دسته‌بندی نشده

اگر 9 درد زیر را تجربه کردید حتما به پزشک مراجعه کنید!

9 دردی که می تواند با مشکلات بهداشتی

دیگر در ارتباط باشد

زندگی سخت و پر استرس به ما اجازه نمی دهد که به دردها و زخم های کوچک و جزئی خودمان اهمیت بدهیم حتی اگر این مشکلات به صورت دوره ای اتفاق بیافتد. ما فقط آنها را با درمان های خانگی و داروهای غیر تجویزی به‌طور موقت درمان می کنیم . اما چگونه باید فهمید که این دردها علائم اولیه بیماریهای درمان نشده ای هستند که می توانند در آینده منتهی به آسیب های شدید و حتی جراحی شوند . در این مقاله از مجله دلگرم با دردهای شایع مربوط به برخی از بیماری‌ها آشنا شوید و هرچه سریع‌تر به درمان اصولی آن‌ها بپردازید.

1 – درد قفسه سینه

درد قفسه سینه ترسناک است و باعث ناراحتی عمومی یا درد شدید می شود . به گفته انجمن قلب آمریکا، این دردها می توانند به علت مشکلات قلبی مانند انسداد یا کاهش خون‌رسانی به قلب، مشکلات عروق خونی قلب یا حتی پریکاردیت باشد. طیف گسترده ای از بیماری های غیر مرتبط با قلب نیز می تواند باعث درد قفسه سینه شود. در ناشی از سوزش قفسه سینه ناشی از ریفلاکس اسیدی می باشد. درد شکمی ناشی از پانکراتیت می تواند به قفسه سینه گسترش یابد. درد قفسه سینه همچنین می تواند نشان دهنده لخته خونی باشد که به ریه ها رفته و گردش خون آنجا را مسدود کرده است.

2 – درد شکم

التهاب آپاندیس یکی از دلایل عمده درد ناگهانی در ناحیه شکمی است. اما این درد می تواند به علت روده تحریک پذیر باشد. یک کیست تخمدانی، سنگ کلیه یا رشد غیرطبیعی بافت خارج از رحم همچنین می تواند باعث درد خفیف تا شدید شکمی را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

3 – درد قسمت پایینی پشت

اغلب به علت کشیدگی عضلات یا لیگامنت های پشت اتفاق می افتد . درد قسمت پایینی پشت می تواند نشان دهنده اختلالات جدی مانند رشد سرطانی در ستون فقرات , کلیه های عفونی و آسیب عصبی باشد که به عنوان سندروم کائودا اکینا(cauda equine) شناخته می شود .

درد پشت

4 – درد قسمت بالایی شکم

این درد می تواند به عنوان یک تهدید کننده زندگی به عنوان یک حمله قلبی باشد، یا حتی ممکن است به دلیل سنگ هایی که در مثانه شما ایجاد شده است باشد. بیماری کبد یا یک عفونت در ریه ها که منجر به پنومونی می شود نیز می تواند باعث ناراحتی و درد در ناحیه فوقانی شکم شود.

5 – درد لگن

اکثر خانم ها با این درد آشنا هستند زیرا در طول دوره ماهیانه از گرفتگی عضلات این قسمت رنج می برند. در صورتی که این درد در دوران بارداری وجود داشته باشد ممکن است احتمال سقط جنین را نشان دهد. این درد همچنین می تواند به علت ناهنجاری های رحم یا تخمدان مانند فیبروئیدها، رشد بافت غیرطبیعی و کیست ها باشد که باعث درد لگن می شود. اما این درد می تواند ناشی از فتق، سرطان روده بزرگ، سنگ کلیه یا بیماری کرون باشد که یک بیماری التهابی روده است و می تواند در خانم ها و آقایان رخ بدهد.

6 – درد های هشدار دهنده در سمت چپ فوقانی بدن

نشانه ای از حمله قلبی است که به عنوان انفارکتوس میوکارد شناخته می شود، این درد ناخوشایند از شانه سمت چپ شروع می شود و در امتداد بازوی چپ منتشر می گردد.

7 – سردرد

این درد می تواند ناشی از خستگی یا تنش باشد که به راحتی درمان پذیر است. اما تست آزمایشگاهی برای یک بیماری ناگهانی و شدید در سر می تواند آنوریسم مغزی را نشان دهد که باعث می شود عروق ضعیف دچار افزایش اندازه و اتساع شوند. متاسفانه، پزشکان موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی در ایالات متحده هشدار می دهند که سردرد شدید همراه با بی حسی، ضعف یا سرگیجه می تواند اولین نشانه های سکته مغزی باشد . سردرد مداوم می تواند به این معنی باشد که تومور در مغز وجود دارد. گاهی اوقات عفونت های خفیف گوش می توانند موجب سردرد شوند، همچنین عوارض جانبی داروهای تجویزی خاصی باشد.

سردرد

8 – درد پا

درد پا پس از ورزش و پیاده روی طولانی طبیعی است و پس از یک استراحت مناسب برطرف شده و شما برای تمرین جلسه بعدی آماده خواهید شد . اما اگر این درد با استراحت از بین نرفت شما باید در جستجوی علت اصلی درد باشید که می تواند ناشی از آرتریت یا آسیب های وریدی باشد . ترومبوز وریدی عمیق یا لخته خون وریدی در عمق بدن شما می تواند باعث درد زیادی شود . معمولا رگهای واریسی بدون درد که بنظر پیچیده و بزرگ می رسند در برخی موارد می توانند موجب درد زیادی در پاها شود .

9 – سینه های دردناك

نوسانات هورمونی اکثر اوقات می تواند باعث دردناک شدن سینه ها شود . همانطور که توسط بنیاد ملی سرطان پستان عنوان شده است نشانه سرطان سینه نیست . مادرانی که از نوزادان خودشان پرستاری می کنند می توانند این درد را به علت تغییرات فیبروکیستیک در غدد پستانی تجربه کنند. هنگامی که غضروف اتصال سینه به قفسه سینه تحت تاثیر قرار می گیرد، یک وضعیت دردناک به نام “کتوکاندریت” رخ می دهد. همچنین فیبرومیالژیا، که مربوط به تمام عضلات بدن است، می تواند باعث درد عضلات پستانها نیز بشود.

در آخر باید یادآور شویم که درد عضلات یا دردهای ناشی از زخم پاها علائم هشدار دهنده ای از مشکلات بهداشتی جدی نیستند و با کمی درمان و استراحت و رسیدگی می توانید آنها را برطرف کنید . اما اگر از دردی که در بدن شما اتفاق افتاده است مطمئن نیستید و منشاء آنرا نمی دانید بهترین راه مراجعه به پزشک و معاینه عمومی است تا خیالتان راحت شود و از سلامت خودتان مطمئن شوید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا