخته و یا نیمرو مصرف می‌شوند، همین امر موجب می‌شود تا ویتامین‌های آن تا حد زیادی از بین بروند.

احتیاط در مصرف تخم بلدرچین

این فوق تخصص تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف تخم بلدرچین به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مصرف تخم مرغ شود، زیرا در تخم مرغ نوع پروتئین‎‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوت از تخم بلدرچین است و با مصرف تخم بلدرچین نیاز بدن به آنها تامین نمی‎‌شود.

در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما مصرف تخم مرغ را در برنامه غذایی خود داشته باشند و در صورت تمایل هم تخم بلدرچین را به مقدار کم مصرف کنند.

حتماً بخوانید:

عوارض مصرف تخم بلدرچین چیست؟

مصرف تخم بلدرچین در حد اعتدال بی خطر است. اگر علائمی مانند نفخ، یا درد معده را تجربه کردید، با پزشک متخصص مشورت کنید. اگرچه تخم بلدرچین برای زنان باردار بی خطر محسوب می شود، قبل از گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

مضرات تخم بلدرچین

  • هیپوگلیسمی و فشار خون پایین: افرادی که افت قند خون یا افت فشار خون دارند باید از خوردن بیش از حد تخم بلدرچین خودداری کنند زیرا می تواند سطح قند خون و فشار خون شما را کاهش دهد.
  • افراد مبتلا به آلرژی: افرادی که به تخم بلدرچین حساس هستند باید از خوردن آنها خودداری کنند زیرا گزارش شده است که آنها باعث واکنش انافیلاکتیک می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا