دسته‌بندی نشده

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

چگونه با چند ایده ساده و کم هزینه بتوانیم دکوراسیون فضای داخلی ازجمله اتاق‌ها را تغییر دهیم؟

وقتی به دنبال ایده‌ای برای تغییر دکوراسیون باشیم، دست به دامن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست می‌شویم؛ اما یک مشکلی در اینجا وجود دارد. اجرای بسیاری از ایده‌ها هزینه‌بر است یا نیاز به تغییرات و بنایی و غیره برای پیاده‌سازی دارند. این مسئله برای همه امکان‌پذیر نیست؛ پس باید چه کار کرد؟

در این مطلب سعی کردیم تا تجربیات واقعی خودمان را در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه برای شما بنویسیم. مواردی که با هزینه کمتر از حد معمول قابل پیاده‌سازی هستند.

ایده‌هایی برای دکوراسیون داخلی با بودجه کم

ایده‌هایی که برای شما نوشته‌ایم، نسبت به بقیه موارد کم‌هزینه‌تر بوده و انجام آن‌ها نیازی به فرآیند تخصصی و پیچیده‌ای ندارد. پیشنهاد می‌کنم برای دیدن ایده‌های بیشتر در چیدمان و تزیین خانه و ایده های بیشتر در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه، حتما به مجله خوگر سر بزنید.

قرار دادن آینه

دکوراسیون داخلی که فقط قرار دادن وسایل زینتی و مجسمه‌های سنگین نیست؛ گاهی یک آینه می‌تواند جور خیلی چیزها را بکشد. چرا؟ برای اینکه انعکاس در آینه باعث بزرگ‌تر شدن فضا خواهد شد.

حالا بهترین جا برای قرار دادن آینه کجاست؟

اصل مسئله همینجاست. شما نمی‌توانید هر جا که دوست داشته باشید، آینه را نصب کنید.

بگذارید یک سوال مهم بپرسیم؛ آیا می‌توان آینه روشویی را به جای بالای شیرآلات در سمت چپ یا راست روی دیوار نصب کرد؟ نصب اشتباه آینه چیزی شبیه به همین حالت است.

چند نکته برای نصب آینه به‌عنوان ساده‌ترین ایده در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه که باید در نظر بگیرید:

  • آینه را به‌صورتی نصب کنید که فضای داخلی روبرو را پوشش دهد؛ یعنی اگر جلوی آن باستید، بتوانید تمامی فضای پشت سر را مشاهده کنید.
  • حتماً برای آینه یک قاب زیبا تهیه کنید.
  • تقارن در نصب آینه را در نظر بگیرید؛ یعنی بهتر است که در وسط دیوار نصب کنید. البته به شرطی که آینه تمام قدی باشد؛ در غیر این صورت، بالای وسیله ای مانند شومینه یا میز قرار دهید.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

  • برای اتاق‌هایی با دیوار کوچک می‌توانید دو آینه قدی در کنار شومینه یا هر وسیله نسبتاَ بزرگ (مانند شومینه) نصب کنید.
  • اگر آینه‌های طرح دار مانند شکل زیر را انتخاب کنید، باعث زیبایی بیشتر فضا خواهد شد.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

استفاده از تابلوهای ساده

حتی دیوار بیمارستان‌ها و زندان‌ها هم دو عدد تابلو دارند. البته با اینکه نوع تابلوهایشان هشداردهنده است؛ اما به هر حال دیوار را خالی نگذاشته‌اند؛ آن وقت شما نمی‌خواهید برای اتاقتان یک تابلو زیبا و هنری در نظر بگیرید.

اسم تابلو هنری می‌آید، نمونه‌های گران قیمت را از ذهنتان پاک کنید. نمونه ساده‌ ارزان‌تر و کوچک زیادی وجود دارند که می‌توانند فضای خانه‌تان را زیباتر کنند.

  • استفاده از تابلوهای ساده در بالای تخت، شومینه، میز ناهارخوری و حتی میزتان می‌تواند بهترین مکان برای نصب تابلو باشد.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

  • اگر فضای دیوار شما خیلی بزرگ و خالی است، چند تابلو که از نظر سبک به هم مرتبط هستند یا یک تابلوی بزرگ را روی این دیوار نصب کنید. دقت داشته باشید که فاصله تابلو از هر طرف تا لبه دیوارها باید یکسان باشد.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

  • برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه سعی کنید از قاب‌های ساده برای تابلو استفاده کنید. اجازه ندهید که طرح تابلو توسط قاب گم شود.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

  • دیوار راه‌پله‌ها بهترین فضا برای نصب تابلو هستند؛ اما به شرطی که چندین تابلو در یک سبک و با اندازه‌های متفاوت را نصب کنید.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

چیدمان خلوت

چرا شلوغ‌بازی درمی‌آورید؟ اصلاً چه کسی گفته که هر طرح و تابلویی که پیدا کردید، باید در تزیین اتاق استفاده کنید؟

شاید شما یادتان بیاید که زمانی استفاده از مبل‌های بزرگ باب شده است. وارد خانه که می‌شدید، باید زیگزاگی راه می‌رفتید. از مبل‌ها هم باید معذرت‌خواهی می‌کردید که جلوی مسیرشان قرار گرفته‌اید. این کارها را نکنید. چیدمان را خلوت در نظر بگیرید.

اصلاً چیدمان خلوت به چه معناست؟ یعنی فضای کافی برای زندگی کردن داشته باشید. چند نکته زیر را هم در چیدمان خلوت هنگام دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه نظر بگیرید:

  • وسایلی را که نیاز ندارید، دور بریزید. اصلاً چنین وسایلی نباید جایی در خانه شما داشته باشند.
  • وسایلی را که از نظر کارایی یکسان هستند، در یک جا جمع کنید.
  • میزها یا وسایلی را تهیه کنید که قابلیت جمع شدن داشته باشند.
  • وسایل را مرتب در سر جای خود قرار دهید.

چیدمان خلوت هم نیاز به وسایل کمتری دارد. از این رو شما قیمت کمتری را هم برای تهیه وسایل خواهید پرداخت.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

حذف وسایل تزئینی زیاد

خانه شما ویترین فروشگاهی نیست که بخواهید هر چیزی را روی میز قرار دهید. موزه هم نیست که قصد نمایش همه چیز را داشته باشید. شما در خانه زندگی می‌کنید.

در دکوراسیون به سبک مینیمال، اصل زیبایی خانه‌ بر خلوت بودن آن است. برخی تا یک فضای خالی پیدا می‌کنند، هر وسیله ای را روی آن قرار می‌دهند.

با اینکه وسایل تزئینی قیمت بالایی دارند؛ اما شما می‌توانید با خرید چند وسیله تزیینی خیلی کوچک و با قیمت کم، دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه خود را زیباتر کنید. فقط نیاز است که سخت نگیرید و با حذف وسایل تزیینی زیاد جلوه بیشتری به وسایل دکوراتیو باقی‌مانده بدهید.

تغییر رنگ وسایل محیط موردنظر به رنگ خنثی

یک روش در دکوراسیون داخلی ساده با هزینه کم، استفاده از رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های غیر خنثی هزینه زیادی دارند و انجام آن کار هر کسی نیست؛ اما شما می‌توانید با تغییر رنگ وسایل محیط موردنظر به رنگ خنثی، هم باعث ایجاد تفاوت در خانه شوید و هم اینکه فضای خانه را زیباتر کنید.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

استفاده از کاغذ دیواری ساده و شیک

ما هزینه خرید وسایل گران قیمت را نداریم یا اینکه فضای خانه‌مان خیلی کوچک است و نمی‌توان هر ایده‌ای را در آن اجرا کرد؟ هیچ اشکالی ندارد؛ کاغذ دیواری کنید.

در نگاه اول کاغذ دیواری خیلی گران است؛ اما نمونه‌های ارزان و باکیفیت مناسبی در بازار وجود دارند. شاید برایتان جالب باشد که رنگ کردن دیوار از استفاده از کاغذ دیواری ساده و شیک گران‌تر تمام می‌شود. فقط اینکه بهتر است در دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه کاغذ دیواری طرح‌دار بگیرید تا بتوانید فضای داخلی را زیباتر کنید.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

استفاده از گلدان‌های خاص

چرا از گلدان استفاده نمی‌کنید؟ فضا ندارید؟

خب به دنبال طرح‌های خاص باشید تا هم فضای سبزی در خانه خود ایجاد کنید و هم اینکه طرح آن گلدان به زیباتر شدن فضا کمک کند. در دکوراسیون داخلی مدرن گلدان‌های تزیینی و ساده بسیار محبوب هستند.

اگر هم باغبانی بلد باشید، خودتان می‌توانید گلدان را خریداری کرده و بعد داخل آن را با گل موردنظرتان پر کنید. اگر طرح خاصی را پیدا نکردید، برای استفاده از گلدان‌های خاص در چیدمان خانه روی گلدان‌های معمولی نقاشی‌های فانتزی بکشید؛ این روش برای اجرای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه مناسب‌تر است.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

استفاده از چیدمان متقارن

به هیچ وجه امکان خرید وسایل جدید وجود ندارد؛ اصلاً جا هم نداریم. آیا راهکاری وجود دارد؟ بله. وسایل خانه را به‌صورت متقارن بچینید.

همان نکته‌ای را که در خصوص آینه و تابلوها برای شما نوشته‌ایم. برای مثال، می‌توانید برای استفاده از چیدمان متقارن در دو طرف تلویزیون، دو مبل یکسان قرار دهید یا دو طرف آینه، دو گلدان قرار دهید. هر چیزی که فکر می‌کنید با متقارن کردن زیباتر می‌شود، دست‌کم نگیرید و از قدرت آن برای داشتن دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه استفاده کنید.

ایده برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

دکوراسیون داخلی می‌تواند خیلی ساده و کم هزینه اجرا شود؛ اگر شما تمامی نکاتی را که در متن نوشته‌ایم، رعایت کنید. حتی با وسایل قدیمی خانه هم می‌توان یک دکوراسیون متفاوت داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا